25/07/2023

INTRODUCERE IN PSIHOLOGIA EDUCATIEI

Autor: aleria Negovan
Editura Universitara
An aparitie : 2004 (Curtea Veche), 2005, 2006
Editia a II-a revizuita si adaugita
ISBN 978-973-749-099-5
Nr pagini : 240
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 25 lei pe okazii
Disponibilitate BCU
pdf aici



Despre autor:

        Valeria Negovan este doctor, profesor universitar emerit (Universitatea din Bucuresti) si profesor universitar asociat (Universitatea Titu Maiorescu) cu expertiza in domenii ca psihologie generala, psihologia educatiei, psihologia invatarii, psihologia carierei, formare si consiliere profesionala, consiliere scolara, consiliere vocationala, cercetare. Autor a  34 de carti si capitole in carti, a numeroase articole publicate in reviste cu factor de impact sau  indexate BDI si in volumele proceedings indexate in baze de date internationale reprezentative ale conferintelor internationale;  Este Laureat Profesor BOLOGNA (2015), distinctie decernata de Alianta Nationala a Organizatiilor Studentesti din Romania (ANOSR). Sursa: Meteor Press
        Dintre cartile sale:
Introducere in psihologia educatiei, Curtea Veche 2004, Universitara 2005, 2006, 
Psihologia carierei, Universitara 2010, Meteor Press 2021
Psihologie pozitiva aplicata in educatie, Universitara 2013, Meteor Press 2021
Psihologia invatarii. Forme, strategii si stil, Universitara 2007, 2010, 2013
Motivatie si angajament in invatarea scolara (co-coord), Universitara 2017
Motivatia pentru invatare la varsta adulta (co-coord), Universitara 2017
Adolescentii si cariera (co-coord), Universitara 2017

Cuprins:

Introducere 7 
Statutul teoretic si aplicativ al psihologlel educatiei  7 

Capitolul 1 Psihologia invatarii - baza teoretico-metodologica a psihologiei educatiei 13 
1.1 Definitii, teorii si explicatii psihologice ale invatarii 13 
1.1.1. Modalitati de definite a invatarii 14 
1.1.2. Perspective de abordare si teorii ale invatarii 16 
1.1.3. Explicatii psihologice si modela ale invitarii  20 
1.2. Structura psihologica a activitatii de invatare 26 
1.2.1. Mlecanismele psihice in structura invatarii 27 
1.2.2. Mecanisme si legi ale invatarii 35 
1.2.3. Niveluri, forme si tipuri de invitare 38 

Capitolul 2 Invatarea scolara - domeniu de cercetare si aplicatie al psihologiei educatiei 47 
2.1. Invatarea scolara - obiect al reflexiei teoretice in psihologia educatiei 47 
2.1.1. Nevoia de permanenta redefinire a activitatii de invatare in scoala 47 
2.1.2. Paradigme ale invatarii in psihologia educatiei 49 
2.2. Dezvoltarea psihica - fundament si obiectiv al inviltarii in scoala  57 
2.2.1. Raportul ereditate - mediu in conditionarea dezvoltarii psihice  58 
2.2.2. Stadialitatea dezvoltarii psihice 61 
2.3. Sistemul psihocomportamental al elevului in activitatea de invitare in scoala 84
2.3.1. Factorii cognitivi si noncognitivi ai invatarii in scoala 84 
2.3.2. Activitatea cognitiva a elevului in invatarea scolara  87 
2.3.3. Stimularea si energizarea activitatii de invatate in scoala 106 
2.3.4. Reglarea psihica a activititii de invatare 117 
2.3.5. Personalitate si invătare  124 
2.4. Diferente individuale in invătare  134
2.4.1. Patemurile individuale de creştere şi dezvoltare   134 
2.4.2. Aptitudinile ca factori de diferentiere in invătarea şcolară  136 
2.4.3. Inteligenta ca factor de diferentiere in invătarea şcolară 137 
2.4.4. Creativitatea ca factor de diferentiere in invătarea şcolara   141 
2.4.5. Strategiile şi stilul de invătare şi de studiu ca factori de diferentiere in invătarea şcolară 143 
2.4.6. Autonomia şi independenta in invătare 148 

Capitolul 3 Provocări pentru teoria şi practica educatiei 150 
3.1. Structuri, fenomene şi procese psihosociale in campul şcolar 150 
3.2. Elevul şi familia sa 162 
3.2.1. Implicarea familiei in procesul educational   162 
3.2.2. Suport parental şi neglijarea copilului in familie   166 
3.3. Reuşită şi eşec în activitatea şcolară. Adaptare şi inadaptare socială şi şcolară. 168 
3.3.1. Reuşită şi eşec in activitat  şcolară 
3.3.2. Adaptare şi inadaptare socială şi şcolară  172 
3.4. Elevi care necesită atentie speciala  178 
3.4.1. Elevi cu dizabilitati de invătare 179 
3.4.2. Elevi cu cerinte speciale de educatie 184 
3.4.3. Elevi cu aptitudini inalte 189 
3.5. Profesorul - de la competentă profesională la model de perfectiune umană   191 

Psihologie fara anestezie 203 

Bibliografie  229 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu