25/07/2023

PEDAGOGIA SI PSIHOLOGIA EDUCATIEI. Psihopedagogia adolescentilor

Autor: Maria Condor, Gabriela Antoaneta Vlasceanu
Editura Pro Universitaria
Colectia Stiinte ale educatiei
An aparitie : 2017
Editia I
ISBN 978-606-26-0680-0
Nr pagini : 214
Format 150 x 200
Pretul la data postarii : 30 lei la Editura, 25,50 lei la elefant, 27 lei la libris



Descrierea editurii:

        Evolutia rapida a stiintei si tehnologiei a determinat o serie de inventii si descoperiri, cercetari stiintifice, dezvoltarea tehnologiilor de varf, necesitand demersuri interdisciplinare, si abordarea unor noi tipologii de educatie (Programul UNESCO).
1. Educatia interculturala, care promoveaza respectarea si cunoasterea culturii, a stilurilor si traditiilor de viata ale comunitatilor entice de catre toti.
2. Educatia economica si antreprenoriala, care vizeaza dezvoltarea economiei de piata si a calitatilor de antreprenor: plan de afaceri, initiative, proiecte de tehnologii informationale.
3. Educatia pentru pace si cooperare, ce promoveaza intelegerea si respectarea valorilor culturii, a valorilor morale si culturale ale societatii democratice, umanismul tehnologic pentru cresterea calitatii vietii prin inventii si noi descoperiri.
4. Educatia ecologica, presupune protejarea mediului inconjurator, asumarea de responsabilitati, actiuni pentru protejarea faunei si florei, constientizarea consecintelor poluarii asupra sanatatii omului.
5. Educatia pentru comunicare implica petrecerea placuta si utila a timpului liber, folosind mijloacele mass-media si alte forme ale educatiei informale, pentru dezvoltarea orizontului de cultura generala si formarea unei personalitati creative.
6. Educatia pentru sanatate, vizeaza actiuni pentru prevenirea si combaterea bolilor, o alimentatie naturala si echilibrata, prevazute in programe de preventie si educatie pentru un stil de viata sanatos.
Educatia pentru participare si democratie implica educarea tineretului pentru respectarea principiilor democratice, apararea drepturilor, participarea activa la dezvoltarea sociala.

        Maria Condor este Lector Universitar Doctor, Universitatea Creştină “Dimitrie Cantemir”
        De acelas autor:
Psihologia varstelorPro Universitaria 2013
Elemente de psihopedagogie si psihosociologie (coautor), Pro Universitaria 2017
Pedagogia si psihologia educatiei.Psihopedagogia adolescentilor (coautor), Pro Universitaria 2017
Fundamentele psihopedagogiei speciale. Integrare si incluziune in sistemul de invatamant (coautor), Pro Universitaria 2020

Cuprins:

I. PEDAGOGIA

1. Educaţia şi problematica lumii contemporane. 7
1.1. Rolul educaţiei, al eredităţii, mediului şi învăţării în formarea şi dezvoltarea personalităţii umane 7
1.2. Noile tipuri de educaţie 8
1.3. Reforma învăţământului românesc 9
1.4. Autoeducaţia şi perfecţionarea continua 11
1.5. Relaţia dintre ereditate, mediu şi educaţie 12
2. Teoria şi metodologia instruirii. 16
2.1. Sistemul de învăţământ 16
2.2. Analiza procesului de învăţământ 17
2.3. Creşterea eficienţei procesului de învăţământ 18
2.4. Competenţe ale profesorului 19
2.5. Sistemul principiilor didactice. Normativitatea activităţii didactice. 20
2.6. Finalităţile educaţiei. Ideal, obiective, scopuri. 23
2.7. Operaţionalizarea obiectivelor educaţionale. 25
3. Teoria şi metodologia curriculum-ului 27
3.1. Tipuri de curriculum 27
3.2. Practici noi în organizarea curriculum-ului 30
3.3. Documente curriculare 32
4. Modele, strategii, stiluri de predare 35
4.1. Conceptul de predare 35
4.2. Instruirea programată asistată de calculator 43
5. Evaluarea în procesul de învăţământ 46
5.1. Funcţii, forme şi tipuri de evaluare a rezultatelor şcolare 46
5.2. Perfecţionarea sistemului de examinare şi evaluare 51
6. Proiectarea pedagogică a activităţilor de predare-învăţareevaluare 54
6.1. Niveluri şi etapele ale proiectării pedagogice 54
6.2. Etapele proiectării pedagogice 56

II. PSIHOLOGIA EDUCAŢIEI

1. Personalitatea umană 61
1.1. Structura personalităţii. 100
1.2. Modele şi perspective noi de abordare a personalităţii 114
2. Creativitatea 126
2.1. Structura factorială a actului creator 127
2.2. Stimularea, formarea şi dezvoltarea conduitei creative la elevi 133
2.3. Predarea şi învăţarea creativă 139
3. Teoria şi practica învăţării şcolare 141
3.1. Tipuri şi forme de învăţare 141
3.2. Condiţiile interne şi externe ale învăţării şcolare 143
3.3. Succesul şcolar 150
3.4. Factorii psihologici ai reuşitei şcolare 151

PSIHOPEDAGOGIA ADOLESCENŢILOR

1. Psihologia dezvoltării copilului şi adolescentului. 167
1.1. Teoriile dezvoltării 167
1.2. Fişa de observare şi caracterizare psiho-pedagogică a elevului 171
1.3. Dezvoltarea proceselor psihice la adolescenţi 174
2. Inteligenţa 183
2.1. Teoria inteligenţelor multiple 190
2.2. Inteligenţa emoţională 197
2.3. Dezvoltarea aptitudinilor 208

Bibliografie 213

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu