Editura Editura Gestalt Books
An aparitie :2013
Traducerea Olteanu Lavinia
ISBN 978-606-93316-2-0
Nr pagini :260
Format 130 x 200
Pret : 33 lei la eusunt,
33,5 lei la divin,34 lei la librarie.net
Descriere librarie.net:
Cum vindecăm copiii la nivel emoțional și
cum își recapătă ei echilibrul după ce suferă o traumă? Cum îi înțeleg
adulții și cum îi pot ajuta într-o relație terapeutică? Aceste întrebări
stau în centrul abordării Oaklander a terapiei prin joc și al metodei
ei de a forma adulți pentru a lucra cu copii și adolescenți. In acest
text Peter Mortola utilizează metode de analiză cantitativă și
calitativă pentru a prezenta în detaliu metoda lui Oaklander, metodă
utilizată la un training de vară de două săptămâni la care au participat
terapeuți pentru copii din toată lumea.
„Ca trainer Gestalt pentru terapia cu
copii în ultimii 20 de ani am pregătit peste 2000 de studenți cu modelul
Oaklander. Cercetarea lui Peter Mortola vizează aspectele universale
ale abordării Oaklander - o abordare care îi ajută pe copii să își
revină din confuzie fie că trăiesc în Santa Barbara, fie în Cape Town.”
- Dr. Hannie Schoeman, The Center for Play Therapy and Training, South Africa
„Prin modul în care Peter Mortola își
descrie cei 10 ani de experiență cu Violet Oaklander se deschide o altăă
fereastră pentru cei care au trăit extraordinara experiență de grup cu
această terapeută - și o fereastră absolut nouă pentru cei care nu au
trăit experiența.”
- Cassian Silva Castro, Curitiba, Brazilia
Peter Mortola, Ph. D., este conferențiar la Lewis and Clark College în Portland, Oregon.
Cuprins:
Cuvânt înainte ... 11
Introducere ... 14
Despre această carte ... 14
Despre teoria şi practica lui Violet Oaklander ... 14
Despre structura acestei cărţi ... 19
Mulţumiri ... 21
Ziua unu: Luni
Construirea unei relaţii
Să începem ... 25
Imaginează-te în pielea unui copil ... 27
De ce vin copiii la terapie? ... 31
Desenul de tip Casă, Copac, Persoană ... 32
Note reflexive pentru prima zi de program ... 36
Rolul relaţiei ... 36
Rolul experienţei ... 38
Ziua doi: Marţi
Stabilirea contactului
Exemple din lucrul cu cei mici: Desenul de tip casă, copac, persoană ... 43
Relaţia de lucru ... 47
Primele trei minute ... 48
Contactul şi relaţia ... 49
Desenul de tip "locul în care te simţi în siguranţă" ... 51
Demonstraţie cu un adult: Desenul de tip "locul în care te simţi în siguranţă" cu Lydia ... 54
Exemple ale copiilor: Desenul de tip "locul în care te simţi în siguranţă" ... 57
Note reflexive pentru ziua a doua ... 58
Rolul jocurilor ... 59
Elementul de conversaţie ... 63
Ziua trei: Miercuri
Lucrul cu sinele ... 67
Modelarea lutului ... 72
Demonstraţie cu un adult: Modelarea lutului cu Sabina ... 78
Note reflexive pentru ziua a treia ... 82
Forma trainingului şi a terapiei ... 82
Enumerarea experienţelor terapeutice Oaklander ... 86
Structura experienţelor terapeutice Oaklander ... 86
Pasul 1. Experienţa imaginară ... 89
Pasul 2. Expresia senzorială ... 90
Pasul 3. Descrierea metaforică şi narativă ... 92
Pasul 4. Corespondenţele de sens ... 93
Ziua patru: Joi
Lucrul cu energia agresivă ţi cu furia
Demonstraţie cu un copil: Modelarea lutului cu Ben ... 97
Lucrul cu energia agresivă ... 105
Lucrul cu furia ... 108
Demonstraţie cu un adult: Desenul de tip "furie" cu Candice ... 112
Note reflexive pentru ziua a patra ... 118
Procesul în patru paşi cu Ben şi Candice ... 119
Aspectul recursiv al experienţei terapeutice Oaklander ... 122
Ziua cinci: Vineri
Experienţa muzicală ... 127
Demonstraţie cu un adult: muzica împreună cu Isabel ... 128
Exerciţii cu întregul grup ... 130
Note reflexive pentru ziua a cincea ... 133
Parcursul primei săptămâni: Moment de creştere şi diminuare ... 133
Concentrarea atenţiei asupra expresiei senzoriale: Facilitarea implicării ... 135
SĂPTĂMÂNA A DOUA
Ziua şase: Luni
Ziua tăvii de nisip
Descriere, experienţă şi comentarii ... 141
Exemplu de terapie infantilă: Tava de nisip a lui Tommy ... 50
Note reflexive pentru ziua a şasea ... 152
Axarea pe expresiile senzoriale: încurajarea activităţii ... 153
Axarea pe logica metaforică: împrumutarea semnificaţiei ... 155
Ziua a şaptea: Marţi
Poveşti, metafore şi marionete
Demonstraţie cu copii: Terapia cu Elisa ... 159
Poveşti, spectacole de marionete şi metafore terapeutice ... 166
Demonstraţie cu pacienţi adulţi Lark şi Cărţile Medicinale ... 168
Note reflexive asupra celei de-a şaptea zile ... 171
Poveştile sunt mai mult decât simple poveşti ... 171
Concentrarea asupra logicii narative: Abordarea problemelor ... 173
Ziua a opta: Miercuri
Ziua de practică
O privire de ansamblu asupra zilei ... 179
Comentariile participanţilor ... 182
Note reflexive pentru ziua a opta ... 184
Interviu cu Violet: Originile activităţii sale ... 185
Ziua a noua: Joi
Cultivarea sinelui
Desenul demonului şi terapia în scopul cultivării de sine ... 191
Demonstraţie cu adulţi: Beth şi desenul demonului ... 193
Demonstraţie cu copii: Terapia cu Jessie ... 195
Arată şi spune ... 198
Note reflexive pentru ziua a noua ... 199
Introducere la tabelele rezumat ... 199
Cum lucrează Violet cu copii şi adolescenţi în cadrul trainingului ... 202
Cum lucrează Violet cu adulţi în cadrul trainingului ... 204
Ziua a zecea: Vineri
Activităţi de încheiere
Desenaţi-vă aici experienţa ... 209
Comentariile participanţilor ... 212
încheierea trainingului ... 215
Epilog
Lutul, cultura şi vârsta: Abordarea oaklander în Africa de Sud
Introducere ... 219
Privire de ansamblu asupra workshopurilor din Africa de Sud ... 220
Demonstraţie cu adulţi: activitate cu Sima ... 221
Relevanţa interculturală a abordării Oaklander ... 226
1) Copiii se adresează indirect adulţilor ... 226
2) Lucrul cu simboluri interpretate de pacient ... 227
3) Utilizarea mijloacelor care transgresează barierele de limbă şi de clasă ... 227
4) Exprimarea vizuală a sentimentelor - spus, nu arătat ... 228
5) Exprimarea sentimentelor în mod activ, la comun ... 230
6) Stabilizarea emoţiilor în clasă ... 231
7) Regăsirea unei experienţe pierdute din copilărie ... 232
Concluzii asupra abordării Oaklander ... 233
Postfaţă
Contextul cercetării şi metodele de studiu ... 237
Călătoria etnografului ... 239
Faza întâi: Studiul-pilot ... 242
Faza a doua: Compunerea unui raport narativ ... 243
Faza a treia: Construirea şi analizarea hărţilor de evenimente ... 245
Faza a patra: Construirea tipologiilor ... 247
Faza a cincea: Analiza discursivă şi narativă ... 249
Paralele între metodele calitative şi abordările Gestalt ... 250
1) O relaţie nonierarhică şi bazată pe respect ... 251
2) O orientarea asupra procesului ... 252
3) Un proces reflexiv ... 252
4) O poziţie a participării autentice ... 252
Bibliografie ... 255
Introducere ... 14
Despre această carte ... 14
Despre teoria şi practica lui Violet Oaklander ... 14
Despre structura acestei cărţi ... 19
Mulţumiri ... 21
Ziua unu: Luni
Construirea unei relaţii
Să începem ... 25
Imaginează-te în pielea unui copil ... 27
De ce vin copiii la terapie? ... 31
Desenul de tip Casă, Copac, Persoană ... 32
Note reflexive pentru prima zi de program ... 36
Rolul relaţiei ... 36
Rolul experienţei ... 38
Ziua doi: Marţi
Stabilirea contactului
Exemple din lucrul cu cei mici: Desenul de tip casă, copac, persoană ... 43
Relaţia de lucru ... 47
Primele trei minute ... 48
Contactul şi relaţia ... 49
Desenul de tip "locul în care te simţi în siguranţă" ... 51
Demonstraţie cu un adult: Desenul de tip "locul în care te simţi în siguranţă" cu Lydia ... 54
Exemple ale copiilor: Desenul de tip "locul în care te simţi în siguranţă" ... 57
Note reflexive pentru ziua a doua ... 58
Rolul jocurilor ... 59
Elementul de conversaţie ... 63
Ziua trei: Miercuri
Lucrul cu sinele ... 67
Modelarea lutului ... 72
Demonstraţie cu un adult: Modelarea lutului cu Sabina ... 78
Note reflexive pentru ziua a treia ... 82
Forma trainingului şi a terapiei ... 82
Enumerarea experienţelor terapeutice Oaklander ... 86
Structura experienţelor terapeutice Oaklander ... 86
Pasul 1. Experienţa imaginară ... 89
Pasul 2. Expresia senzorială ... 90
Pasul 3. Descrierea metaforică şi narativă ... 92
Pasul 4. Corespondenţele de sens ... 93
Ziua patru: Joi
Lucrul cu energia agresivă ţi cu furia
Demonstraţie cu un copil: Modelarea lutului cu Ben ... 97
Lucrul cu energia agresivă ... 105
Lucrul cu furia ... 108
Demonstraţie cu un adult: Desenul de tip "furie" cu Candice ... 112
Note reflexive pentru ziua a patra ... 118
Procesul în patru paşi cu Ben şi Candice ... 119
Aspectul recursiv al experienţei terapeutice Oaklander ... 122
Ziua cinci: Vineri
Experienţa muzicală ... 127
Demonstraţie cu un adult: muzica împreună cu Isabel ... 128
Exerciţii cu întregul grup ... 130
Note reflexive pentru ziua a cincea ... 133
Parcursul primei săptămâni: Moment de creştere şi diminuare ... 133
Concentrarea atenţiei asupra expresiei senzoriale: Facilitarea implicării ... 135
SĂPTĂMÂNA A DOUA
Ziua şase: Luni
Ziua tăvii de nisip
Descriere, experienţă şi comentarii ... 141
Exemplu de terapie infantilă: Tava de nisip a lui Tommy ... 50
Note reflexive pentru ziua a şasea ... 152
Axarea pe expresiile senzoriale: încurajarea activităţii ... 153
Axarea pe logica metaforică: împrumutarea semnificaţiei ... 155
Ziua a şaptea: Marţi
Poveşti, metafore şi marionete
Demonstraţie cu copii: Terapia cu Elisa ... 159
Poveşti, spectacole de marionete şi metafore terapeutice ... 166
Demonstraţie cu pacienţi adulţi Lark şi Cărţile Medicinale ... 168
Note reflexive asupra celei de-a şaptea zile ... 171
Poveştile sunt mai mult decât simple poveşti ... 171
Concentrarea asupra logicii narative: Abordarea problemelor ... 173
Ziua a opta: Miercuri
Ziua de practică
O privire de ansamblu asupra zilei ... 179
Comentariile participanţilor ... 182
Note reflexive pentru ziua a opta ... 184
Interviu cu Violet: Originile activităţii sale ... 185
Ziua a noua: Joi
Cultivarea sinelui
Desenul demonului şi terapia în scopul cultivării de sine ... 191
Demonstraţie cu adulţi: Beth şi desenul demonului ... 193
Demonstraţie cu copii: Terapia cu Jessie ... 195
Arată şi spune ... 198
Note reflexive pentru ziua a noua ... 199
Introducere la tabelele rezumat ... 199
Cum lucrează Violet cu copii şi adolescenţi în cadrul trainingului ... 202
Cum lucrează Violet cu adulţi în cadrul trainingului ... 204
Ziua a zecea: Vineri
Activităţi de încheiere
Desenaţi-vă aici experienţa ... 209
Comentariile participanţilor ... 212
încheierea trainingului ... 215
Epilog
Lutul, cultura şi vârsta: Abordarea oaklander în Africa de Sud
Introducere ... 219
Privire de ansamblu asupra workshopurilor din Africa de Sud ... 220
Demonstraţie cu adulţi: activitate cu Sima ... 221
Relevanţa interculturală a abordării Oaklander ... 226
1) Copiii se adresează indirect adulţilor ... 226
2) Lucrul cu simboluri interpretate de pacient ... 227
3) Utilizarea mijloacelor care transgresează barierele de limbă şi de clasă ... 227
4) Exprimarea vizuală a sentimentelor - spus, nu arătat ... 228
5) Exprimarea sentimentelor în mod activ, la comun ... 230
6) Stabilizarea emoţiilor în clasă ... 231
7) Regăsirea unei experienţe pierdute din copilărie ... 232
Concluzii asupra abordării Oaklander ... 233
Postfaţă
Contextul cercetării şi metodele de studiu ... 237
Călătoria etnografului ... 239
Faza întâi: Studiul-pilot ... 242
Faza a doua: Compunerea unui raport narativ ... 243
Faza a treia: Construirea şi analizarea hărţilor de evenimente ... 245
Faza a patra: Construirea tipologiilor ... 247
Faza a cincea: Analiza discursivă şi narativă ... 249
Paralele între metodele calitative şi abordările Gestalt ... 250
1) O relaţie nonierarhică şi bazată pe respect ... 251
2) O orientarea asupra procesului ... 252
3) Un proces reflexiv ... 252
4) O poziţie a participării autentice ... 252
Bibliografie ... 255
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu