13/07/2023

CUM SA PREDAI CA UN CAMPION 2.0. 62 de tehnici pentru a le deschide elevilor calea catre facultate

Autor: Doug Lemov
Editura Trei
Colectia Educatie si formare
An aparitie : 2021
Editia I
Editia originala: Teach Like a Champion 2.0
Traducerea Oana Badea
ISBN 978-606-40-0661-5
Nr pagini : 440
Format 165 x 235
Pretul la data postarii : 55,25 lei la Editura, 48,26 lei la elefant, 65 lei la libris


Descrierea editurii:

        Cartea de față este un bestseller internațional utilizat de peste 1,3 milioane de profesori din lumea întreagă. Volumul s-a născut după ce, ani întregi, autorul a urmărit cum anume lucrau „profesorii-campioni" din școlile publice din Statele Unite și cum reușeau să aibă rezultate excelente în școli din cartiere sau regiuni dezavantajate. După ce a sintetizat și filtrat tot ce făceau mai bine acești educatori excepționali (cum adresau întrebările, cum implicau toți elevii, cum circulau prin clasă și cum integrau în lecție răspunsurile elevilor), Doug Lemov a ajuns la cele 62 de tehnici privitoare la arta predării, la planificarea și ritmarea lecțiilor, la așteptările educaționale înalte, dar și la consolidarea caracterului și încrederii de sine a elevilor. Alegându-și tehnicile care li se potrivesc, profesorii își vor putea motiva mai bine elevii și vor putea crește eficiența procesului de predare-învățareevaluare.

        Doug Lemov este profesor, cercetător în științele educației și manager al rețelei educaționale Uncommon Schools care include școli din nord-estul SUA. A scris cărți despre perfecționarea didactică și despre instruirea în domeniului scrisului și cititului.

Cuprins:

Prefață  11

Introducere. Arta predării și instrumentele sale  15

Partea 1. VERIFICAREA ÎNȚELEGERII

Capitolul 1. Colectarea informațiilor despre cunoștințele elevilor  42
Tehnica 1. Respingeți autoevaluarea  43
Tehnica 2. Întrebări cu țintă clară  47
Tehnica 3. Standardizați formatul  52
Tehnica 4. Urmăriți, nu supravegheați  57
Tehnica 5. Arată‑mi  59
Tehnica 6. Verificarea afirmativă  61
Reflecții și exerciții  64

Capitolul 2. Folosirea informațiilor și cultura erorii  66
Tehnica 7. Pregătiți‑vă pentru greșeli  67
Tehnica 8. Cultura erorii  71
Tehnica 9. Excavați greșeala  79
Tehnica 10. Asumarea și monitorizarea  84
Reflecții și exerciții  87
Instrumente utile  88

Partea 2. ETOSUL ACADEMIC

Capitolul 3. Stabilirea unor așteptări educaționale înalte  93
Tehnica 11. Nicio cale de scăpare  94
Tehnica 12. Ce‑i corect e corect  104
Tehnica 13. Aplică și aprofundează  112
Tehnica 14. Forma chiar contează  121
Tehnica 15. Fără scuze  127
Reflecții și exerciții  130
Instrumente utile  131

Capitolul 4. Planificarea ce asigură reușita școlară  133
Tehnica 16. Începeți cu sfârșitul  134
Tehnica 17. Cei 4 C   139
Tehnica 18. Afișarea  143
Tehnica 19. Planificarea în oglindă  145
Reflecții și exerciții  155

Capitolul 5. Structura lecției  157
Tehnica 20. La treabă!  161
Tehnica 21. Explicitați pașii  163
Tehnica 22. Tablă = hârtie  168
Tehnica 23. Controlați jocul  171
Tehnica 24. Circulați  183
Tehnica 25. Antrenamentul  187
Tehnica 26. Biletul de ieșire  190
Reflecții și exerciții  194

Capitolul 6. Stabilirea ritmului  196
Tehnica 27. Schimbați ritmul  198
Tehnica 28. Trasați liniile  206
Tehnica 29. Toate mâinile  210
Tehnica 30. Folosiți timpul  215
Tehnica 31. Fiecare minut contează  219
Reflecții și exerciții  227

Partea 3. PONDEREA ACTIVĂRII

Capitolul 7. Construirea ponderii prin interogare  233
Tehnica 32. Timpul de așteptare  237
Tehnica 33. Întrebări neanticipate  241
Tehnica 34. Răspunsuri în cor  254
Tehnica 35. Descompunerea  261
Tehnica 36. Ștafeta  266
Reflecții și exerciții  268
Instrumente utile  268

Capitolul 8. Construirea ponderii prin scriere  272
Tehnica 37. Toată lumea scrie  273
Tehnica 38. Arta propoziției/frazei  276
Tehnica 39. Demonstrații neanticipate  280
Tehnica 40. Construirea rezistenței  289
Tehnica 41. Scrisul în prim‑plan  294
Reflecții și exerciții  299

Capitolul 9. Construirea ponderii prin discuții  301
Tehnica 42. Caracteristicile discuțiilor  304
Tehnica 43. Întoarceți‑vă și vorbiți  312
Tehnica 44. Procesarea în serie  323
Să reflectăm și să exersăm  326
Instrumente utile  327

Partea 4. CELE CINCI PRINCIPII ALE CULTURII CLASEI

Capitolul 10. Sisteme și proceduri  337
Tehnica 45. Pragul  339
Tehnica 46. Un început în forță  342
Tehnica 47. STAR/PANSA  346
Tehnica 48. Dezvoltarea eficienței  348
Tehnica 49. O investiție strategică: de la procedură la rutină  352
Tehnica 50. Repetați  358
Reflecții și exerciții  362
Instrumente utile  363

Capitolul 11. Stabilirea unor așteptări educaționale înalte  367
Tehnica 51. 100%, Partea 1. Radarul/Faceți‑vă văzuți  371
Tehnica 52. 100%, Partea 2. Faceți vizibilă respectarea regulilor  376
Tehnica 53. 100%, Partea 3. Cea mai puțin invazivă intervenție  378
Tehnica 54. 100%, Partea 4. Tact, calm și fermitate  384
Tehnica 55. 100%, Partea 5. Arta consecinței  388
Tehnica 56. Vocea fermă  394
Tehnica 57. Ce e de făcut  395
Reflecții și exerciții  403

Capitolul 12. Consolidarea caracterului și a încrederii  405
Tehnica 58. Încadrarea pozitivă  406
Tehnica 59. Laude precise  413
Tehnica 60. Blând/sever  418
Tehnica 61. Echilibrul emoțional  420
Tehnica 62. Factorul amuzament  423
Reflecții și exerciții  427
Instrumente utile  428

Încheiere. Sfârșitul este, de fapt, începutul  431

Mulțumiri  433
Despre organizația Uncommon Schools  437

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu