Editura Sigma
An aparitie :2005/2011
ISBN 978-649-117-x
Nr pagini :230
Format 150 x 200
Pret : 32 lei la Editura,
17,55 lei la buybooks, 31 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU
Descrierea
editurii:
Cartea ofera o perspectiva generatoare de idei si solutii privind:
invatamantul de masa si posibilitatile de optimizare a acestuia;
centrarea educatiei pe o intelegere aprofundata a disciplinelor scolare
si a interactiunilor dintre ele; metodologiile de aplicare a teoriei
inteligentelor multiple la invatarea de cunostinte, valori si atitudini
specifice diferitelor domenii ale cunoasterii. Toate acestea sunt
insotite de exemple concrete de organizare a predarii si a invatarii
pentru a optimiza organizarea mintii si a gandirii. Scrisa intr-o
maniera care impleteste documentatia stiintifica bogata cu forta unei
naratiuni atractive, lucrarea este o resursa esentiala pentru cadrele
didactice din invatamantul preuniversitar si universitar. De asemenea,
cartea ofera informatii importante parintilor preocupati de evolutia
scolara a copiilor lor.
Howard Gardner (n. 1943) este profesor de Cognitie si Educatie la Harvard Graduate School of Education. Este profesor asociat de Psihologie la Universitatea Harvard si profesor de neurologie la Universitatea de Medicina din Boston. Este cunoscut mai ales pentru teoria sa a inteligentei multiple, o viziune critica a teoriei existentei unei inteligente unice care ar putea fi masurata psihometric.
Din lucrarile sale aparute la noi:
Stiinta mintii.Un dialog între Est şi Vest (coautor), Cartea Daath 2006
Tratat de razgandire. Arta si stiinta modificarii mentalului, All 2006
Munca bine facuta. Cand excelenta si etica isi dau mana (coautor), Sigma 2005
Mintea disciplinata. Educatia pe care o merita orice copil, dincolo de informatii si teste standardizate, Sigma 2005, 2011
Inteligente Multiple. Noi orizonturi, Sigma 2007, Curtea Veche 2022
Mintea umana. Cinci ipostaze pentru viitor, Sigma 2007
Adevarul, frumosul si binele. Noi valente in educatia secolului XXI, Sigma 2012
Minti conducatoare. Istorii de viaţă ale liderilor mondiali, Trei 2014
Generatia App. Cum navigheaza tinerii prin universul digital al identitatii, initimitatii si imaginatiei, Sigma 2015
Mintea sintetizatoare. Memoriile creatorului teoriei inteligentelor multiple, Sigma 2021
Perspective ale mintii. Teoria inteligentelor multiple, Curtea veche 2022
O introducere Ia varianta în
limba română 9
CAPITOLUL 1
O INTRODUCERE PERSONALĂ: O EDUCAŢIE PENTRU TOATE FIINŢELE
UMANE 15
De la provincial la universal
15
O perspectivă clară:
Adevărul, Frumosul şi Binele 16
Despre această carte 20
Puncte de reper 23
CAPITOLUL 2
CONSTANTE EDUCAŢIONALE 28
Un montaj educaţional:
transmiterea rolurilor şi a valorilor28
Învăţământul convenţional. Însuşirea
notaţiilor şi a disciplinelor undeva la capătul pământului 29
O educaţie plină de virtuţi
în domeniul disciplinelor 33
Opţiuni durabile 38
CAPITOLUL 3
EDUCAŢIA ÎN VIITOR 44
O instituţie conservatoare
prin definiţie 44
Forţele care vor reface
şcolile 45
O răscruce educaţională 63
CAPITOLUL 4
PERSPECTIVE ASUPRA MINŢII ŞI CREIERULUI 65
Cunoaşterea ştiinţifică şi
judecăţile de valoare 65
În vremurile de demult.
Trăsături înnăscute şi comportamente bine definite 66
Revoluţia cognitivă 72
De la studiul minţii la
studiul creierului 84
Educaţia şi creierul 87
Distanţa semnificativă dintre
ştiinţă şi practică 90
CAPITOLUL 5
FELUL DE A EDUCA AL CULTURILOR 92
Cele mai bune instituţii de
învăţământ preşcolar din lume 92
Cotitura culturală 100
O înţelegere mai profundă
datorată studiilor despre cultură 106
Perspectiva culturală
aplicată la educaţie 109
Dincolo de Reggio. Alte şcoli
eficiente 110
Instituţiile de învăţământ preşcolar
110
Şcolile primare 113
Liceele 116
O viziune asupra şcolii 120
CAPITOLUL 6
A CONSTRUI O EDUCAŢIE PENTRU ÎNŢELEGERE 123
O perspectivă asupra clasei 123
Starturile greşite 124
Predarea pentru înţelegere. O
introducere convenţională 126
Dificultăţile de înţelegere 128
Obstacolele în calea
înţelegerii 130
Specializarea disciplinară 132
Patru abordări ale
înţelegerii 135
Alţi jucători 143
CAPITOLUL 7
ABORDĂRI DISCIPLINARE 148
Trei enigme 148
Poziţiile avantajoase: de la
enigme la concepte 151
Disciplinele... şi dincolo de
ele 153
Modelele omului de ştiinţă...
şi ale matematicianului. 157
Frumuseţea artistului. 160
Datele istoricului. 163
La cumpărături prin magazinul
de discipline 165
CAPITOLUL 8
PRIVIRI ATENTE 171
Explorarea a trei aisberguri 171
Evoluţia 172
Muzica lui Mozart 179
Holocaustul 188
Hrană pentru cetăţenii informaţi
197
CAPITOLUL 9
ABORPĂRI ALE ÎNŢELEGERII DIN PERSPECTIVA „INTELIGENŢELOR
MULTIPLE" 199
Trei întrebuinţări ale
inteligenţei 199
Posibile abordări multiple
ale unor subiecte generoase 202
Analogii şi metafore
sugestive 214
Reprezentări multiple ale
ideilor de bază. Prezentarea „limbajului model" 216
Alte probleme 221
Orchestrarea celor trei
abordări 222
Restul curriculumului.
Posibilităţi şi limite 222
CAPITOLUL 10
CUM SĂ AJUNGI ACOLO 228
O poveste privitoare la două
scenarii 228
Un traseu către înţelegere al
celor douăsprezece clase 229
Forţa şi pericolele studiului
disciplinar şi interdisciplinar 231
Un standard naţional sau standarde
naţionale? 237
Parcursurile multiple 239
[Urnim din plwibus?] 242
Dificultatile conducerii 244
Cicatricele căpătate în luptă
şi medaliile ocazionale 246
„Potenţarea". Trei
ingrediente utile 252
Rolul pe care îl joacă lumea
afacerilor 254
Găsirea unui loc potrivit 257
CAPITOLUL 11
ÎN ÎNCHEIERE 259
O sută de ani de educaţie...
şi de istorie a lumii 259
Încă o dată, propria mea
viziune 262
O lume pentru care merită să
te străduieşti 265
Legăturile 267
CUVÂNT DE ÎNCHEIERE: POVESTEA
CELOR DOUĂ HAMBARE 271
APENDICE: „TRIOUL INTERESELOR
ANTAGONICE" 280
REFERINŢE 292
APRECIERI ASUPRA CĂRŢII LUI
HOWARD GARDNER, MINTEA DISCIPLINATĂ 306
INDICE DE NUME, LOCURI ŞI
SUBIECTE 307
Buna ziua! As dori sa achizitionez si eu aceasta carte. Cum pot intra in posesia ei?
RăspundețiȘtergere