Autor: Christel Petitcollin
Editura Philobia
Colectia Emisfera dreapta
An aparitie :2020
Editia I
Editia originala: Mon enfant pense trop. Comment l'aider à bien vivre sa sur efficience, 2019
Traducerea Dorina Oprea
ISBN 978-606-9707-03-6
Nr pagini : 240
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 38 lei la Editura, 26,60 lei la elefant, 30,40 lei la libris
Descrierea editurii:
O carte-fenomen despre copiii excesiv de sensibili si de emotivi, care traiesc permanent drama de a fi respinsi si criticati si care nu reusesc sa isi faca prieteni, fiind considerati problematici.
Gandirea lor de tip arborescent, creativitatea si capacitatea senzoriala iesite din comun, maturitatea ce trece cu mult dincolo de simpla precocitate, dar si nevoia permanenta de a gasi un sens si de a fi perfecti ii fac sa fie atipici si sa intampine dificultati atat pe plan social, cat si scolar, in ciuda inteligentei lor sclipitoare.
Acesti copii au neaparata nevoie sa isi inteleaga propria diferenta, fiind hipersensibili, hiperemotivi si resimtind mult mai puternic sentimente negative precum tristetea, vinovatia, frustrarea, rusinea, furia, dar si pe cele pozitive, cum ar fi bucuria sau empatia, de fapt hiperempatia care ii predispune la a se lasa cu usurinta manipulati, chiar deveniti adulti. Multi dintre micutii supraeficienti sufera si adesea parintii nu stiu cum sa ii ajute, simtindu-se vinovati in neputinta lor.
Cum ii poti intelege si sprijini astfel incat sa isi recapete increderea in ei, sa se poata concentra si sa fie acceptati asa cum sunt – nici mai buni, nici mai rai, ci pur si simplu diferiti? Christel Petitcollin aduce solutii simple, concrete si eficace care ii vor ajuta pe parinti sa isi inteleaga copiii si, mai ales, sa le explice acestora ca sunt diferiti, dandu-le, astfel, posibilitatea de a fi ei insisi, de a se integra intr-o lume dominata de neurotipici si de a aduce o plus valoare societatii, pe masura personalitatii lor iesite din comun.
Christel Petitcollin este coach și formator specializat în abordarea și consilierea persoanelor hipersensibile, pe care le ajută să își dezvolte potențialul. Conferențiază în țări de pe toate continentele, iar cărțile sale au fost publicate în Asia, SUA și Europa, fiind vândute într-un număr impresionant de exemplare.
Din lucrarile sale traduse la noi:
Gandesc prea mult. Cum sa iti gestionezi fluxul neintrerupt de ganduri, Philobia 2019
Cu cat sunt mai inteligent, cu atat sunt mai usor de manipulat. De ce sunt manipulabil atunci cand gandesc prea mult, Philobia 2020
Copilul meu gandeste prea mult. Cum sa-ti intelegi si sa-ti ajuti copilul hipersensibil, hiperemotiv si hiperempatic, Philobia 2020
Copiii manipulatorilor. Cum ii protejam?, Philobia 2020
Scapa de manipulatori. Exista solutii!, Philobia 2020
Cuprins:
Introducere 5
Etichete şi categorisiri 13
Autist 15
Potenţial înalt 16
ADHD 19
Afecţiuni care încep cu prefixul dis- 23
Dislexia mea din perioada în care am învăţat limba rusă 26
O sensibilitate ieşită din comun 29
Hiperestezia 29
Hipersensibilitatea 42
Furtunile emoţionale 47
Emotivitatea excesivă 47
Tristeţea şi deprimarea 48
Teama şi anxietatea 49
Furia 50
Culpabilitatea 51
Ruşinea 53
Frustrarea 53
Bucuria 53
Afectivitatea excesivă 54
Empatia excesivă 55
Gândirea complexă, de tip arborescent 59
Experienţa mea practică 63
Un workshop pentru copiii consideraţi „hiperactivi" 63
Experienţa mea în coaching individual 69
Arta dezvăluirii 75
Cum să le explici copiilor supraeficienţi faptul că sunt diferiţi 76
Pericolele sinelui fals 81
„Eşti inadaptat şi ai o mulţime de defecte" 81
O dezastruoasă negare 82
Cum să eviţi 10-20 de ani de terapie 84
De la supraadaptare la şinele fals 86
Renunţarea la supraadaptare 90
Nevoia de a avea un cadru solid 97
Un adult la locul său, care îşi îndeplineşte rolul 97
Instrucţiuni clar exprimate 102
Relaţia cu autoritatea 103
Stima de sine 106
Organizarea timpului şi a spaţiului 107
Angoasa vidului 109
O plictiseală profundă 109
O curiozitate insaţiabilă 111
Sunt indicate relaxarea şi meditaţia în cazul copiilor? 115
O spiritualitate instinctivă 119
Conştiinţa morţii 120
Medium şi şaman de la o vârstă fragedă 122
De la perfecţionism la excelenţă 126
Răbdare şi rezistenţă 129
Un sistem de valori raportat la absolut 130
Ţineţi cont de faptul că se află într-o permanentă căutare a sensului, dar ajutaţi-i să se întrupeze 136
Regulile sociale 139
A înţelege pentru a se adapta 141
Regulile valabile la nivel social 142
Relaţii optime cu cei din jur 145
Competenţele sociale 148
Adulţii manipulatori 149
O atitudine asertivă, pentru o comunicare mai bună 151
Gestionarea conflictelor 152
Cei la fel ca mine 154
Sistemul educaţional actual 157
Există oare un plan de îndobitocire a populaţiei? 160
Dezastrul din sistemul naţional de educaţie 162
Soluţii există! 164
Acceptarea principiului realităţii 166
Trucuri şi sfaturi pentru reuşita pe plan şcolar 169
Nevoia de a pomi de la o perspectivă globală pentru a ajunge la detalii 169
Nevoia de sens 170
Nevoia de conţinut care să le alimenteze dorinţa de cunoaştere 172
Nevoia de afecţiune 174
Reîntoarcerea la lucrurile de bază 175
înţelegerea corectă a instrucţiunilor 177
Capacitatea de a explica parcursul mental 179
Scrie cât mai mult 180
Respectarea întocmai a instrucţiunilor 181
Cum să câştigi câteva puncte ca să îţi măreşti nota? 182
Cum să lucreze şi să exerseze mai mult? 185
Cum să nu ne pierdem concentrarea 188
Metodele mnemotehnice 190
Fobia de şcoală 193
Regăsirea sensului 195
Atenuarea presiunii 196
Restabilirea relaţiilor dintre părinţi şi profesori 198
Retragerea de la şcoală nu este o tragedie 201
Hărţuirea în mediul şcolar 205
O şcoală responsabilă, dar nu culpabilă 206
Cazul hărţuitorului singuratic 207
Când hărţuirea este un fenomen de grup 209
Hărţuirea în mediul online 210
Ce anume nu trebuie făcut niciodată 212
Cum să gestionezi corect interacţiunile dintr-un grup 218
Cu noaşterea interdicţiilor universal valabile 219
Toleranţă zero 220
Cine sunt copiii hărţuiţi încă din primii ani de şcoală? 221
Semnale care nu ne înşală 223
Concluzii 225
Bibliografie 229
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu