Editura ASCR Cluj Napoca
Colectia Psihologul expert
An aparitie :2013, 2024
Editia a II-a
Editia originala Clinical Practiceof Cognitive Therapy with Children and Adolescents, 2009
Traducerea Mihaela Marian Mihailas
ISBN 978-606-977-091-7
Nr pagini :380
Format 160 x 240
Pretul la data postarii : 69 lei la Editura,
69 lei la libris, 69 lei la librarie.net
pdf aici (ed 2013)
Descrierea
editurii:
Cartea a fost conceputa ca o continuare a volumului de succes Practica clinica a terapiei cognitive pentru copii si adolescenti, care abordeaza aspectele de baza ale tratamentului. Tehnici de terapie cognitiva pentru copii si adolescenti include strategii creative suplimentare pentru angajarea pacientilor dificili, pentru abordarea unor cazuri complexe si strategii focalizate asupra dezvoltarii unor abilitati cognitive si comportamentale specifice.
Fundamentata pe cercetari empirice si impregnata de o vasta experienta clinica, aceasta carte este o sursa de inspiratie indispensabila pentru toti terapeutii care lucreaza cu copii si adolescenti, fie ei psihologi, psihiatri sau specialisti in asistenta sociala si consiliere. Pentru tinerii clinicieni, aceasta carte se va dovedi o lectura suplimentara pragmatica si foarte utila.
Spre deosebire de manualele bune pentru orice, cartea aceasta foloseste o abordare modulara care ilustreaza tehnici creative, flexibile si fundamentate empiric. Aceasta carte va schimba perspectiva dumneavoastra asupra terapiei cognitive pentru copii, adaugand niste ingrediente care lipsesc mult prea des in literatura de specialitate: atractivitate, emotie si spirit ludic. Clinicienii tineri si varstnici deopotriva vor gasi aici tehnici descrise cu claritate si abordari noi, originale si stimulatoare, care raspund pe deplin cerintelor terapiei pentru copii. - Ellen Flannery-Schroeder, PhD, ABPP, Director, Clinical Psychology Program, Department of Psychology, University of Rhode Island
Tehnicile clare si bine construite sunt ilustrate cu activitati si cu viniete care le ajuta sa prinda viata. Aceasta este una dintre putinele carti dedicate procesului terapeutic cognitiv-comportamental pentru copii care cuprinde si indicatii referitoare la implementarea tehnicilor terapeutice in contextul relatiei copil-terapeut. Recomand cu caldura folosirea acestei carti in cadrul cursurilor de specializare in psihoterapia copiilor si, de asemenea, o recomand tuturor practicienilor care doresc sa-si insuseasca tehnici terapeutice creative si instrumente utile de evaluare pe care sa le implementeze in munca lor cu copiii. - Elizabeth A. Gosch, PhD, ABPP, Director, MS Program in Counseling and Clinical Health sychology, Philadelphia College of Osteopathic Medicine
Robert D. Friedberg PhD, ABPP, este profesor asociat, directorul Clinicii de terapie cognitiv‑comportamentală pentru copii și adolescenți și director al Programului postdoctoral în psihologie din cadrul Departamentului de psihiatrie al Centrului Medical Milton S. Hershey, Facultatea de medicină a Universității Penn State. Psiholog clinician, dr. Friedberg a publicat deja cinci cărți, iar articolele sale de specialitate, precum și prelegerile susținute în țară și în străinătate, sunt cunoscute în întreaga lume. De asemenea, dr. Friedberg coordonează programul de specializare pentru stagiari în cadrul Institutului Beck pentru cercetare și terapie cognitivă. El este membru fondator al Academiei de terapie cognitivă și este acreditat în terapia cognitiv‑comportamentală.
Jessica M. McClure, PsyD, este psiholog clinician la Centrul medical al Spitalului de pediatrie din Cincinnati. Ea este coautoare, împreună cu Robert Friedberg, a cărții „Practica clinică în terapia cognitivă pentru copii și adolescenți” (Clinical Practice of Cognitive Therapy with Children and Adolescents). De asemenea, a scris articole și capitole în diverse cărți de specialitate și a susținut prelegeri despre terapia cognitiv‑comportamentală pentru copii și adolescenți. Ea este specialistă în terapia cognitv‑comportamentală a copiilor și adolescenților cu anxietate, depresie, tulburări de comportament și de tulburări pervazive de dezvoltare. Dr. McClure este implicată într‑un program al Centrului medical al Spitalului de pediatrie din Cincinnati, proiect care are ca obiectiv sprijinirea clinicienilor în demersul lor de transpunere a protocoalelor de tratament bazate pe dovezi empirice în practica de zi cu zi, în vederea popularizării asistenței de specialitate fundamentate pe dovezi clinice în cazul copiilor și al adolescenților.
Jolene Hillwig Garcia, MD, este psihiatru rezident la Departamentul de psihiatrie al Centrului Medical Milton S. Hershey, Facultatea de medicină a Universității Penn State și a efectuat un stagiu de pregătire în domeniul psihiatriei copilului și adolescentului. Este absolventă a Facultății de medicină a Universității Penn State și absolventă a Colegiului Lycoming, la specialitățile biologie și arte plastice‑design comercial. Dr. Garcia lucrează în cercetare, publică articole de specialitate și susține prelegeri având ca teme subiecte de interes legate de psihiatria copilului și a adolescentului. În plus, ea își continuă activitatea ca artist plastic și grafician.
Cuprins:
Despre autori 5
Multumiri 9
CAPITOLUL 1. Inceputuri 13
CAPITOLUL 2. Folosirea eficienta a psihoevaluarii 27
CAPITOLUL 3. Psihoeducatia 79
CAPITOLUL 4. Interventii comportamentale 107
CAPITOLUL 5. Metode de autoinstruire si de restructurare cognitiva 155
CAPITOLUL 6. Analiza rationala 225
CAPITOLUL 7. Performanta, realizare si expunere 279
CAPITOLUL 8. Observatii finale 337
Bibliografie 343
Index 369
Multumiri 9
CAPITOLUL 1. Inceputuri 13
CAPITOLUL 2. Folosirea eficienta a psihoevaluarii 27
CAPITOLUL 3. Psihoeducatia 79
CAPITOLUL 4. Interventii comportamentale 107
CAPITOLUL 5. Metode de autoinstruire si de restructurare cognitiva 155
CAPITOLUL 6. Analiza rationala 225
CAPITOLUL 7. Performanta, realizare si expunere 279
CAPITOLUL 8. Observatii finale 337
Bibliografie 343
Index 369
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu