Autor: Maria Condor, Gabriela Antoaneta Vlasceanu
Editura Pro Universitaria
Colectia Stiinte ale educatiei
An aparitie : 2017
Editia I
ISBN 978-606-26-0680-0
Nr pagini : 214
Format 150 x 200
Pretul la data postarii : 30 lei la Editura, 25,50 lei la elefant, 27 lei la libris
Descrierea editurii:
Evolutia rapida a stiintei si tehnologiei a determinat o serie de inventii si descoperiri, cercetari stiintifice, dezvoltarea tehnologiilor de varf, necesitand demersuri interdisciplinare, si abordarea unor noi tipologii de educatie (Programul UNESCO).
1. Educatia interculturala, care promoveaza respectarea si cunoasterea culturii, a stilurilor si traditiilor de viata ale comunitatilor entice de catre toti.2. Educatia economica si antreprenoriala, care vizeaza dezvoltarea economiei de piata si a calitatilor de antreprenor: plan de afaceri, initiative, proiecte de tehnologii informationale.3. Educatia pentru pace si cooperare, ce promoveaza intelegerea si respectarea valorilor culturii, a valorilor morale si culturale ale societatii democratice, umanismul tehnologic pentru cresterea calitatii vietii prin inventii si noi descoperiri.4. Educatia ecologica, presupune protejarea mediului inconjurator, asumarea de responsabilitati, actiuni pentru protejarea faunei si florei, constientizarea consecintelor poluarii asupra sanatatii omului.5. Educatia pentru comunicare implica petrecerea placuta si utila a timpului liber, folosind mijloacele mass-media si alte forme ale educatiei informale, pentru dezvoltarea orizontului de cultura generala si formarea unei personalitati creative.6. Educatia pentru sanatate, vizeaza actiuni pentru prevenirea si combaterea bolilor, o alimentatie naturala si echilibrata, prevazute in programe de preventie si educatie pentru un stil de viata sanatos.
Educatia pentru participare si democratie implica educarea tineretului pentru respectarea principiilor democratice, apararea drepturilor, participarea activa la dezvoltarea sociala.
Maria Condor este Lector Universitar Doctor, Universitatea Creştină “Dimitrie Cantemir”
De acelas autor:
Psihologia varstelor, Pro Universitaria 2013
Elemente de psihopedagogie si psihosociologie (coautor), Pro Universitaria 2017
Pedagogia si psihologia educatiei.Psihopedagogia adolescentilor (coautor), Pro Universitaria 2017
Fundamentele psihopedagogiei speciale. Integrare si incluziune in sistemul de invatamant (coautor), Pro Universitaria 2020
Cuprins:
I. PEDAGOGIA
1. Educaţia şi problematica lumii contemporane. 7
1.1. Rolul educaţiei, al eredităţii, mediului şi învăţării în formarea şi dezvoltarea personalităţii umane 71.2. Noile tipuri de educaţie 81.3. Reforma învăţământului românesc 91.4. Autoeducaţia şi perfecţionarea continua 111.5. Relaţia dintre ereditate, mediu şi educaţie 12
2. Teoria şi metodologia instruirii. 16
2.1. Sistemul de învăţământ 162.2. Analiza procesului de învăţământ 172.3. Creşterea eficienţei procesului de învăţământ 182.4. Competenţe ale profesorului 192.5. Sistemul principiilor didactice. Normativitatea activităţii didactice. 202.6. Finalităţile educaţiei. Ideal, obiective, scopuri. 232.7. Operaţionalizarea obiectivelor educaţionale. 25
3. Teoria şi metodologia curriculum-ului 27
3.1. Tipuri de curriculum 273.2. Practici noi în organizarea curriculum-ului 303.3. Documente curriculare 324. Modele, strategii, stiluri de predare 354.1. Conceptul de predare 354.2. Instruirea programată asistată de calculator 43
5. Evaluarea în procesul de învăţământ 46
5.1. Funcţii, forme şi tipuri de evaluare a rezultatelor şcolare 465.2. Perfecţionarea sistemului de examinare şi evaluare 516. Proiectarea pedagogică a activităţilor de predare-învăţareevaluare 546.1. Niveluri şi etapele ale proiectării pedagogice 546.2. Etapele proiectării pedagogice 56
II. PSIHOLOGIA EDUCAŢIEI
1. Personalitatea umană 61
1.1. Structura personalităţii. 1001.2. Modele şi perspective noi de abordare a personalităţii 114
2. Creativitatea 126
2.1. Structura factorială a actului creator 1272.2. Stimularea, formarea şi dezvoltarea conduitei creative la elevi 1332.3. Predarea şi învăţarea creativă 139
3. Teoria şi practica învăţării şcolare 141
3.1. Tipuri şi forme de învăţare 1413.2. Condiţiile interne şi externe ale învăţării şcolare 1433.3. Succesul şcolar 1503.4. Factorii psihologici ai reuşitei şcolare 151
PSIHOPEDAGOGIA ADOLESCENŢILOR
1. Psihologia dezvoltării copilului şi adolescentului. 167
1.1. Teoriile dezvoltării 1671.2. Fişa de observare şi caracterizare psiho-pedagogică a elevului 1711.3. Dezvoltarea proceselor psihice la adolescenţi 174
2. Inteligenţa 183
2.1. Teoria inteligenţelor multiple 1902.2. Inteligenţa emoţională 1972.3. Dezvoltarea aptitudinilor 208
Bibliografie 213
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu