Autor : Mihaela Cozarescu, Laura Stefan
Editura ASE
Colectia Stiintele educatiei
An aparitie :2008
Editia a II-a revizuita si adaugita
ISBN
978-606-505-058-7
Nr pagini :368
Anticariat.
Disponibilitate BCU
Cuprins:
INTRODUCERE
7
ASPECTE
GENERALE PRIVIND CURSUL ŞI SEMINARUL 11
Obiectivul
general al cursului 11
Organizare
şi derulare 11
Tematica 12
Modul
de evaluare 13
Exemple
de subiecte pentru examen 14
METODE
DE ÎNVĂŢARE UTILIZATE LA CURS ŞI SEMINAR 15
Metode
de lucru individual 15
Metode
de lucru în grup 17
SUPORTURI
DE CURS 27
1.
Cultura învăţării. Competenţele profesionale, generale şi specifice ale
profesiei didactice 29
2.
Educaţia şi dezvoltarea personalităţii elevului. Cunoaşterea psihologică a
personalităţii elevului 35
3. Învăţarea
şcolară 60
4. Dimensiunile
cognitive ale învăţării 82
5. Creativitatea
102
6. Variabile
afective şi motivaţionale ale învăţării105
7. Condiţiile
învăţării. Succes şi eşec şcolar..129
8. Dificultăţile
la învăţare: cauze şi modalităţi de abordare132
9.
Metode psihologice de autocunoaştere şi cunoaştere a celorlalţi 138
10.
Comportamente deviante şi maltratare în mediul şcolar: violenţe, agresivitate,
stigmatizare - cunoaştere şi prevenţie 149
11.
Analiza psihosociologică a relaţiei educative 181
12.
Elemente de pregătire psihologică pentru promovarea examenelor 187
DESFĂŞURAREA
SEMINARIILOR. APUCAŢII 197
1.
Competenţele profesionale, generale şi specifice ale profesiei didactice 199
2.
Educaţia şi dezvoltarea personalităţii elevului. Teoriile dezvoltării psihice -
aprecieri critice şi aplicabilitate 202
3.
Adolescenţa - abordări şi implicaţii educative 205
4.
învăţarea şcolară 208
5.
Dimensiunile cognitive ale învăţării 211
6.
Motivaţie şi învăţare 215
7.
Variabilele afective ale învăţării. Inteligenţa emoţională 218
8.
Creativitatea din perspectivă psihologică şi dezvoltarea ei 221
9.
Condiţiile învăţării. Succes şi eşec şcolar 225
10.
Dificultăţile la învăţare - etiologie şi prevenţie 228
11.
Maltratarea în mediul şcolar - cunoaştere şi prevenţie 231
12.
Metode de autocunoaştere şi de cunoaştere a celorlalţi 234
13.
Relaţia profesor-elev 237
14.
Elemente de pregătire psihologică pentru examene 241
BREVIAR
DE TEXTE 245
1.
Profesorul - statut, rol şi personalitate 247
2.
Analiza psihologică a metodelor şi tehnicilor pedagogice 249
3.
T eorii ale dezvoltării (II) 261
4.
Introducere în psihologia dezvoltării
271
5.
Psihologia ecologică 283
6.
Tehnici de modificare a comportamentului 287
7.
Principiile condiţionării operante 299
8.
Inteligenţa emoţională 300
9.
Motivarea 302
10.
Piramida motivelor creată de Maslow 306
11.
Necesităţile copilului 307
12.
Inteligenţe multiple 308
13.
Psihologia evaluării şcolare 318
14.
Lucrările în clasă şi notele proaste 325
15.
Test pentru aflarea stilurilor de învăţare 331
16.
Relaţia parental-filială şi imaginea de sine a adolescentului 335
17.
Adolescenţa 341
18.
Stimularea învăţatului347
19.
Formarea adulţilor 351
BIBLIOGRAFIE
361
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu