Autor : Ken Robinson
Editura Publica
Colectia Thinkers 50
An aparitie :2011
Traducerea Doina-Mihaela Bragaru
ISBN 978-973-1931-73-9
Nr pagini :376
Format 145 x 205
Pret : 52,25 lei la Editura, 52,25
lei la elefant ,52,53 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU
Descrierea
editurii:
Trăim un paradox. Majoritatea copiilor se consideră a fi foarte
creativi, majoritatea adulților, nu. Ce se schimbă pe măsură ce creştem?
Organizații de pretutindeni concurează într-o lume care se schimbă mai
repede ca niciodată. Liderii acestora spun că au nevoie de oameni care
să gândească creativ, care să fie flexibili și care să se adapteze
repede. Și foarte adesea spun că nu găsesc astfel de oameni. De ce? În
acest volum provocator şi plin de inspiraţie, Ken Robinson îşi pune trei
întrebări vitale:
>> De ce este atât de importantă promovarea creativității? Oameni
de afaceri, politicieni și educatori subliniază importanța vitală a
promovării creativității și inovației. De ce este atât de important
acest aspect?
>> Care este problema? De ce trebuie ajutați oamenii să devină
creativi? Copiii sunt plini de idei. Ce se întâmplă cu noi pe măsură ce
înaintăm în vârstă, de ajungem să credem că nu suntem creativi?
>> Ce presupune acest lucru? Ce este creativitatea? Oricine poate
să fie creativ sau doar câţiva aleși? Poate fi dezvoltată creativitatea,
și dacă da, cum?
În această ediţie revăzută şi actualizată, Ken Robinson ne oferă o
abordare inovatoare pentru a înţelege conceptul de creativitate în
educaţie şi în afaceri. Sir Ken susţine că aceste probleme cu care se
confruntă oamenii şi organizaţiile de pretutindeni sunt generate de
şcolile şi universităţile pe care le-am urmat şi majoritatea oamenilor
părăsesc sistemul de educaţie fără să aibă nicio idee legată de
adevăratul lor potenţial creativ. O lume ieşită din minţi este un
manifest pentru abordări radical diferite în ceea ce priveşte
leadershipul, sistemul de învăţământ şi pregătirea profesională cu
scopul de a ne ajuta să facem faţă extraordinarelor provocări pe care le
aduce cu sine secolul XXI.
Dacă a existat vreodată un moment în care creativitatea să fie necesară
pentru supraviețuirea și dezvoltarea oricărei organizații, atunci acesta
este chiar acum. Cartea de faţă, mai mult decât oricare alta pe care o
cunosc, oferă perspective unice asupra modului în care liderii pot
iniţia și susține demersuri creative. Warren Bennis, profesor de
business, University of Southern California
Cea mai bună analiză pe care am întâlnit-o pe problema disjuncției între
tipurile de inteligență pe care le apreciem în mod tradițional în școli
și tipurile de creativitate de care avem nevoie astăzi în organizațiile
și în societatea noastră. Howard Gardner, profesor de ştiinţe cognitive
și educaţionale, Harvard Graduate School of Education
O carte cu adevărat remarcabilă. Te face să te întrebi de ce, oare,
susținem un sistem de educație îngust, total inadecvat pentru secolul
XXI şi profund distrugător al potențialului uman, atâta timp cât
ființele umane au o atât de mare capacitate creativă latentă de oferit. O
analiză strălucită. Wally Olins, fondator Wolff-Olins
Sir Ken Robinson este un reputat lider internațional în domeniul
dezvoltării creativității, inovației și a resurselor umane. A colaborat
cu guverne din Europa, Asia și Statele Unite, cu multe dintre companiile
listate în top Fortune 500 și cu organizații culturale din întreaga
lume. În anul 1998 a condus o comisie națională pe probleme privind
educația, creativitatea și economia, de pe lângă Guvernul Marii
Britanii. Raportul rezultat, „All Our Future: Creativity, Culture and
Education" (cunoscut şi sub numele de Raportul Robinson), a fost
publicat în anul 1999, bucurându-se de o primire elogioasă.
Cuprins:
Cuvânt înainte 7
Prefaţă 9
1. O lume ieşită din minţi 15
2. Înfruntarea revoluţiei 36
3. Care e problema cu educaţia?
70
4. Iluzia academică 107
5. Să-ţi cunoşti propria minte
139
6. A fi creativ 174
7. Să fim mai sensibili 206
8. Nu sunteţi singuri.. 241
9. A fi un lider creativ. 267
10. Să învăţăm să fim creativi 298
Postfată 343
Mulţumiri 345
Note 347
Bibliografie 365
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu