Editura Curtea Veche
An aparitie :2007 (Sigma)
Editia a II-a
Editia originala: Multiple intelligences : new horizons 1993
Traducerea Nicolae Damaschin
ISBN 978-606-44-1162-4
Nr pagini : 576
Format 150 x 230
Disponibilitate BCU (ed 2006)
Descrierea
editurii:
Prima editie a Inteligentelor multiple. Noi perspective a fost publicata in 1993, la zece ani dupa Perspective ale mintii, cartea care a facut revolutie in sistemul de educatie din intreaga lume. Aici, Howard Gardner analizeaza inteligentele multiple folosindu-se de exemple notabile, precum Helen Keller, T.S. Eliot, Virginia Woolf, Babe Ruth sau Yehudi Menuhin, si urmareste cum a fost primita teoria sa in sistemele educationale care au adoptat-o si au transformat-o in curricula de baza.
Howard Gardner explică de ce testele standardizate reprezintă capcane și propune în schimb educația centrată pe elev, oferind soluții pentru a preda întregii populații și a nu irosi nicio minte.
Daca am pune in practica macar o cantitate infima din cunostintele pe care ni le ofera Gardner, educatia ar avea ca rezultat o intelegere mai profunda, ceea ce ar trebui sa fie principalul sau ideal. - Rexford Brown
Se glumeste pe seama teoriilor din psihologie cum ca se aplica la cei care le emit si cu siguranta ca acesta este si cazul lui Gardner: e un om creativ, deschis la minte, abil, disciplinat si stapan pe inteligente multiple. E cazul sa ne bucuram ca unul dintre cei mai influenti psihologi in viata si-a raportat cunostintele la propria munca si viata. - Steven Pinker
Oricand Howard Gardner face apel la capacitatea sa de sinteza si la vasta eruditie de care da dovada indiferent de subiect, putem fi siguri ca avem de-a face cu o noua aventura intelectuala care ne va captiva cu totul. Daca manifestul sau ar fi ascultat, viitorul copiilor nostri ar avea multe de castigat. - Mihaly Csikszentmihalyi
Howard Gardner (n. 1943) este profesor de Cognitie si Educatie la Harvard Graduate School of Education. Este profesor asociat de Psihologie la Universitatea Harvard si profesor de neurologie la Universitatea de Medicina din Boston. Este cunoscut mai ales pentru teoria sa a inteligentei multiple, o viziune critica a teoriei existentei unei inteligente unice care ar putea fi masurata psihometric.
Din lucrarile sale aparute la noi:
Stiinta mintii.Un dialog între Est şi Vest (coautor), Cartea Daath 2006
Tratat de razgandire. Arta si stiinta modificarii mentalului, All 2006
Munca bine facuta. Cand excelenta si etica isi dau mana (coautor), Sigma 2005
Mintea disciplinata. Educatia pe care o merita orice copil, dincolo de informatii si teste standardizate, Sigma 2005, 2011
Inteligente Multiple. Noi orizonturi, Sigma 2007, Curtea Veche 2022
Mintea umana. Cinci ipostaze pentru viitor, Sigma 2007
Adevarul, frumosul si binele. Noi valente in educatia secolului XXI, Sigma 2012
Minti conducatoare. Istorii de viaţă ale liderilor mondiali, Trei 2014
Generatia App. Cum navigheaza tinerii prin universul digital al identitatii, initimitatii si imaginatiei, Sigma 2015
Mintea sintetizatoare. Memoriile creatorului teoriei inteligentelor multiple, Sigma 2021
Perspective ale mintii. Teoria inteligentelor multiple, Curtea veche 2022
Cuprins:
O recenzie extraordinară a volumului Mind, Work, and Life 11
Mințile capabile și geneza, menținerea și dezvoltarea unei ecologii creative a minților interactive de Cătălin Mamali 14
Introducere 89
Partea I: Teoria
Capitolul 1.Pe scurt /97
Capitolul 2.Viziunea
dupa douazecisicinci de ani /135
Capitolul 3.Dincolode
inteligenta : alte capacitati omenesti valoroase /159
Capitolul 4.Puntea catre
educatie /183
Capitolul 5.Intrebari
frecvente despre teorie si practica /201
Partea a II-a: Perspective
educationale
Capitolul 6.Cultivarea inteligențelor în primii ani de viață /243
Capitolul 7.Proiecte
in scoala primara /285
Capitolul 8.Multiple puncte de
acces multiple catre intelegerea disciplinara /299
Capitolul 9.Studiul disciplinat in liceu: introducere in metoda Arts PROPEL /337
Capitolul 10.Evaluarea
in context: o alternativa la testarea standardizata /371
Partea a III-a: Noi perspective
Capitolul 11.Contexte
sociale /415
Capitolul 12.La locul de
minca /447
Capitolul 13.Viitorul
/481
Anexe
A – Multumiri /519
B – Sursele capitolelor /521
C –Publicatii despre inteligentele multiple /525
D – Referinte /545
Indice de nume /567
Indice de termeni /571
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu