11/07/2022

COPILUL MEU GANDESTE PREA MULT. Transforma-i diferenta in forta!

Autor: Christel Petitcollin
Editura Philobia
Colectia Emisfera dreapta
An aparitie :2020
Editia I
Editia originala: Mon enfant pense trop. Comment l'aider à bien vivre sa sur efficience, 2019
Traducerea Dorina Oprea
ISBN 978-606-9707-03-6
Nr pagini : 240
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 38 lei la Editura, 26,60 lei la elefant, 30,40 lei la libris

Descrierea editurii:

        O carte-fenomen despre copiii excesiv de sensibili si de emotivi, care traiesc permanent drama de a fi respinsi si criticati si care nu reusesc sa isi faca prieteni, fiind considerati problematici.

        Gandirea lor de tip arborescent, creativitatea si capacitatea senzoriala iesite din comun, maturitatea ce trece cu mult dincolo de simpla precocitate, dar si nevoia permanenta de a gasi un sens si de a fi perfecti ii fac sa fie atipici si sa intampine dificultati atat pe plan social, cat si scolar, in ciuda inteligentei lor sclipitoare.

        Acesti copii au neaparata nevoie sa isi inteleaga propria diferenta, fiind hipersensibili, hiperemotivi si resimtind mult mai puternic sentimente negative precum tristetea, vinovatia, frustrarea, rusinea, furia, dar si pe cele pozitive, cum ar fi bucuria sau empatia, de fapt hiperempatia care ii predispune la a se lasa cu usurinta manipulati, chiar deveniti adulti. Multi dintre micutii supraeficienti sufera si adesea parintii nu stiu cum sa ii ajute, simtindu-se vinovati in neputinta lor.

        Cum ii poti intelege si sprijini astfel incat sa isi recapete increderea in ei, sa se poata concentra si sa fie acceptati asa cum sunt – nici mai buni, nici mai rai, ci pur si simplu diferiti? Christel Petitcollin aduce solutii simple, concrete si eficace care ii vor ajuta pe parinti sa isi inteleaga copiii si, mai ales, sa le explice acestora ca sunt diferiti, dandu-le, astfel, posibilitatea de a fi ei insisi, de a se integra intr-o lume dominata de neurotipici si de a aduce o plus valoare societatii, pe masura personalitatii lor iesite din comun.


        Christel Petitcollin este coach și formator specializat în abordarea și consilierea persoanelor hipersensibile, pe care le ajută să își dezvolte potențialul. Conferențiază în țări de pe toate continentele, iar cărțile sale au fost publicate în Asia, SUA și Europa, fiind vândute într-un număr impresionant de exemplare.

Din lucrarile sale traduse la noi:

Gandesc prea mult. Cum sa iti gestionezi fluxul neintrerupt de ganduri, Philobia 2019
Cu cat sunt mai inteligent, cu atat sunt mai usor de manipulat. De ce sunt manipulabil atunci cand gandesc prea mult, Philobia 2020
Copilul meu gandeste prea mult. Cum sa-ti intelegi si sa-ti ajuti copilul hipersensibil, hiperemotiv si hiperempatic, Philobia 2020
Copiii manipulatorilor. Cum ii protejam?, Philobia 2020
Scapa de manipulatori. Exista solutii!, Philobia 2020


Cuprins:

Introducere  5

Etichete şi categorisiri  13
    Autist  15
    Potenţial înalt  16
    ADHD  19
    Afecţiuni care încep cu prefixul dis-  23
    Dislexia mea din perioada în care am învăţat limba rusă  26

O sensibilitate ieşită din comun  29
    Hiperestezia  29
    Hipersensibilitatea  42
    Furtunile emoţionale  47
    Emotivitatea excesivă  47
    Tristeţea şi deprimarea  48
    Teama şi anxietatea  49
    Furia  50
    Culpabilitatea  51
    Ruşinea  53
    Frustrarea  53
    Bucuria  53
    Afectivitatea excesivă  54
    Empatia excesivă  55
    Gândirea complexă, de tip arborescent  59

Experienţa mea practică  63
    Un workshop pentru copiii consideraţi „hiperactivi"  63
    Experienţa mea în coaching individual  69

Arta dezvăluirii  75
    Cum să le explici copiilor supraeficienţi faptul că sunt diferiţi  76

Pericolele sinelui fals  81
    „Eşti inadaptat şi ai o mulţime de defecte"  81
    O dezastruoasă negare  82
    Cum să eviţi 10-20 de ani de terapie  84
    De la supraadaptare la şinele fals  86
    Renunţarea la supraadaptare  90

Nevoia de a avea un cadru solid  97
    Un adult la locul său, care îşi îndeplineşte rolul  97
    Instrucţiuni clar exprimate  102
    Relaţia cu autoritatea  103
    Stima de sine  106
    Organizarea timpului şi a spaţiului  107

Angoasa vidului  109
    O plictiseală profundă  109
    O curiozitate insaţiabilă  111
    Sunt indicate relaxarea şi meditaţia în cazul copiilor?  115

O spiritualitate instinctivă  119
    Conştiinţa morţii  120
    Medium şi şaman de la o vârstă fragedă  122
    De la perfecţionism la excelenţă  126
    Răbdare şi rezistenţă  129
    Un sistem de valori raportat la absolut  130
    Ţineţi cont de faptul că se află într-o permanentă căutare a sensului, dar ajutaţi-i să se întrupeze  136

Regulile sociale  139
    A înţelege pentru a se adapta  141
    Regulile valabile la nivel social  142
    Relaţii optime cu cei din jur  145
    Competenţele sociale  148
    Adulţii manipulatori  149
    O atitudine asertivă, pentru o comunicare mai bună  151
    Gestionarea conflictelor  152
    Cei la fel ca mine  154

Sistemul educaţional actual  157
    Există oare un plan de îndobitocire a populaţiei?  160
    Dezastrul din sistemul naţional de educaţie  162
    Soluţii există!  164
    Acceptarea principiului realităţii  166

Trucuri şi sfaturi pentru reuşita pe plan şcolar  169
    Nevoia de a pomi de la o perspectivă globală pentru a ajunge la detalii  169
    Nevoia de sens  170
    Nevoia de conţinut care să le alimenteze dorinţa de cunoaştere       172
    Nevoia de afecţiune  174
    Reîntoarcerea la lucrurile de bază  175
    înţelegerea corectă a instrucţiunilor  177
    Capacitatea de a explica parcursul mental  179
    Scrie cât mai mult  180
    Respectarea întocmai a instrucţiunilor  181
    Cum să câştigi câteva puncte ca să îţi măreşti nota?  182
    Cum să lucreze şi să exerseze mai mult?  185
    Cum să nu ne pierdem concentrarea  188
    Metodele mnemotehnice  190

Fobia de şcoală  193
    Regăsirea sensului  195
    Atenuarea presiunii  196
    Restabilirea relaţiilor dintre părinţi şi profesori  198
    Retragerea de la şcoală nu este o tragedie  201
    Hărţuirea în mediul şcolar  205
    O şcoală responsabilă, dar nu culpabilă  206
    Cazul hărţuitorului singuratic  207
    Când hărţuirea este un fenomen de grup  209

Hărţuirea în mediul online  210
    Ce anume nu trebuie făcut niciodată  212
    Cum să gestionezi corect interacţiunile dintr-un grup  218
    Cu noaşterea interdicţiilor universal valabile  219
    Toleranţă zero  220
    Cine sunt copiii hărţuiţi încă din primii ani de şcoală?  221
    Semnale care nu ne înşală  223

Concluzii  225
Bibliografie  229

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu