Autor :
Mircea Agabrian
Editura Institutul European
Colectia Universitaria
An aparitie :2008
ISBN 978-973-611-540-0
Nr pagini :202
Format 165 x 235
Descrierea
editurii:
In spiritul abordarii deja clasice a lucrarilor din sfera teoriei si practicii comunicarii, in volum sunt tratate aspectele psihosociologice specifice actului comunicarii la fiecare palier relativ distinct de complexitate sociala: interpersonal, de grup (informal) si organizational. Accentul este pus pe prezentarea capacitatilor care trebuie dobandite pentru a asigura eficienta comunicarii cu alti oameni si pe modalitatile prin care sunt formate si satisfacute cerintele cognitive, de atitudine si comportamentale ale celor implicati in interactiunea comunicationala. Remarcam, in acest sens, promovarea stilului comunicarii interpersonale cooperante, cu virtutile sale de optimizare a activitatii umane, cu satisfactiile psihice si sociale pe care le ofera si, poate, in primul rand, ca modalitate de mediere a conflictelor, care apar inerent in interactiunile sociale.
In spiritul abordarii deja clasice a lucrarilor din sfera teoriei si practicii comunicarii, in volum sunt tratate aspectele psihosociologice specifice actului comunicarii la fiecare palier relativ distinct de complexitate sociala: interpersonal, de grup (informal) si organizational. Accentul este pus pe prezentarea capacitatilor care trebuie dobandite pentru a asigura eficienta comunicarii cu alti oameni si pe modalitatile prin care sunt formate si satisfacute cerintele cognitive, de atitudine si comportamentale ale celor implicati in interactiunea comunicationala. Remarcam, in acest sens, promovarea stilului comunicarii interpersonale cooperante, cu virtutile sale de optimizare a activitatii umane, cu satisfactiile psihice si sociale pe care le ofera si, poate, in primul rand, ca modalitate de mediere a conflictelor, care apar inerent in interactiunile sociale.
Cuprins:
Prefaţă / 5
Capitolul 1. De ce studiul comunicării? /11
Capitolul 2. Ce este comunicarea? / 15
Cum trăim experienţa
comunicării? / 16
De ce comunicăm? / 20
Capitolul 3. Anatomia comunicării / 25
Comunicarea ca proces / 25
Modele ale procesului
comunicării / 27
Capitolul 4. Comunicarea interpersonală / 33
Abilităţi sociale ale
comunicării interpersonale / 33
Bariere în comunicarea
interpersonală / 42
Comunicarea cooperantă / 43
Capitolul 5. Comunicarea în grup / 49
Cultivarea abilităţilor
sociale de comunicare în grup / 50
Capitolul 6. Comunicarea în organizaţie / 55
Liderul şi structura
comunicării organizaţionale / 56
Conflict şi comunicare / 60
Comunicare şi sinergie / 62
Consilierea membrilor
organizaţiei / 63
Filtre şi distorsiuni
perceptive în comunicarea organizaţională / 69
Şedinţe, întruniri,
conferinţe / 74
Capitolul 7. Comunicarea de masă / 81
Ce înţelegem prin
comunicarea de masă? / 81
Mass-media / 86
Impactul social al
televiziunii - studiu de caz / 92
Capitolul 8. Analiza mesajelor comunicării / 97
Analiza de conţinut -
tehnică de cercetare sistematică a mesajelor comunicării / 97
Greva generală a
profesorilor din noiembrie 2005 şi jocul politic / 99
Capitolul 9. Să scriem şi să vorbim corect şi eficient /123
Analiza scopului şi
auditoriului /123
Documentarea / 125
Susţinerea ideilor / 126
Organizarea comunicării
/129
Concepem şi edităm într-o
limbă vie / 132
Feedback-ul / 141
Concluzii / 143
Capitolul 10. Comunicarea verbală şi nonverbală / 145
Comunicarea nonverbală /
145
Comunicarea verbală / 148
Vorbire spontană şi vorbire
elaborată / 151
Capitolul 11. Comunicarea vagă - un studiu empiric /153
Capitolul 12. Ascultarea activă /159
Tipuri de ascultare /160
Factori care influenţează
ascultarea /161
Perturbări şi bariere ale
ascultării / 162
Recomandări /165
Anexa 1. Etapele elaborării şi prezentării unui discurs /171
Anexa 2. Cum să comunicăm eficient prin telefon /175
Anexa 3. Realizarea unui interviu de succes / 178
Glosar /181
Reflecţii şi maxime /185
Bibliografie / 189
Index de noţiuni / 193
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu