Editura Proema
An aparitie :2007
ISBN 973-8013-65-0
Nr pagini :256
Format ?
Pret : 32,7
lei la librariaeminescu,24,99 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU
Descriere:
Prof univ. dr. Petru Panzaru, eminent sociolog, este autorul mai multor volume esentiale pentru disciplinele umaniste (psihologie, sociologie, filosofie) "gandind", cum spune chiar domnia sa, "asupra realitatilor contemporane" - de multe ori turbulente si trezind un sentiment cel putin mirabil.
Cartea de fata, "Sociologia reductiei la esential" continua, in fapt, munca de o viata a profesorului, initiata in anii 70, cu "Omul din perspectiva psihologiei sociale" (teza sa de doctorat) sau punctand dupa Revolutie, din 1989, despre "mass-media in tranzitie". Temele sale favorite (conditia umana vs. viata cotidiana, stiintele contemporane si presa, crizismul si creatia) transpar si aici - este vorba despre o lucrare in care Panzaru si-a adunat cinci ani de munca, venind ca o prelungire logica a precedentei - din 2001 - "Captivi in societate.
Cuprins:Prof univ. dr. Petru Panzaru, eminent sociolog, este autorul mai multor volume esentiale pentru disciplinele umaniste (psihologie, sociologie, filosofie) "gandind", cum spune chiar domnia sa, "asupra realitatilor contemporane" - de multe ori turbulente si trezind un sentiment cel putin mirabil.
Cartea de fata, "Sociologia reductiei la esential" continua, in fapt, munca de o viata a profesorului, initiata in anii 70, cu "Omul din perspectiva psihologiei sociale" (teza sa de doctorat) sau punctand dupa Revolutie, din 1989, despre "mass-media in tranzitie". Temele sale favorite (conditia umana vs. viata cotidiana, stiintele contemporane si presa, crizismul si creatia) transpar si aici - este vorba despre o lucrare in care Panzaru si-a adunat cinci ani de munca, venind ca o prelungire logica a precedentei - din 2001 - "Captivi in societate.
PREFAŢĂ 5
INTRODUCERE 7
Modurile de a fi ale
sociologiei 10
CAPITOLUL I
VIRTUŢILE METODEI REDUCŢIEI LA ESENŢIAL. AXIOMELE SOCIOLOGIEI
Metoda reducţiei la esenţial 16
Axiomele sociologiei 20
O piramidă conceptuală 24
CAPITOLUL II
UN CONCEPT PRIMORIDIAL ŞI REFERENŢIAL: CORPUL OMENESC
Ceea ce nu poate fi pus între
paranteze 31
De la kilometrul zero al
sociologiei 35
Virtuţile şi servitutile
corpului omenesc 37
ADDENDĂ 44
Corpul uman ca instrument
existenţial 44
Corpul omului în cifre 47
Inteligenţa corpului tău 48
Imaginea corporală 50
CAPITOLUL III
CINE FACE „JOCURILE”?
Psihologia umană. Permanenţa
unui rol determinant 55
Conştiinţa umană - fapt
psihic şi psihosocial 57
Despre mentalităţi 61
Climatul psihosocial 66
Climatul conflictual -
agresiv 67
Coliziunea dintre climatul de
încredere - neîncredere 71
Economie şi psihologie 74
Psihologie şi politică 77
Politicul sub semnul
întrebării şi al imaginaţiei 82
ADDENDA 86
„ANTURAJELE" liderilor
politici 86
Lipsa de caracter şi
demagogia 89
Contra liderilor - surogat 90
Politicul între utilitate şi
nocivitate 93
CAPITOLUL IV
UN NOU CONCEPT SOCIOLOGIC: SOCIETATEA MEDIATICĂ
Semnificaţia conceptului 101
Spre un stil de viaţă
mediatic? 112
Familia şi tineretul sub
agresiunea mediatică 118
Aventura comunicaţională.
Fetişul şi magia cuvintelor 129
În captivitatea publicităţii 136
Divertisment sau
Telediversiune? 143
Televedete şi teleVIPuri 146
Imbecilizarea prin
televiziune? 152
ADDENDA CRITICĂ 163
CAPITOLUL V
MASS MEDIA NAŢIONALĂ ŞI AVATARURILE EI
Sistemul mass media şi
sistemul social 183
„Voluptatea"
autodenigrării 189
Destinul culturii naţionale
in societatea mediatică 196
Cultura naţională sub „stare
de asediu" 200
Componenta psihoculturală a
securităţii naţionale 205
ADDENDA 214
Profanatori de simboluri 214
Viaţa de azi pe mâine 215
România şi românii 218
„Libertate, democraţie şi ...
ipocrizie” 220
Imperativul continuităţii în
cultură 222
Rolul şi importanţa familiei
în societate 223
Funcţiile familiei 227
Evoluţia familiei în
societatea contemporană 229
În loc de CONCLUZII 232
REZUMAT 240
BIBLIOGRAFIE 242
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu