Autor: aleria Negovan
Editura Universitara
An aparitie : 2004 (Curtea Veche), 2005, 2006
Editia a II-a revizuita si adaugita
ISBN 978-973-749-099-5
Nr pagini : 240
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 25 lei pe okazii,
Disponibilitate BCU
pdf aici
Despre autor:
Valeria Negovan este doctor, profesor universitar emerit (Universitatea din Bucuresti) si profesor universitar asociat (Universitatea Titu Maiorescu) cu expertiza in domenii ca psihologie generala, psihologia educatiei, psihologia invatarii, psihologia carierei, formare si consiliere profesionala, consiliere scolara, consiliere vocationala, cercetare. Autor a 34 de carti si capitole in carti, a numeroase articole publicate in reviste cu factor de impact sau indexate BDI si in volumele proceedings indexate in baze de date internationale reprezentative ale conferintelor internationale; Este Laureat Profesor BOLOGNA (2015), distinctie decernata de Alianta Nationala a Organizatiilor Studentesti din Romania (ANOSR). Sursa: Meteor Press
Dintre cartile sale:
Introducere in psihologia educatiei, Curtea Veche 2004, Universitara 2005, 2006,
Psihologia carierei, Universitara 2010, Meteor Press 2021
Psihologie pozitiva aplicata in educatie, Universitara 2013, Meteor Press 2021
Ghid de studiu al specificului cunoasterii stiintifice în psihologie (coautor), Universitara 2013, 2014
Psihologia invatarii. Forme, strategii si stil, Universitara 2007, 2010, 2013
Motivatie si angajament in invatarea scolara (co-coord), Universitara 2017
Motivatia pentru invatare la varsta adulta (co-coord), Universitara 2017
Adolescentii si cariera (co-coord), Universitara 2017
Cuprins:
Introducere 7
Statutul teoretic si aplicativ al psihologlel educatiei 7
Capitolul 1 Psihologia invatarii - baza teoretico-metodologica a psihologiei educatiei 13
1.1 Definitii, teorii si explicatii psihologice ale invatarii 13
1.1.1. Modalitati de definite a invatarii 141.1.2. Perspective de abordare si teorii ale invatarii 161.1.3. Explicatii psihologice si modela ale invitarii 20
1.2. Structura psihologica a activitatii de invatare 26
1.2.1. Mlecanismele psihice in structura invatarii 271.2.2. Mecanisme si legi ale invatarii 351.2.3. Niveluri, forme si tipuri de invitare 38
Capitolul 2 Invatarea scolara - domeniu de cercetare si aplicatie al psihologiei educatiei 47
2.1. Invatarea scolara - obiect al reflexiei teoretice in psihologia educatiei 47
2.1.1. Nevoia de permanenta redefinire a activitatii de invatare in scoala 472.1.2. Paradigme ale invatarii in psihologia educatiei 49
2.2. Dezvoltarea psihica - fundament si obiectiv al inviltarii in scoala 57
2.2.1. Raportul ereditate - mediu in conditionarea dezvoltarii psihice 582.2.2. Stadialitatea dezvoltarii psihice 61
2.3. Sistemul psihocomportamental al elevului in activitatea de invitare in scoala 84
2.3.1. Factorii cognitivi si noncognitivi ai invatarii in scoala 842.3.2. Activitatea cognitiva a elevului in invatarea scolara 872.3.3. Stimularea si energizarea activitatii de invatate in scoala 1062.3.4. Reglarea psihica a activititii de invatare 1172.3.5. Personalitate si invătare 124
2.4. Diferente individuale in invătare 134
2.4.1. Patemurile individuale de creştere şi dezvoltare 1342.4.2. Aptitudinile ca factori de diferentiere in invătarea şcolară 1362.4.3. Inteligenta ca factor de diferentiere in invătarea şcolară 1372.4.4. Creativitatea ca factor de diferentiere in invătarea şcolara 1412.4.5. Strategiile şi stilul de invătare şi de studiu ca factori de diferentiere in invătarea şcolară 1432.4.6. Autonomia şi independenta in invătare 148
Capitolul 3 Provocări pentru teoria şi practica educatiei 150
3.1. Structuri, fenomene şi procese psihosociale in campul şcolar 150
3.2. Elevul şi familia sa 162
3.2.1. Implicarea familiei in procesul educational 1623.2.2. Suport parental şi neglijarea copilului in familie 166
3.3. Reuşită şi eşec în activitatea şcolară. Adaptare şi inadaptare socială şi şcolară. 168
3.3.1. Reuşită şi eşec in activitat şcolară3.3.2. Adaptare şi inadaptare socială şi şcolară 172
3.4. Elevi care necesită atentie speciala 178
3.4.1. Elevi cu dizabilitati de invătare 1793.4.2. Elevi cu cerinte speciale de educatie 1843.4.3. Elevi cu aptitudini inalte 189
3.5. Profesorul - de la competentă profesională la model de perfectiune umană 191
Psihologie fara anestezie 203
Bibliografie 229
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu