Autor: Ioan Radu
Editura Enciclopedica
Colectia Orizonturi
An aparitie : 1969
Editia I
Nr pagini : 106
Format 120 x 190
Anticariat
Pretul la data postarii : 8 - 29 lei pe okazii,
Disponibilitate BCU
Despre autor:
Ioan Radu (1925 - 2015) a fost o personalitate reprezentativă a
şcolii clujene de psihologie.
Domeniile sale de predilectie în activitatea didactică şi ştiintifică au fost: Psihologia educatională, Didactica, Metodologia cercetării psihologice şi analiza datelor, Psihologia socială - domenii de interes major în care a publicat de-a lungul anilor lucrări de valoare dintre care două: Psihologia şcolară (1974) şi Introducere în psihologie contemporană (1990) au obtinut premii ale Academiei Române. Sursa
Alte lucrari ale sale:
Psihologia Invatarii, Ed. Enciclopedica 1969
Studii de psihologie scolara, EDP 1979
Metodologie psihologica si analiza datelor, Sincron 1993
Didactica moderna (coautor), Dacia 1995, 2001,2004
Cuprins:
1. Cat datoram invatarii ? 5
2. Un model elementar al procesului invatarii 9
3. La portile cunoasterii 20
Transmisiunea verbala nu este suficienta 20Sa continuam jocul cu jetoanele 24Sa formulam o generalizare 30
4. Factori ai invatarii sistematice 35
Informatii condensate, cunostinte 36Nu numai cunostinte, ci si scheme de actiune 41Modelul actului si autocontrolului 48Motivele invatarii : intre aspiratie si realizare 54
5. Tehnici de studiu 60
Tendinte spontane si reglementari 60Sa evitam invatarea mecanica si formala 66Metode rationale de studiu 73
6. Invatarea programata 78
De la examinare prin teste la "masina de invatat" 79Ce este esential? 81Tipuri principale de programare 89Manuale programate sau masini de instruire? 100Limite si perspective 103
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu