Autor : Regalena Melrose
Editura Trei
Colectia Psihologia pentru toți
An aparitie :2013
Traducerea Carmen Corina Gugu şi Victor Popescu
ISBN 978-973-707-725-7
Nr pagini :400
Format 130 x 200
Descrierea
editurii:
Zi de zi, elevii sunt expuşi la violenţă şi traumă - la şcoală sau acasă, la joacă sau în timpul unei spitalizări. Aceste experienţe pot schimba uşor firea elevilor, în urma stresului posttraumatic. Numai că, de multe ori, simptomele acestei tulburări sunt etichetate greşit, ca hiperactivitate, depresie, tulburare bipolară sau de dezvoltare. Plecând de la o bogată experienţă în psihologia clinică şi şcolară, Regalena Melrose atrage atenţia psihologilor, medicilor şi profesorilor că în spatele reacţiilor neaşteptate ale „elevilor-problemă" se află adesea o traumă neidentificată.
Prezentând succint ultimele cercetări din neuroştiinţe referitoare la modul în care trauma afectează creierul şi comportamentul şi atenţionând asupra riscului unui tratament farmacologic pripit, autoarea oferă criterii clare pentru diagnosticul corect al stresului posttraumatic, relatează o serie de cazuri relevante din propria-i experienţă de clinician şi oferă proceduri terapeutice specifice de „prim ajutor psihofiziologic" şi de „terapie de autoreglare", uşor de aplicat la clasă ori în cabinetul şcolar.
„Cercetările din ultimii ani au arătat cât se poate de limpede în ce fel trauma afectează creierul, influenţând în cele din urmă învăţarea şi comportamentul. Pentru nişte educatori şi psihologi care vor să fie cu adevărat eficienţi, trebuie să ne punem la curent cu aceste noi descoperiri, pentru a şti în ce fel putem lucra cât mai bine cu elevii noştri dificili."
Regalena Melrose
„Felul în care istoriseşte cazurile elevilor pe care i-a tratat şi manifestările violente în urma traumelor suferite aproape că te face să auzi strigătul de ajutor al acelor copii. Dar Melrose nu se opreşte aici. Ea oferă tehnici naturale şi inovatoare prin care profesorii, pediatrii şi psihologii pot ajuta elevii traumatizaţi să-şi recapete echilibrul şi controlul necesare pentru a funcţiona armonios în relaţia cu mediul lor."
Judith A. McBride, profesor de psihologie educaţională la Universitatea de Stat din California
Regalena Melrose este psiholog şcolar şi clinician, creator al tehnicii „Brain Charge" de conştientizare senzorială şi de autocontrol, folosită în şcolile din SUA şi Canada. Practică terapia traumei în Long Beach (California) şi este interesată de aplicarea neuroştiinţelor în domeniul educaţional şi în parentaj.
Zi de zi, elevii sunt expuşi la violenţă şi traumă - la şcoală sau acasă, la joacă sau în timpul unei spitalizări. Aceste experienţe pot schimba uşor firea elevilor, în urma stresului posttraumatic. Numai că, de multe ori, simptomele acestei tulburări sunt etichetate greşit, ca hiperactivitate, depresie, tulburare bipolară sau de dezvoltare. Plecând de la o bogată experienţă în psihologia clinică şi şcolară, Regalena Melrose atrage atenţia psihologilor, medicilor şi profesorilor că în spatele reacţiilor neaşteptate ale „elevilor-problemă" se află adesea o traumă neidentificată.
Prezentând succint ultimele cercetări din neuroştiinţe referitoare la modul în care trauma afectează creierul şi comportamentul şi atenţionând asupra riscului unui tratament farmacologic pripit, autoarea oferă criterii clare pentru diagnosticul corect al stresului posttraumatic, relatează o serie de cazuri relevante din propria-i experienţă de clinician şi oferă proceduri terapeutice specifice de „prim ajutor psihofiziologic" şi de „terapie de autoreglare", uşor de aplicat la clasă ori în cabinetul şcolar.
„Cercetările din ultimii ani au arătat cât se poate de limpede în ce fel trauma afectează creierul, influenţând în cele din urmă învăţarea şi comportamentul. Pentru nişte educatori şi psihologi care vor să fie cu adevărat eficienţi, trebuie să ne punem la curent cu aceste noi descoperiri, pentru a şti în ce fel putem lucra cât mai bine cu elevii noştri dificili."
Regalena Melrose
„Felul în care istoriseşte cazurile elevilor pe care i-a tratat şi manifestările violente în urma traumelor suferite aproape că te face să auzi strigătul de ajutor al acelor copii. Dar Melrose nu se opreşte aici. Ea oferă tehnici naturale şi inovatoare prin care profesorii, pediatrii şi psihologii pot ajuta elevii traumatizaţi să-şi recapete echilibrul şi controlul necesare pentru a funcţiona armonios în relaţia cu mediul lor."
Judith A. McBride, profesor de psihologie educaţională la Universitatea de Stat din California
Regalena Melrose este psiholog şcolar şi clinician, creator al tehnicii „Brain Charge" de conştientizare senzorială şi de autocontrol, folosită în şcolile din SUA şi Canada. Practică terapia traumei în Long Beach (California) şi este interesată de aplicarea neuroştiinţelor în domeniul educaţional şi în parentaj.
Cuprins:
Prefata
9
Multumiri 13
PARTEA I.
Neintelesi 17
1. Bariere in calea invatarii 19
2. Traumatizat si neinteles 46
3. Umplerea golurilor 72
PARTEA a II-a.
Multumiri 13
PARTEA I.
Neintelesi 17
1. Bariere in calea invatarii 19
2. Traumatizat si neinteles 46
3. Umplerea golurilor 72
PARTEA a II-a.
Trauma si creierul 87
4. Trauma 89
5. Trauma si creierul 120
PARTEA a III-a.
4. Trauma 89
5. Trauma si creierul 120
PARTEA a III-a.
Instrumente pentru momentele agitate 155
6. Accesarea resurselor — ce pot face scolile pentru a-i ajuta eficient pe elevii traumatizati 157
7. Instrumentele pentru incurajarea atitudinii tolerante 186
8. Intelegerea si ajutarea elevilor cu tulburari emotionale 226
9. Terapia de autoreglare 267
PARTEA a IV-a.
6. Accesarea resurselor — ce pot face scolile pentru a-i ajuta eficient pe elevii traumatizati 157
7. Instrumentele pentru incurajarea atitudinii tolerante 186
8. Intelegerea si ajutarea elevilor cu tulburari emotionale 226
9. Terapia de autoreglare 267
PARTEA a IV-a.
Prevenirea traumatizarii 285
10. Interventii in situatii de criza: o privire critica 287
11. In primul rand, nu vatama: acordarea de prim ajutor psihofiziologic 311
12. Cuvant de incheiere: implicatiile pentru viitorul educatiei 351
Apendice A: Diagnostice IDEA 378
Apendice B: Surse de informare 381
10. Interventii in situatii de criza: o privire critica 287
11. In primul rand, nu vatama: acordarea de prim ajutor psihofiziologic 311
12. Cuvant de incheiere: implicatiile pentru viitorul educatiei 351
Apendice A: Diagnostice IDEA 378
Apendice B: Surse de informare 381
Bibliografie 383
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu