10/07/2022

TIPURILE DE PERSONALITATE SI SATISFACTIA PROFESIONALA


Autor: Gabriela Loredana Traistaru
Editura Lumen
Colectia Colectie de succes
An aparitie :2007
Editia I
ISBN 978-973-1703-43-5
Nr pagini : 128
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 26,91 lei la Editura


Descrierea editurii:

        Studiul este unul corelațional, axat pe analiza cantitativă şi cantitativă, şi încearcă stabilirea unei relații între tipul de personalitate şi satisfacția profesională la subiecții analizați. Scopul său poate fi detaliat pe două niveluri diferite – cel al investigării satisfacției globale şi cel al evaluării anumitor dimensiuni ale satisfacției managerilor în cadrul unei întreprinderi private. În acest sens, sunt analizate şi descrise teorii ale satisfacției şi personalității, precum şi tipurile psihologice existente. Cercetarea este ancorată în literatura care evaluează satisfacția profesională, printr-o atentă definire şi conceptualizare a acesteia, urmată de o atentă operaționalizare care permite aplicarea testelor (descrise în secțiunea metodologică şi în anexele acestei lucrări). (Autoarea)

Cuprins:

PREFATĂ  9
INTRODUCERE  15

CAPITOLUL 1. CADRUL TEORETIC 23
1.1. DEFINITII ŞI PREZENTAREA GENERALĂ A SATISFACTIEI PROFESIONALE   23
1.2 TEORII ALE SATISFACTIEI PROFESIONALE 36
1.2.1. Teoria psihosociologică  36
1.2.2. Teoria atitudinilor fată de muncă 38
1.2.3. Teoria situatională a satisfactiei profesionale 41
1.2.4 Teoria bifactorială (Herzberg)  42
1.2.5. Teoria ierarhiei trebuintelor (Abraham Maslow)  43
1.2.6. Teoria discrepantei 46
1.3 DEFINITII ŞI TEORII ALE PERSONALITĂTII 47
1.3.1. Teoria psihanalitică (Freud)  48
1.3.2. Teoria tipurilor psihologice (Jung) 49
1.3.3.Teoria umanistă a personalitătii (Rogers)  50
1.3.4.Teoria social cognitivă a personalitătii (Bandura şi Mischel)  51
1.3.5.Teoria trăsăturilor de personalitate 52
1.3.6. Teoria şi metoda Myers - Briggs 55

CAPITOLUL 2. OBIECTIVELE ŞI METODOLOGIA CERCETĂRII 69
2.1. SCOPUL CERCETĂRII  69
2.2 OBIECTIVELE TEORETICE ŞI APLICATIVE 69
2.3. IPOTEZELE CERCETĂRII  70
2.4. METODA 70

CAPITOLUL 3. REZULTATELE CERCETĂRII 73
3.1. PREZENTAREA ŞI ANALIZA DATELOR  73
3.2. INTERPRETAREA REZULTATELOR  88

CAPITOLUL 4. CONCLUZII ŞI IMPLICATII 93
4.1. SUMARIZAREA TEORIILOR REFERITOARE LA SATISFACTIA PROFESIONALĂ ŞI PERSONALITATE  93
4.2. REZULTATELE OBTINUTE, IMPLICATII ŞI LIMITE ALE CERCETĂRII 94

BIBLIOGRAFIE 97


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu