Editura Polirom
Colectia PSIHOLOGIA COPILULUI & PARENTING
An aparitie :2009
ISBN 978-973-46-1351-9
Nr pagini :216
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 9.99 lei (Pret Promotional) la Editura,21 lei la extracarti, 15,96 lei la librariaonline ,15 lei la carti de psihologie
Disponibilitate BCU
Descrierea
editurii:
Caracterizata de un intens proces de maturizare psihica, perioada
prescolara reprezinta inceputul vietii sociale a copilului, care se
confrunta in aceasta etapa cu experiente inedite: viata in grup,
ascultarea, dialogul, jocul, competitia etc. Alaturi de mediul familial,
aceste experiente au un rol esential in formarea personalitatii, prin
dezvoltarea capacitatilor de cunoastere, comunicare si
perceptiv-observative. Lucrarea prezinta intr-o maniera accesibila
principalele faze ale dezvoltarii in intervalul de virsta 3-6 ani,
oferind informatii utile parintilor si educatorilor care doresc sa-i
creeze copilului un cadru evolutiv favorabil.
Florinda Golu a absolvit in 2003 Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, specializarea Psihologie, din cadrul Universitatii din Bucuresti. In 2005 si-a luat masteratul in Psihodiagnostic si psihoterapie in cadrul aceleiasi universitati, iar in 2009, masterul in Integrare europeana si politici sociale la Universitatea Hyperion din Bucuresti. Din anul 2004 este cadru didactic titular al Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea Bucuresti, Departamentul de Psihologie, sustinind seminare si cursuri de psihologia educatiei, psihologia invatarii, psihologie sociala, psihodiagnostic, iar din 2010 este titulara cursului de psihologia dezvoltarii umane. Din 2012 este si cadru didactic asociat la Academia Nationala de Informatii „Mihai Viteazul”. Din anul 2005 este psiholog cu drept de libera practica, acordat de Colegiul Psihologilor din România, iar in 2008 a obtinut titlul de doctor in Psihologie. Sursa Polirom
Dintre lucrarile sale:
Dinamica dezvoltarii personale la virsta prescolara, 2004
Proiectivitatea imaginativ-creativa la copilul prescolar, 2006
Joc si invatare la copilul prescolar. Ghid pentru educatori, parinti si psihologi, EDP 2008
Aplicatii practice ale psihologiei copilului. Dezvoltarea personala ca program de educatie alternativa (coautor), SPER 2009
Pregatirea psihologica a copilului pentru scoala, Polirom 2009
Psihologia dezvoltarii umane, Ed. Universitara 2010
Dimensiuni aplicative ale psihologiei sociale (coautor), Ed. Universitara 2012
Studii de psihologia dezvoltarii (coord.) Ed. Universitara 2012
Manual de psihologia dezvoltarii. O abordare psihodinamica, Polirom 2015
Cuprins:
Introducere 9
Capitolul 1. Vârsta preşcolară şi
caracteristicile ei psihologice
15
1.1.
Preşcolaritatea ca etapă de tranziţie în dezvoltarea copilului 15
1.2. Aspectele
sensibile, critice şi conflictuale ale trecerii de la preşcolaritate la
şcolaritate 21
Capitolul 2. Dimensiunile maturizării biopsihosociale
a copilului de vârstă preşcolară 37
2.1. Motricitatea
şi dezvoltarea somatică la vârsta preşcolară 37
2.2. Ce este
maturizarea psihologică? 46
2.3. Maturizarea
intelectuală în perioada preşcolarităţii 58
2.4. Maturizarea
socioafectivă şi dezvoltarea conştiinţei morale în preşcolaritate 69
2.5. Maturizarea
structurilor motivaţionale şi comportamentale 82
Capitolul 3- Particularităţile devenirii
personalităţii la vârsta preşcolară 89
3.1. Conturarea
principalelor componente ale personalităţii la vârsta preşcolară 89
3.2. Timiditatea
la copii şi exprimarea ei în comunicarea şi relaţionarea interpersonală 99
3.3. Invenţia şi
creaţia la vârsta preşcolară 107
3.4. Rolul
comunicării cu adultul în maturizarea psihologică a copilului preşcolar 116
Capitolul 4. Jocul — fundament al copilăriei 125
4.1. Dezvoltarea
copilului în contextul jocului 125
4.2. Comunicarea
cu ceilalţi în joc 140
4.3. Jocul şi
învăţarea 145
Capitolul 5. Elementele de învăţare la vârsta
preşcolară 153
5.1. învăţarea
matematică şi dezvoltarea operaţiilor mentale la vârsta preşcolară 153
5.2. Impactul
activităţilor literar-artistice asupra dezvoltării intelectuale şi estetice a
copilului preşcolar 161
5.3. Activităţile
de cunoaştere a mediului înconjurător ca formă de învăţare 166
5.4. Activităţile
plastice şi constructive 172
Capitolul 6. La graniţa dintre grădiniţă şi
şcoală: noi provocări 181
6.1. Premisele
pregătirii psihologice a copilului pentru şcoală 181
6.2. Implicaţiile
educaţionale ale maturizării şi pregătirii psihologice a copilului pentru
şcoală189
6.3.
Manifestările atipice în pregătirea psihologică a copilului pentru şcoală.
Implicaţii psihopedagogice200
Bibliografie207
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu