Autor: Valeria Negovan, Raluca Tomsa
Editura Universitara
Colectia Psihologie
An aparitie : 2017
Editia I
ISBN 978-606-28-0567-8
Nr pagini : 184
Format 130 x 200
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
Disponibilitate BCU
Volumul de fata se adreseaza tuturor specialistilor interesati de motivatie si angajament in invatarea scolara si academica. In prima parte a volumului propunem o serie de clarificari teoretice utile in problematica motivatiei si angajamentului in invatare, in timp ce a doua parte reuneste o serie de cercetari realizate de absolventi ai specializarii Psihologie din cadrul Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea Bucuresti.
Intr-o perioada in care mass-media, dar si unele studii vorbesc tot mai frecvent despre scaderea calitatii invatamântului din România, va invitam sa cititi un volum despre educatie care este totodata si un rezultat al unui proces de educatie formala.
Chiar daca publicul larg ignora adeseori aceste aspecte, majoritatea specialistilor din domeniu considera ca singura paradigma de actualitate este cea a cercetatorului-practician (scientist-practitioner) deoarece pentru a reusi sa se mentina la suprafata in oceanul de informatie disponibil astazi, practicianul trebuie sa fie inarmat cu gândire critica (pentru a selecta concluziile bazate pe dovezi pe care le va aplica in practica), precum si competente si abilitati pentru a-si testa propriile ipoteze.
De aceea, in volumul de fata veti gasi pe lânga incursiunile teoretice si cercetari recente in domeniul psihologiei educatiei, care atesta ca absolventii FPSE si-au insusit conceptele teoretice necesare fundamentarii constructiei unui demers investigativ si abilitatile de a finaliza cercetari aplicative corecte, realizate in lumea reala, acolo unde isi vor desfasura si ei pe viitor activitatea.
Nevoia de interventii bazate pe dovezi este crescuta in sanatate, educatie, protectie sociala (in fapt, asistam la o criza acuta de programe bazate pe informatii stiintifice si testate ca atare in orice tip de politici publice). Cu atât mai mult in educatie, aflata mai mereu in criza (rasturnarea de valori, subfinantarea, schimbarile sociale), avem nevoie de cercetari reale care sa surprinda mecanismele ce pot duce la fluctuatia motivatiei si a performantelor, pentru a putea preveni esecul si poate chiar abandonul scolar.
Valeria Negovan este doctor, profesor universitar emerit (Universitatea din Bucuresti) si profesor universitar asociat (Universitatea Titu Maiorescu) cu expertiza in domenii ca psihologie generala, psihologia educatiei, psihologia invatarii, psihologia carierei, formare si consiliere profesionala, consiliere scolara, consiliere vocationala, cercetare. Autor a 34 de carti si capitole in carti, a numeroase articole publicate in reviste cu factor de impact sau indexate BDI si in volumele proceedings indexate in baze de date internationale reprezentative ale conferintelor internationale; Este Laureat Profesor BOLOGNA (2015), distinctie decernata de Alianta Nationala a Organizatiilor Studentesti din Romania (ANOSR). Sursa: Meteor Press
Dintre cartile sale:
Introducere in psihologia educatiei, Curtea Veche 2004, Universitara 2005, 2006,
Psihologia carierei, Universitara 2010, Meteor Press 2021
Psihologie pozitiva aplicata in educatie, Universitara 2013, Meteor Press 2021
Ghid de studiu al specificului cunoasterii stiintifice în psihologie (coautor), Universitara 2013, 2014
Psihologia invatarii. Forme, strategii si stil, Universitara 2007, 2010, 2013
Motivatie si angajament in invatarea scolara (co-coord), Universitara 2017
Motivatia pentru invatare la varsta adulta (co-coord), Universitara 2017
Adolescentii si cariera (co-coord), Universitara 2017
Cuprins:
Introducere / 7
Motivatia invatarii scolare (Raluca Tomsa) /9
Perspective teoretice asupra motivatiei/ 10Definirea si caracterizarea formelor motivatiei / 18Motivatia autonoma versus motivatia controlata / 19Amotivatia sau demotivarea elevului in activitatea de invatare/ 23Motivatia extrinseca pentru invatare / 25Motivatia intrinseca pentru invatare / 28Studii in Romania/ 31
Masurarea motivatiei scolare – perspectiva teoriei autodeterminarii (Valeria Negovan) / 39
Masurarea motivatiei scolare sub aspectul surselor ei/ 42Masurarea motivatiei scolare sub aspectul tipurilor de scopuri / 49Probleme comune ale utilizarii instrumentelor/scalelor de evaluare a motivatiei scolare / 54
Angajamentul scolar – conceptualizare si masurare (Valeria Negovan) / 62
Angajamentul scolar – un construct multidimensional / 62Masurarea angajamentului scolar / 67
Motivatie si angajament in activitatea si invatarea scolara – doua constructe distincte dar interrelationate (Valeria Negovan, Raluca Tomsa)/ 80
Motivatia pentru invatarea scolara/academica in relatie cu tranzitia la un ciclu superior de instruire (Anca Maria Blajan) / 94
Motivatie si integritate academica la elevii de liceu (Smaranda Maria Gutu) / 109
Motivatia pentru invatare si perceptia stilului parental in adolescenta – aspect corelationale si diferentiale (Iulia Alexandra Serbu) / 126
Motivatia academica si valorizarea de sine in alegerea domeniului de studii universitare (Georgiana-Maria Tiboaca) / 142
Motivatia academica si angajamentul scolar in relatie cu profilul studiilor la elevii de liceu (Oana Paraschiv) /156
Angajamentul si orientarea scopului invatarii in relatie cu nivelul educational (Cristina-Mihaela Tintesan) / 169
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu