Autor: Ross W. Greene
Editura Orizonturi
Colectia Cărţi educative
An aparitie : 2015
Editia I
Editia originala: Lost at School: Why Our Kids with Behavioral Challenges Are Falling Through the Cracks and How We Can Help Them
Traducerea Roxana Cristian
ISBN 978-973-736-292-6
Nr pagini : 304
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 14,99 lei la Editura, 10,50 lei la elefant, 14,25 lei la libris
Descrierea editurii:
Aceasta lucrare este dedicata unei teme de stringenta actualitate: comportamentul indisciplinat al unor copii la scoala. Numarul mare de incidente din institutiile de invatamant demonstreaza ca pedepsele, oricat de severe ar fi, nu reprezinta o cale eficienta de educare. Adultii implicati, profesori si parinti, se simt coplesiti si se afla in cautarea altor cai de a comunica eficient cu copiii pentru a rezolva problemele lor de comportament.
Daca in mod obisnuit adultii pornesc, in principiu, de la conceptia "Copiii se comporta bine daca VOR" si interpreteaza un comportament nepotrivit al celor mici drept rea-vointa din partea lor, autorul ofera argumente solide in favoarea ideii "Copiii se comporta bine daca POT", subliniind faptul ca, atat timp cat copiii nu au dezvoltate aptitudini pentru a face fata unor situatii stresante, nu au cum sa reactioneze adecvat, iar rolul adultilor este de a descoperi abilitatile nedezvoltate si de a-i ajuta pe acestia sa le deprinda.
Cartea cuprinde metode de identificare a acestor abilitati nedezvoltate, oferind numeroase exemple de situatii intalnite in scoala. Se constituie ca un ghid practic pentru o colaborare de succes intre parinti, profesori si copii.
Dr. Ross W. Greene a pus bazele abordării inovative, fundamentate științific, cunoscute acum sub numele de Soluții colaborative și proactive (SCP), descrisă în cartea de față și în cărțile sale anterioare, The Explosive Child și Lost at school. Dr. Green a activat timp de peste douăzeci de ani la catedra Facultății de medicină de la Harvard, iar în prezent este profesor asociat adjunct în Departamentul de Psihologie la Virginia Tech. Totodată, el este directorul fondator al organizației nonprofit Lives in the Balance (www.livesinthebalance.org), prin care sunt puse la dispoziție, gratuit, o gamă variată de resurse online despre modelul SCP și prin care sunt promovate drepturile copiilor cu probleme comportamentale, ale părinților lor, profesorilor și altor aparținători. Sursa ed ASCR
De acelas autor:
De acelas autor:
Cum sa imbunatatim disciplina copiilor la scoala, Orizonturi 2015
Pierdut si regasit. Cum sa ii ajutam pe elevii cu probleme comportamentale, ASCR 2017
Cum sa crestem fiinte umane, Univers 2018
Copilul vulcanic. O noua abordare pentru intelegerea si educarea copiilor cu frustrari frecvente si inflexibilitate cronica, Univers 2023.
Nota Editia anterioara : Copilul temperamental. O noua abordare pentru a-i intelege pe copiii imprevizibili, Niculescu 2016
Cuprins:
Introducere 11
1. Şcoala vieţii 17
2. Copiii se comportă bine dacă pot 27
3. Planuri de lecţie 75
4. Să începem 100
5. Câteva obstacole 143
6. Cireaşă de pe tort 177
7. De comun acord 209
8. Şcoala minţii 251
9. Vieţi în balanţă 293
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu