Autor: Doug Lemov
Editura Trei
Colectia Educatie si formare
An aparitie : 2021
Editia I
Editia originala: Teach Like a Champion 2.0
Traducerea Oana Badea
ISBN 978-606-40-0661-5
Nr pagini : 440
Format 165 x 235
Pretul la data postarii : 55,25 lei la Editura, 48,26 lei la elefant, 65 lei la libris
Descrierea editurii:
Cartea de față este un bestseller internațional utilizat de peste 1,3 milioane de profesori din lumea întreagă. Volumul s-a născut după ce, ani întregi, autorul a urmărit cum anume lucrau „profesorii-campioni" din școlile publice din Statele Unite și cum reușeau să aibă rezultate excelente în școli din cartiere sau regiuni dezavantajate. După ce a sintetizat și filtrat tot ce făceau mai bine acești educatori excepționali (cum adresau întrebările, cum implicau toți elevii, cum circulau prin clasă și cum integrau în lecție răspunsurile elevilor), Doug Lemov a ajuns la cele 62 de tehnici privitoare la arta predării, la planificarea și ritmarea lecțiilor, la așteptările educaționale înalte, dar și la consolidarea caracterului și încrederii de sine a elevilor. Alegându-și tehnicile care li se potrivesc, profesorii își vor putea motiva mai bine elevii și vor putea crește eficiența procesului de predare-învățareevaluare.
Doug Lemov este profesor, cercetător în științele educației și manager al rețelei educaționale Uncommon Schools care include școli din nord-estul SUA. A scris cărți despre perfecționarea didactică și despre instruirea în domeniului scrisului și cititului.
Cuprins:
Prefață 11
Introducere. Arta predării și instrumentele sale 15
Partea 1. VERIFICAREA ÎNȚELEGERII
Capitolul 1. Colectarea informațiilor despre cunoștințele elevilor 42
Tehnica 1. Respingeți autoevaluarea 43
Tehnica 2. Întrebări cu țintă clară 47
Tehnica 3. Standardizați formatul 52
Tehnica 4. Urmăriți, nu supravegheați 57
Tehnica 5. Arată‑mi 59
Tehnica 6. Verificarea afirmativă 61
Reflecții și exerciții 64
Capitolul 2. Folosirea informațiilor și cultura erorii 66
Tehnica 7. Pregătiți‑vă pentru greșeli 67
Tehnica 8. Cultura erorii 71
Tehnica 9. Excavați greșeala 79
Tehnica 10. Asumarea și monitorizarea 84
Reflecții și exerciții 87
Instrumente utile 88
Partea 2. ETOSUL ACADEMIC
Capitolul 3. Stabilirea unor așteptări educaționale înalte 93
Tehnica 11. Nicio cale de scăpare 94
Tehnica 12. Ce‑i corect e corect 104
Tehnica 13. Aplică și aprofundează 112
Tehnica 14. Forma chiar contează 121
Tehnica 15. Fără scuze 127
Reflecții și exerciții 130
Instrumente utile 131
Capitolul 4. Planificarea ce asigură reușita școlară 133
Tehnica 16. Începeți cu sfârșitul 134
Tehnica 17. Cei 4 C 139
Tehnica 18. Afișarea 143
Tehnica 19. Planificarea în oglindă 145
Reflecții și exerciții 155
Capitolul 5. Structura lecției 157
Tehnica 20. La treabă! 161
Tehnica 21. Explicitați pașii 163
Tehnica 22. Tablă = hârtie 168
Tehnica 23. Controlați jocul 171
Tehnica 24. Circulați 183
Tehnica 25. Antrenamentul 187
Tehnica 26. Biletul de ieșire 190
Reflecții și exerciții 194
Capitolul 6. Stabilirea ritmului 196
Tehnica 27. Schimbați ritmul 198
Tehnica 28. Trasați liniile 206
Tehnica 29. Toate mâinile 210
Tehnica 30. Folosiți timpul 215
Tehnica 31. Fiecare minut contează 219
Reflecții și exerciții 227
Partea 3. PONDEREA ACTIVĂRII
Capitolul 7. Construirea ponderii prin interogare 233
Tehnica 32. Timpul de așteptare 237
Tehnica 33. Întrebări neanticipate 241
Tehnica 34. Răspunsuri în cor 254
Tehnica 35. Descompunerea 261
Tehnica 36. Ștafeta 266
Reflecții și exerciții 268
Instrumente utile 268
Capitolul 8. Construirea ponderii prin scriere 272
Tehnica 37. Toată lumea scrie 273
Tehnica 38. Arta propoziției/frazei 276
Tehnica 39. Demonstrații neanticipate 280
Tehnica 40. Construirea rezistenței 289
Tehnica 41. Scrisul în prim‑plan 294
Reflecții și exerciții 299
Capitolul 9. Construirea ponderii prin discuții 301
Tehnica 42. Caracteristicile discuțiilor 304
Tehnica 43. Întoarceți‑vă și vorbiți 312
Tehnica 44. Procesarea în serie 323
Să reflectăm și să exersăm 326
Instrumente utile 327
Partea 4. CELE CINCI PRINCIPII ALE CULTURII CLASEI
Capitolul 10. Sisteme și proceduri 337
Tehnica 45. Pragul 339
Tehnica 46. Un început în forță 342
Tehnica 47. STAR/PANSA 346
Tehnica 48. Dezvoltarea eficienței 348
Tehnica 49. O investiție strategică: de la procedură la rutină 352
Tehnica 50. Repetați 358
Reflecții și exerciții 362
Instrumente utile 363
Capitolul 11. Stabilirea unor așteptări educaționale înalte 367
Tehnica 51. 100%, Partea 1. Radarul/Faceți‑vă văzuți 371
Tehnica 52. 100%, Partea 2. Faceți vizibilă respectarea regulilor 376
Tehnica 53. 100%, Partea 3. Cea mai puțin invazivă intervenție 378
Tehnica 54. 100%, Partea 4. Tact, calm și fermitate 384
Tehnica 55. 100%, Partea 5. Arta consecinței 388
Tehnica 56. Vocea fermă 394
Tehnica 57. Ce e de făcut 395
Reflecții și exerciții 403
Capitolul 12. Consolidarea caracterului și a încrederii 405
Tehnica 58. Încadrarea pozitivă 406
Tehnica 59. Laude precise 413
Tehnica 60. Blând/sever 418
Tehnica 61. Echilibrul emoțional 420
Tehnica 62. Factorul amuzament 423
Reflecții și exerciții 427
Instrumente utile 428
Încheiere. Sfârșitul este, de fapt, începutul 431
Mulțumiri 433
Despre organizația Uncommon Schools 437
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu