Editura Lumen
Colectia Colectie de succes
An aparitie :2007
Editia I
ISBN 978-973-1703-43-5
Nr pagini : 128
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 26,91 lei la Editura
Descrierea editurii:
Studiul este unul corelațional, axat pe analiza cantitativă şi cantitativă, şi încearcă stabilirea unei relații între tipul de personalitate şi satisfacția profesională la subiecții analizați. Scopul său poate fi detaliat pe două niveluri diferite – cel al investigării satisfacției globale şi cel al evaluării anumitor dimensiuni ale satisfacției managerilor în cadrul unei întreprinderi private. În acest sens, sunt analizate şi descrise teorii ale satisfacției şi personalității, precum şi tipurile psihologice existente. Cercetarea este ancorată în literatura care evaluează satisfacția profesională, printr-o atentă definire şi conceptualizare a acesteia, urmată de o atentă operaționalizare care permite aplicarea testelor (descrise în secțiunea metodologică şi în anexele acestei lucrări). (Autoarea)
Cuprins:
PREFATĂ 9
INTRODUCERE 15
CAPITOLUL 1. CADRUL TEORETIC 23
1.1. DEFINITII ŞI PREZENTAREA GENERALĂ A SATISFACTIEI PROFESIONALE 23
1.2 TEORII ALE SATISFACTIEI PROFESIONALE 36
1.2.1. Teoria psihosociologică 36
1.2.2. Teoria atitudinilor fată de muncă 38
1.2.3. Teoria situatională a satisfactiei profesionale 41
1.2.4 Teoria bifactorială (Herzberg) 42
1.2.5. Teoria ierarhiei trebuintelor (Abraham Maslow) 43
1.2.6. Teoria discrepantei 46
1.3 DEFINITII ŞI TEORII ALE PERSONALITĂTII 47
1.3.1. Teoria psihanalitică (Freud) 48
1.3.2. Teoria tipurilor psihologice (Jung) 49
1.3.3.Teoria umanistă a personalitătii (Rogers) 50
1.3.4.Teoria social cognitivă a personalitătii (Bandura şi Mischel) 51
1.3.5.Teoria trăsăturilor de personalitate 52
1.3.6. Teoria şi metoda Myers - Briggs 55
CAPITOLUL 2. OBIECTIVELE ŞI METODOLOGIA CERCETĂRII 69
2.1. SCOPUL CERCETĂRII 69
2.2 OBIECTIVELE TEORETICE ŞI APLICATIVE 69
2.3. IPOTEZELE CERCETĂRII 70
2.4. METODA 70
CAPITOLUL 3. REZULTATELE CERCETĂRII 73
3.1. PREZENTAREA ŞI ANALIZA DATELOR 73
3.2. INTERPRETAREA REZULTATELOR 88
CAPITOLUL 4. CONCLUZII ŞI IMPLICATII 93
4.1. SUMARIZAREA TEORIILOR REFERITOARE LA SATISFACTIA PROFESIONALĂ ŞI PERSONALITATE 93
4.2. REZULTATELE OBTINUTE, IMPLICATII ŞI LIMITE ALE CERCETĂRII 94
BIBLIOGRAFIE 97
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu