25/07/2023

FUNDAMENTELE PSIHOPEDAGOGIEI SPECIALE. Integrare si incluziune in sistemul de invatamant

Autor: Maria Condor, Nicolina Gaman
Editura Pro Universitaria
Colectia Stiinte ale educatiei
An aparitie : 2020
Editia I
ISBN 978-606-26-1086-9
Nr pagini : 232
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 35 lei la Editura, 28 lei la ujmag, 28 lei la librariaonline



Despre autori:

        Maria Condor este Lector Universitar Doctor, Universitatea Creştină “Dimitrie Cantemir”
        De acelas autor:
Psihologia varstelorPro Universitaria 2013
Elemente de psihopedagogie si psihosociologie (coautor), Pro Universitaria 2017
Pedagogia si psihologia educatiei.Psihopedagogia adolescentilor (coautor), Pro Universitaria 2017
Fundamentele psihopedagogiei speciale. Integrare si incluziune in sistemul de invatamant (coautor), Pro Universitaria 2020

Cuprins:

CAPITOLUL I. FUNDAMENTELE PSIHOPEDAGOGIEI SPECIALE   7
1.1. Notiuni introductive   7
1.2. Specificul activitatii psihice   19
1.2.1. Activitatea psihica - dezvoltare si regres   19
1.2.2. Activitatea psihica la persoanele supradotate   20
1.3. Fisa psihopedagogica - forma de cunoastere si caracterizare a copilului   25
1.4. Metode de identificare a deficientelor in psihopedagogie   33
1.5. Ramurile psihopedagogiei speciale   36
1.5.1. Psihopedagogia deficientelor mintale (de intelect)   36
1.5.2. Psihopedagogia deficientelor de auz   52
1.5.3. Psihopedagogia deficientelor de vedere   62
1.5.4. Psihopedagogia deficientelor de limbaj - logopedia   74
1.5.5. Psihopedagogia deficientelor de comportament   88
1.5.6. Psihopedagogia deficientelor fizice si psihomotorii   93
1.5.7. Psihopedagogia deficientelor de atentie - ADHD   108
1.5.8. Psihopedagogia persoanelor cu polideficiente - Autismul   129
1.5.9. Psihopedagogia persoanelor cu aptitudini superioare - supradotatii   134

CAPITOLUL II. INTEGRARE SI INCLUZIUNE IN SISTEMUL DE INVATAMANT   153
2.1. Copiii cu Cerinte Educative Speciale   153
2.2. Educatia integrata   156
2.2.1. Individualizarea procesului educational pentru elevii cu CES   175
2.2.2. Managementul unei clasei de elevi care include si elevi cu CES   204
2.2.3. Valorificarea tehnologiei informatiei si comunicatiei (TIC) in procesul educational   206
2.2.4. Proiectarea didactica adaptata si pentru elevii cu CES   209
2.3. Educatia pentru diversitate   221

BIBLIOGRAFIE   225

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu