11/07/2022

COPII NOSTRI, FRUMOSI SI SANATOSI. Cum sa te vindeci prin joc, rasete si lacrimi

Autor: Aletha Solter
Editura Herald
Colectia Parentaj
An aparitie :2006 (ed Cosmos), 2018
Editia I
Editia originala: Helping Young Children Flourish, 1989
Traducerea Gabriela Deniz
ISBN 978-973-111-667-9
Nr pagini :288
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 33,15 lei la Editura, 31,20 lei la elefant, 37,05 lei la libris


Descrierea editurii:

        Copiii nostri frumosi si sanatosi este una dintre cele mai importante carti de parentaj pe care le poti gasi, bazata pe cercetari recente si o noua intelegere a dezvoltarii copilului. Se refera la minunata, si totodata complicata, varsta a copilariei, de la doi ani la opt ani, si ne invata sa devenim parinti atenti si plini de compasiune, care cauta sa inteleaga nevoia si emotia in spatele comportamentului copiilor nostri, oferindu-le astfel ceea ce au nevoie pentru a fi fericiti si a creste sanatos. Din paginile acestei carti veti afla cum sa gasiti alternative eficiente si sanatoase le pedeapsa si violenta, cum sa raspundeti unui acces de furie sau cum sa va ajutati copilul sa depaseasca frica si anxietatea si sa faca fata durerii si pierderii, sa coopereze si sa se inteleaga cu fratii si ceilalti copii. Si un lucru foarte important, veti afla cum sa aveti grija de voi!

        Inainte sa va dati seama, copiii au crescut. Va veni un moment in care se vor spala pe dinti fara sa le amintiti, vor manca fara sa dea pe ei si vor citi singuri. Pe masura ce cresc, vor dori in mod natural sa petreaca mai mult timp cu prietenii lor si mai putin cu voi. Copiii vostri depind de voi acum in moduri care se vor schimba in curand. Pretuiti momentele de comuniune si amintiti-va sa va bucurati de voiosia, spontaneitatea, intensitatea, mirarea, curiozitatea si nerabdarea lor.”     Aletha Solter

        Aletha Solter (n.1945) este psiholog american de origine elvetiana, a studiat cu Jean Piaget in Elvetia apoi a obtinut un doctorat in psihologie la Universitatea din California. Este specializata in domenii precum: atasamentul, trauma psihologica si disciplina nonpunitiva si se bucura de recunoastere internationala ca expert in parentaj. Este conferentiar international, fondatoare a Institutului Aware Parenting (in 1990) si autoare a numeroase lucrari.
        Dintre lucrarile sale traduse la noi:
Lacrimi si crize de furie. Ce e de facut cand bebelusii si copiii plang, Ponte 2013
O viata fara droguri. 100 de recomandari pentru parinti, Herald 2015
Jocul atasamentului. Rezolvarea problemelor de comportament ale copilului prin joaca, ras si conectare, Herald 2016
Copiii nostri, frumosi si sanatosi. Cum sa te vindeci prin joc, rasete si lacrimi, Cosmos 2006, Herald 2018
Bebelusul meu intelege tot. Cum sa crestem copii sanatoai prin parentaj constient, Herald 2017, 2021

Cuprins:

INTRODUCERE  13
 
    1 - LACRIMI ŞI ACCESE DE FURIE  17

De ce continuă copiii să plângă chiar şi după ce au învăţat să vorbească?  17
Ce dovezi există că plânsul este benefic?  19
De ce simt copiii nevoia să plângă?  22
Ce ar trebui să fac când copilul meu plânge?  28
Ce sunt accesele de furie?  32
De ce copiii plâng şi se înfurie pentru lucruri nesemnificative?  36
Este posibil ca o atitudine tolerantă faţă de accesele de furie să le facă să apară mai frecvent?  39
Ce se întâmplă dacă are un acces de furie în public?  40
Ce se întâmplă când copiii au învăţat să-şi reprime plânsul?  42
Se pot elibera copiii de sentimentele dureroase prin artă?  49
Îmi vine greu să accept plânsul copilului meu  51
Este în regulă să plâng de faţă cu copilul meu?  53
Explorează-ţi propria copilărie  55
Exprimă-ţi sentimentele legate de copilul tău  55
A grijă de tine  55

    2 - FRICI ŞI SPAIME  56

De ce se sperie copiii?  56
Care sunt cele mai comune frici?  64
Cum să reacţionez când copilul meu se teme?  65
Ce ne-au arătat cercetările despre procesul depăşirii fricii?  67
Cum pot să-mi ajut copiii să-şi depăşească fricile?  69
Ce facem cu fricile de origine necunoscută?  78
Care este cauza coşmarurilor şi a teroribr nocturne?  81
Anxietatea de separare după vârsta de doi ani  83
Explorează-ţi propria copilărie  88
Exprimă-ţi sentimentele legate de copilul tău  88
Ai grijă de tine!  88

    3 - TRĂIND ŞI ÎNVĂŢÂND  89

Ce tipuri de experienţe concrete sunt benefice pentru copiii mici?  89
Cum pot împărtăşi copilului interesele mele?  91
Este bine să expunem copiii mici la violenţă?  93
Cum pot răspunde la întrebările copilului meu despre moarte?  94
Cum îi pot oferi copilului meu informaţii despre sexualitate?  96
Cum pot reduce efectul sexismului asupra copilului meu?  98
Cum îmi pot ajuta copilul să-şi dezvolte abilităţile intelectuale şi să dobândească noi aptitudini?  104
Care sunt cele mai bune cărţi pentru copii mici şi cum îmi pot ajuta copilul să înveţe să citească?  109
Care este cea mai bună şcoală pentru copiii mici?  111
Care este efectul televiziunii asupra copiilor mici?  115
Ce pot face pentru a minimaliza efectele televiziunii asupra copilului meu?  119
Explorează-ţi propria copilărie  123
Exprimă-ţi sentimentele legate de copilul tău  123
Ai grijă de tine!  123

    4 - JOC ŞI IMAGINAŢIE  124

Ce şi cum învaţă copiii prin joc?  124
Jocul poate fi terapeutic?  130
Care este semnificaţia jocului cu prieteni imaginari şi supereroi?  135
Jocul care pare fără sens şi prostesc  137
Care sunt cele mai bune jucării?  139
E bine să las copilul să se joace cu arme de jucărie?  142
Cum pot participa într-un mod folositor la jocul copilului meu?  147
Ce se întâmplă dacă mă plictisesc când mă joc cu copilul meu?  148
Cum pot reduce importanţa jocurilor care presupun câştigători şi învinşi?  151
Copiii care trişează la jocuri  153
Explorează-ţi propria copilărie  156
Exprimă-ţi sentimentele legate de copilul tău  156
Ai grijă de tine!  156

    5 -  CONFLICTE ŞI PROVOCĂRI  157

Copiii sunt răi prin natura lor?  157
Care sunt efectele pedepsei asupra copiilor mici?  159
Recompensele  165
De ce se comportă inadecvat copiii?  167
Putem preveni comportamentele inacceptabile?  170
Ce pot face atunci când comportamentul copilului meu este inacceptabil?  172
Cum să gestionez comportamentele inacceptabile generate de sentimentele neexprimate şi acumulate în sine de copil?  178
Uneori îmi rănesc copilul şi apoi regret. Ce pot face?  184
Cum pot face să objin ajutorul copilului în gospodărie?  188
Ce pot face în privinţa problemelor legate de ora de culcare şi somnul de după-amiază?  191
Explorează-ţi propria copilărie  194
Exprimă-ji sentimentele legate de copilul tău  194
Ai grijă de tine!  194

    6 - PRIETENI ŞI DUŞMANI  196

Cum aş putea să-mi pregătesc copilul pentru venirea pe lume a unui nou copil?  196
Ce se poate face cu privire la resentimentele unui copil faţă de nou-nascut?  199
De ce se bat fraţii între ei şi ce se poate face?  204
Cum pot să rămân obiectiv când copiii mei se ceartă?  213
Cum îmi pot ajuta copilul să înveţe să se înţeleagă cu prietenii?  215
Cum îmi pot proteja copilul de abu2ul sexual?  217
Ce pot să fac când copilul meu a fost abuzat sexual?  220
Sunt copiii mici atraşi sexual de părinţii lor?  222
Jocurile sexuale dintre copii  225
Cum să-mi îmbunătăţesc relaţia cu copilul meu adoptiv?  226
Cum sunt copiii afectaţi de certurile dintre părinţi?  228
Explorează-ţi copilăria  229
Exprimă-ţi sentimentele legate de copilul tău  230
Ai grijă de tine!  230

    7 - ALIMENTAŢIA ŞI PROBLEMELE DE SĂNĂTATE  231

Ce pot face în cazul unor probleme de alimentaţie?  232
Ce se întâmplă când copilul meu se fobseşte de hrană pentru a-şi reprima sentimentele?  238
Cum procedăm cu dulciurile?  239
Cum îmi pot pregăti copilul pentru vizita la dentist?  243
Cum îmi pot ajuta copilul în cazul vaccinurilor şi al analizelor de sânge?  245
Cum îmi pot ajuta copilul să facă faţă durerii fizice?  247
Cum îmi pot susţine copilul când este nevoie să mergem de urgenţă la spital?  249
Cum îmi pot susţine copilul când se află internat în spital?  251
Ce pot să fac dacă sănătatea copilului meu este afectată de stres?  256
Există vreun remediu pentru enurezis?  258
Cum procedez când copilul meu este hiperactiv?  260
Explorează-ţi copilăria  263
Exprimă-ţi sentimentele legate de copilul tău  263
Ai grijă de tine!  263

CONCLUZIE  265
 
BIBLIOGRAFIE  269

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu