11/07/2022

BEBELUSUL MEU INTELEGE TOT. Cum sa crestem copii sanatosi prin parentaj constient

Autor: Aletha Solter
Editura Herald
Colectia Parentaj
An aparitie : 2017, 2021
Editia a II-a
Editia originala: The Aware Baby, 2001
Traducerea Ruxandra Dumitrache
ISBN 978-973-111-652-5
Nr pagini : 368
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 38,25 lei la Editura, 40,50 lei la elefant, 42,75 lei la libris

Descrierea editurii:

        "Bebelusul meu intelege tot" este una din cartile care a reprezentat din momentul aparitiei sale o revelatie pentru parinti si a determinat o mica, dar hotarata, revolutie in cresterea copiilor de pretutindeni.

        Impactul cartii a fost atat de mare tocmai pentru ca i-a ajutat pe parinti sa isi asculte instinctul de a-si iubi neconditionat si nelimitat copiii, fara teama ca tinandu-i in brate si ascultandu-i la randul lor ii vor rasfata.

        Recunoasterea si preocuparea pentru nevoile si trairile emotionale ale copiilor din primele momente de viata, validarea si intelegerea lor, disponibilitatea adultului si caldura afectiva sunt baza unei relatii flexibile si reciproc empatice, bazata pe atasament sigur, cu copiii nostri.

        Un element esential in aceasta relatie este acceptarea plansului, ca un mecanism natural si sanatos de autoreglare emotionala si de vindecare psihologica la orice varsta.

        „Aceasta acceptare continua a emotiilor sale [ale copilului] este cel mai de pret dar pe care i-l puteti face.”

        „Cand bebelusul incearca sa se elibereze de tensiune plangand, plansul in sine devine nevoia, iar el nu se va simti mai bine pana cand nu va plange. Este important sa va amintiti ca nu inseamna ca sunteti niste parinti nepriceputi daca bebelusul vostru plange. Se poate ca el sa nu aiba nevoie de nimic altceva decat sa fie tinut in brate si iubit. Sper ca aceste informatii legate de plansul bebelusilor vor reusi sa va elibereze de ideea obsedanta ca trebuie sa aveti un bebelus tacut pentru a va simti increzatori ca parinti.” (Aletha Solter, Bebelusul meu intelege tot)

        Aletha Solter (n.1945) este psiholog american de origine elvetiana, a studiat cu Jean Piaget in Elvetia apoi a obtinut un doctorat in psihologie la Universitatea din California. Este specializata in domenii precum: atasamentul, trauma psihologica si disciplina nonpunitiva si se bucura de recunoastere internationala ca expert in parentaj. Este conferentiar international, fondatoare a Institutului Aware Parenting (in 1990) si autoare a numeroase lucrari.
        Dintre lucrarile sale traduse la noi:
Lacrimi si crize de furie. Ce e de facut cand bebelusii si copiii plang, Ponte 2013
O viata fara droguri. 100 de recomandari pentru parinti, Herald 2015
Jocul atasamentului. Rezolvarea problemelor de comportament ale copilului prin joaca, ras si conectare, Herald 2016
Copiii nostri, frumosi si sanatosi. Cum sa te vindeci prin joc, rasete si lacrimi, Cosmos 2006, Herald 2018
Bebelusul meu intelege tot. Cum sa crestem copii sanatoai prin parentaj constient, Herald 2017, 2021

Cuprins:

Mulţumiri  11
Prefaţă  13
Atenţionare  15

   Introducere  19
Necesitatea unei abordări revoluţionare în parentaj  19
Patru ipoteze fundamentale  24
Cum să faceţi exerciţiile propuse  26
Explicarea termenilor folosiţi  28

   Capitolul 1. Începuturile: arătaţi-i bebeluşului cât de mult îl iubiţi  29

Ce pot să fac în timpul sarcinii pentru a spori dezvoltarea bebeluşului meu?  29
Este naşterea o experienţă traumatizantă pentru bebeluşi?  31
Cum mă pot pregăti pentru o experienţă pozitivă la naştere?  35
Cum mă pot apropia de bebeluşul meu după naştere?  40
Care sunt nevoile bebeluşului meu?  47
Cum pot satisface cel mai bine nevoia bebeluşului meu de apropiere fizică, de a fi legănat şi de a asculta ritmul inimii mele?  51
Cum ar trebui să îi vorbesc bebeluşului meu?  56
Ar trebui să mă preocupe teama să nu îl răsfăţ prea tare?  58
Cum rămâne cu nevoile mele?  61
Exerciţii înainte de naştere  64
Exerciţii după naştere  65

   Capitolul 2. Plânsul: daţi voie bebeluşului vostru să se detenstoneze  67

De ce plânge bebeluşul meu chiar şi atunci când toate nevoile îi sunt satisfăcute?  67
Ce fel de factori de stres îl fac să plângă pe cel mic?  73
Ce ar trebui să fac când bebeluşul meu plânge?  84
Care sunt beneficiile plânsului în braţele cuiva?  88
Cum învaţă bebeluşii să îşi reprime plânsul?  93
Ce pot să fac dacă bebeluşul meu a învăţat deja să îşi reprime nevoia de a plânge?  98
Cum îmi pot da seama dacă bebeluşul meu simte nevoia să plângă?  101
Cât de mult să mă aştept să plângă bebeluşul meu?  105
Ce fac dacă îmi vine greu să îl iau în braţe când plânge?  107
Exerciţii  111

   Capitolul 3. Hrana: lăsaţi bebeluşul să îşi facă singur programul  113

Care sunt avantajele alăptatului?  113
Cât de des ar trebui să îi dau să sugă?  117
Care sunt consecinţele alăptatului ca alinare?  123
Cum îmi pot da seama dacă bebeluşului meu îi este foame?  126
Când este momentul să îl înţarc şi când este bine să încep diversificarea?  131
Ce feluri de mâncare ar trebui să îi ofer bebeluşului meu?  134
Ce se întâmplă dacă am intervenit deja în alimentaţia copilului meu?  139
Imi este greu să am încredere în apetitul natural al bebeluşului meu şi în preferinţele lui alimentare  141
Exerciţii  144

   Capitolul 4. Somnul: lăsaţi-vă bebeluşul să se odihnească  147

Ar trebui să îmi las bebeluşul să doarmă cu mine?  147
Ce măsuri de precauţie ar trebui să iau, astfel încât bebeluşul meu să nu se  sufoce sau să nu cadă din pat?  151
Împărţirea patului cu bebeluşul încurajează incestul?  153
Ce se întâmplă cu viaţa mea sexuală?  155
Cum pot rezolva problemele legate de ora de culcare?  159
Cum pot să-mi ajut bebeluşul să doarmă întreaga noapte?  167
Să îi dau bebeluşului meu somnifere?  174
Cum rămâne cu nevoia mea de somn?  176
Exerciţii  178

   Capitolul 5. Joaca: daţi-i voie bebeluşului vostru să înveţe  180

Ce rol joacă primii ani de viaţă în dezvoltarea intelectului?  180
Ce principii generale aş putea folosi pentru a alege o formă de stimulare adecvată?  183
Cum pot face deosebirea între o stimulare deficitară şi suprastimulare?  188
Bebeluşul meu are nevoie de atenţie constantă şi vrea să fie înveselit permanent. Ce pot să fac?  193
Cât de mult să-i structurez activităţile bebeluşului meu?  197
Sunt utile recompensele şi laudele?  202
Cât de mult ar trebui să îmi ajut bebeluşul atunci când nu se descurcă?  205
Îmi este dificil să îi acord atenţia potrivită bebeluşului meu  208
Ce jocuri pot juca cu bebeluşul?  211
Exerciţii  219

   Capitolul 6. Conflicte: copilul trebuie să se simtă respectat  222

Ar trebui să folosesc pedepse sau recompense?  222
Ar trebui să îmi învăţ bebeluşul să fie ascultător?  228
Cât de îngăduitori ar trebui să fim?  233
Cum îmi pot disciplina bebeluşul fără pedepse sau recompense?  236
Ce se întâmplă dacă nu reuşesc să găsesc o soluţie care să satisfacă nevoile tuturor?  244
Când va învăţa bebeluşul meu regulile casei şi cum să procedez dacă încearcă să "testeze" limitele?  248
Cum pot să fac faţă negativismului copilului meu?  255
Ce ar trebui să fac când copilul meu are o criză de furie?  261
Ce ar trebui să fac dacă bebeluşul meu este distructiv sau violent?  266
Cum îmi pot învăţa copilul să împartă cu alţii?  271
Care este cea mai bună metodă de a-mi învăţa copilul să facă la oliţă?  275
Ar trebui să îi permit celui mic să se masturbeze?  281
Cum pot să mă împiedic să îi fac rău bebeluşului meu atunci când sunt furios(-oasă)?  283
Exerciţii  287

   Capitolul 7. Ataşamentul: faceţi-vă bebeluşul să se simtă în siguranţă  290

Când se va ataşa de mine bebeluşul meu şi cum îşi va arăta sentimentele?  290
De ce dezvoltă bebeluşii anxietate de separare şi frică de străini?  293
Cum îmi pot ajuta bebeluşul să îşi formeze un ataşament sigur?  298
Cum îmi pot ajuâta bebeluşul să se simtă confortabil în preajma cuiva nou care vine să aibă grijă de el?  302
Ce se întâmplă dacă bebeluşul meu refuză să fie lăsat în grija altcuiva odată ce s-a ataşat de mine?  306
Bebeluşii au nevoie ca mamele lor să fie cele care au grijă de ei?  315
Ce spuneţi despre creşe?  319
Cum pot găsi ajutor pentru creşterea copilului?  322
Concluzie  327
Exerciţii  327

Anexă. O scrisoare din Australia  329
Referinţe  336
Despre autoare  361
Alte cărţi de Aletha Solter  362
Ce este parentajul conştient?  366

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu