31/05/2013

CONSULTANTA ORGANIZATIONALA. O abordare Gestalt



Autor :  Edwin C. Nevis               
Editura Gestalt Books
An aparitie :2012

Traducerea Cristian Fulas
ISBN  978-606-93316-0-6
Nr pagini :342
Format 130 x 200
Pret : 43,16 lei la divin,49 lei la carturaresti ,44,10 lei la librarie.net




Descriere :
În acest text clasic, deschizătorul de drumuri al consultanţei organizaţionale, Edwin C. Nevis, prezintă o abordare a domeniului care se bazează pe teoria Gestalt. Nevis îşi pune faimoasa viziune, claritatea conceptuală şi deceniile de experienţă în joc pentru a acoperi întregul spectru de preocupări cu care consultanţii organizaţionali se confruntă în diverse medii.

"Autorul lucrarii, Edwin C. Nevis, promotor al consultantei organizationale, prezinta o abordare a domeniului care se bazeaza pe teoria Gestalt. Viziunea, claritatea conceptuala si deceniile de experienta ii permit lui Nevis sa acopere intregul spectru de preocupari cu care consultantii organizationali se confrunta in diverse medii.
Pornind de la dezvoltarea abordarii Gestalt si de la modelul „ciclului experientei”, Nevis urmareste implicatiile teoriei Gestalt in domenii ca evaluarea organizationala, modurile de influenta in organizatii, abordarea rezistentei, dezvoltarea relatiilor, lucrul la granita si problematica prezentei consultantului.
Cadrul conceptual oferit in aceasta carte deschizatoare de drumuri pune la dispozitia consultantilor un instrument puternic pentru intelegerea si influentarea comportamentului organizatiilor, invitand in acelasi timp la implicarea activa in dezvoltarea stilului unic al fiecarui consultant.
Edwin C. Nevis a practicat in domeniul consultaniei organizationale peste 40 de ani. Pe parcursul acestei perioade a pus bazele si a fost presedintele Gestalt International Study Center (GISC) din Wellfleet, a fost timp de treisprezece ani presedinte al Gestalt Institute of Cleveland, a creat Gestalt Press, a scris numeroase articole si 4 carti, a fost co-fondator al Gestalt Review si a petrecut 17 ani la Sloan School of Management."


Edwin C. Nevis, Phd, a practicat in domeniul consultaniei organizationale peste 40 de ani. Pe parcursul acestei perioade a pus bazele sŸi a fost presŸedintele Gestalt International Study Center (GISC) din Wellfleet, MA, a fost timp de treisprezece ani presŸedinte al gestalt Institute of Cleveland, a creat Gestalt Press, a scris numeroase articole sŸi 4 caƒrti, a fost co-fondator al Gestalt Review si a petrecut 17 ani la Sloan School of Management, MIT. In acest text clasic, deschizatorul de drumuri al consultantei organizationale Edwin C. Nevis prezintaƒ o abordare a domeniului care se bazeaza pe teoria Gestalt. Nevis isŸi pune faimoasa viziune, claritatea conceptualaƒ sŸi deceniile de experienta in joc pentru a acoperi intregul spectru de preocupaƒri cu care consultantii organizationali se confruntaƒ in diverse medii.   Pornind de la dezvoltarea abordaƒrii Gestalt  si de la modelul "ciclului experientei"€, Nevis urmaresŸte implicatiile teoriei Gestalt in domenii ca evaluarea organizationala, modurile de influentaƒ in organizatii, abordarea rezistentei, dezvoltarea relatiilor, lucrul la granitaƒ sŸi problematica prezentei consultantului.   Cadrul conceptual oferit in aceastaƒ carte deschizaƒtoare de drumuri pune la dispozitia consultantilor un instrument puternic pentru intelegerea sŸi influentarea comportamentului organizatiilor, invitand in acelasi timp la implicarea activaƒ in dezvoltarea stilului unic al fiecaƒrui consultant.
Cuprins:


Prefaţă ... 10

Capitolul 1: Dezvoltarea şi aplicarea Modelului Gestalt figură-bază ... 16
   Studii incipiente de percepţie vizuală ... 20
   Formarea figurii ... 23
   Legea Pragnanz ... 27
   Extindere în domeniul motivaţiei şi acţiunii ... 29
   Aplicare la dezvoltarea personală ... 36
   Aplicare la sisteme mai extinse ... 39
   Sumar ... 41
   Bibliografie ... 43

Capitolul 2: Ciclul Gestalt al experienţei ca principiu călăuzitor ... 48
   Conştientizarea ... 48
   Energia ... 51
   Acţiune şi contact ... 55
   Rezolvare şi închidere ... 58
   Ciclul interactiv Gestalt ... 59
   Aplicare la consultanţa organizaţională ... 74
   O concepţie fenomenologică asupra datelor ... 78
   Perfecţionarea unităţilor de lucru ... 81
   Bibliografie ... 85

Capitolul 3: Un model Gestalt de intervenţie organizaţională ... 86
   Intervenţia ca modificare a graniţei ... 89
   Modelul Gestalt pentru intervenţie ... 94
   Intervenţia ca mod de a oferi o prezenţă ... 95
   Abordarea rezistenţei în Gestalt ... 105
   Implicaţii ... 116
   Bibliografie ... 118

Capitolul 4: Despre prezenţă: Consultantul ca model de învăţare ... 120
   Prezenţa în predare ... 131
   Stilul ca element al prezenţei ... 133
   Prezenţa în cadrul Gestalt ... 136
   Potrivirea ... 141
   A fi explicit versus a fi misterios ... 143
   Concluzie ... 146
   Bibliografie ... 148

Capitolul 5: Abilităţile dezirabile ale unui intervenient competent ... 150
   Abilităţi legate de împărtăşirea experienţei de către consultant ... 160
   Abilităţi legate de sporirea contactului ... 166
   Abilităţi legate de închiderea şi completarea unităţilor de lucru ... 169
   Abilităţi legate de înţelegerea consultanţei ca artă ... 172
   Dezvoltarea şi utilizarea abilităţilor ... 173
   Bibliografie ... 177

Capitolul 6: Procesul de conştientizare Gestalt în evaluarea organizaţională ... 180
   Diagnosticul ca formare a ipotezei ... 183
   Procesul Gestalt de conştientizare ... 188
   Integrarea celor două modele ... 198
   Implicaţii ... 205
   Bibliografie ... 207

Capitolul 7: Moduri de influenţă evocative şi provocative pentru implementarea schimbării ... 210
   Două moduri de influenţă ... 213
   Implicaţii ... 231
   Bibliografie ... 235

Capitolul 8: Despre semnificaţia rezistenţei în cadru organizaţional ... 236
   Procesul conştientizării şi rezistenţa ... 244
   Cum abordăm rezistenţa? ... 249
   Implicaţii ... 261
   Bibliografie ... 262

Capitolul 9: Dezvoltarea relaţiilor cu clienţii: Consultanţa organizaţională în contrast cu psihoterapia ... 264
   Diferenţe între consultanţă şi psihoterapie ... 269
   Implicaţii ... 279
   Cazuri edificatoare ... 285
   Concluzie ... 295

Capitolul 10: Marginalizare, autonomie şi afiliere: un echilibru precar ... 296
   Marginalitatea şi consultanţa la graniţă ... 297
   Dilemele rolurilor de graniţă ... 300
   Marginalitatea şi stresul consultantului ... 311
   Abordarea marginalităţii ... 312
   Echilibrarea nevoilor de autonomie şi afiliere ...   315
   Implicaţii ... 322
   Bibliografie ... 324

Epilog: Să învăţăm să depăşim regretul ... 326
Siguranţa: inamicul regretului ... 328
Problema provocării ca atac ... 332
Implicaţii ... 336
Concluzie ... 339
Bibliografie ... 342

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu