Autor: Harold D. Stolovitch, Erica J. Keeps, Marc J. Rosenberg
Editura Trei
Colectia Educatie si formare
An aparitie : 2017
Editia I
Editia originala: Telling Ain't Training
Traducerea Cristina Firoiu
ISBN 978-606-40-0290-7
Nr pagini :
Format 145 x 205
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
Disponibilitate BCU
Descrierea editurii:
Plecand de la exercitii si instrumente accesibile si bazandu-se pe cercetari recente din stiintele educatiei, autorii propun un model generic in 5 pasi pentru crearea de programe eficiente de formare, in care invatarea sa nu mai constea in prelegeri anoste, ci sa creeze, in mod interactiv, noi competente, esentiale in meseria cursantului. In plus, autorii americani descriu 25 de activitati de consolidare si aplicare a celor invatate si ofera sfaturi utile pentru o testare relevanta a cursantilor si pentru folosirea celor mai adecvate strategii cognitive de invatare. De asemenea, profesorii si trainerii vor gasi informatii de ultima ora legate de avantajele si eventualele capcane ale folosirii noilor tehnologii si ale e-learningului. Cartea reprezinta, asadar, ghidul ideal pentru toti specialistii din domeniul formarii profesionale.
Harold D. Stolovitch, profesor emerit al Universitatii din Montreal, este autorul a peste 300 de articole, rapoarte, capitole de carte si volume, dedicate motivarii si performantei la locul de munca.
Erica J. Keeps, mentor si formator, este directorul companiei HSA Learning & Performance Solutions din Los Angeles.
Marc J. Rosenberg este consultant in management si autor al unor carti de succes despre e-learning.
Cuprins:
Prefață (2011) 11
Secțiunea întâi. Beneficiarii formării. Ce ne spun cercetările în domeniu 17
Capitolul 1 Nu este ușor să înveți (mai ales atunci când ți se pun foarte multe piedici) 18
Despre ce tratează cartea de față? 25
Capitolul 2 Prezentarea câtorva „termeni familiari" 27
Vocabularul de bază. Terminologia specifică domeniului 27
Cele două principii cheie. „Crezul" unui formator (instructor, educator) 33
Instruire față în față sau mediată de tehnologie? E totuna? 36
Ce conține cartea de față și de ce? 37
Capitolul 3 Beneficiarul formării 40
Ce este învățarea? 41
Cum învățăm. Simțurile, filtrele perceptuale și memoria 43
Filtrarea stimulilor — Trunchiul cerebral, sistemul nervos autonom și sistemul endocrin 46
Memoria de scurtă durată — capacitate și durată 48
Memoria de lungă durată — capacitate și durată 50
Ce însemnătate au toate acestea pentru beneficiari… și pentru formatori? 51
Secțiunea a doua. Ce trebuie să știi pentru a deveni un formator mai bun 37
Capitolul 4 Cum îi facem pe cursanți să învețe 58
Cele două tipuri de cunoaștere: cunoașterea declarativă și cea procedurală 62
Aspectele cheie ale procesului de învățare 68
Adaptarea la diferențele privind aptitudinea pentru învățare, achizițiile anterioare și motivația 75
Capitolul 5 Principiile educației adulților 81
Cursurile de bună calitate și cele de slabă calitate 82
Patru principii cheie ale educației adulților 86
Concluzia în ceea ce privește principiile educației adulților 107
Capitolul 6 Un model în cinci pași pentru crearea unor programe de formare reușite 113
Șase principii universale provenite din cercetările în domeniul educației 114
Un model universal pentru organizarea oricărui tip de lecție 125
Proiectarea programului de formare 134
Scenariul didactic al cursului de formare 138
Utilizarea modelului în cinci pași pentru adaptarea cursurilor de formare deja existente 147
Recapitularea modelului în cinci pași 149
Capitolul 7 Cum îi facem pe cursanți să rețină conținutul predat 155
Metacogniția — mecanismele executive de control al învățării 156
Strategiile cognitive. Cum facem ca procesul de învățare să fie mai rapid, mai eficient și mai puțin costisitor 166
Secțiunea a treia. Cum să aplicăm cunoștințele însușite. Valorificarea cercetărilor din domeniul educației 185
Capitolul 8 Perspective asupra formării profesionale și diverse activități didactice 186
Principalele patru tipuri de formare profesională 187
Cum să îmbinăm cele patru tipuri de formare profesională 193
25 de activități de formare utile 194
Recapitularea activităților de formare 230
În încheierea capitolului despre formarea activă 230
Capitolul 9 Testare sau examinare? În ce constă diferența? 238
Ce am vrut să demonstrăm prin asta? 241
Testările în comparație cu examenele 244
Cum să procedez pentru a crea teste? 250
Crearea de teste 256
Secțiunea a patra. Formarea și educația bazate pe tehnologie — și ceva mai mult de atât 271
Capitolul 10 Formarea profesională și tehnologia 272
Ce este tehnologia și ce rol are în educație? 274
Idealul și realitatea 275
La ce ne putem aștepta în mod realist dacă utilizăm tehnologia în educație? 276
Nu ar trebui să ținem seama de tehnologie? 277
Caveat Emptor (Atenție, cumpărători!) 283
Promisiuni și iar promisiuni 293
Capitolul 11 Educația cu ajutorul tehnologiei. Cum să obținem rezultatele dorite 300
Adevăr sau prejudecată? 301
În ce constă educația online de calitate? 303
Decizia de a urma varianta educației online NU se ia de la început 309
Învățarea mixtă 314
Cum ați îmbina modalitățile de învățare? 314
Dincolo de învățarea mixtă „standard" 315
Noile abordări asupra învățării informale 319
Apariția Webului 2. 0 321
Integrarea instrumentelor Web 2. 0 în procesul de formare 324
Resurse și exemple. Propuneri de utilizare a noilor media în educație 325
Noua învățare mixtă și viitorul formării profesionale 326
Concluziile acestui capitol 342
Secțiunea a cincea. Recapitulare finală 343
Capitolul 12 Realitate sau prejudecată? Care este adevărul? 344
Concluzia în privința educației 359
Realitate sau prejudecată. Un ultim exercițiu 360
Capitolul 13 Reflecții concluzive 367
O recapitulare succintă a cărții noastre 367
Temă de gândire. Reflecțiile lui C. G. Jung 371
Note de final și bibliografie 375
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu