Autor : Ion-Ovidiu Panisoara
Editura Polirom
Colectia COLLEGIUM
An aparitie :2009
ISBN 978-973-46-1316-8
Nr pagini :336
Format 135 x 200
Pret : 29,95 lei la Editura,24,26
lei la elefant ,24 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU
Descrierea
editurii:
Realitatile la care trebuie sa se adapteze scoala romaneasca sint intr-o
continua schimbare, avalansa de situatii in care cadrul didactic este
pus zi de zi necesitind cunoasterea tuturor aspectelor ce ar putea
influenta desfasurarea activitatii instructiv-educative. Cu o
perspectiva echilibrata intre teorie si practica, lucrarea propune o
abordare noua in aria stiintelor educatiei si ofera sfaturi care vin
atit in sprijinul debutantilor, cit si al profesorilor cu experienta,
ajutindu-i sa inteleaga mai bine lumea complexa si contradictorie a
scolii. Numeroasele exemple si experimente, ce ilustreaza in egala
masura principiile pedagogice consacrate si punctele de vedere recente,
faciliteaza aprofundarea temelor discutate.
Ion‑Ovidiu Pânişoară este profesor univ. dr. la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti, director al Departamentului de Formare a Profesorilor şi conducător de doctorat în domeniul ştiinţele educaţiei. Expert şi key‑speaker în conferinţe naţionale şi internaţionale de educaţie şi în organisme naţionale de profil, a fost şi este implicat în elaborarea de politici educaţionale în domeniul formării cadrelor didactice. A publicat multe studii şi cercetări în domeniu şi 28 de cărţi, dintre care:
Comunicarea eficientă, Polirom 2003, 2004, 2006, 2015
Managementul resurselor umane (coautor), 2004, 2005, 2016
Motivarea eficientă. Ghid practic (coautor), Polirom 2005
Stiinta învatarii. De la teorie la practica (coautor), Polirom 2005, 2008
Profesorul de succes.59 de principii de pedagogie practică, Polirom 2009
Enciclopedia metodelor de învățământ (coord), Polirom 2022
Cuprins:
În loc de prefaţă. De la
principiile didactice „tradiţionale” la principiile de pedagogie practică 9
1. Principiul
automotivării cadrului didactic
19
2. Principiul
competenţei cadrului didactic 24
3. Principiul
cunoaşterii pedagogice 27
4. Principiul
autorităţii didactice 29
5. Principiul
libertăţii de alegere 34
6. Principiul construirii
independenţei 41
7. Principiul primelor
impresii 49
8. Principiul
familiarităţii 51
9. Principiile
ambianţei 55
10. Principiul efectului
placebo 60
11. Principiul
personalizării relaţiei 63
12. Principiul empatiei 67
13. Principiul creării
unei conexiuni emoţionale cu elevul 71
14. Principiul
flexibilităţii 73
15. Principiul încrederii 76
16. Principiul
reciprocităţii 81
17. Principiul
conştientizării 84
18. Principiul coerenţei
între comunicarea verbală şi comunicarea nonverbală 88
19. Principiul dialogului
96
20. Principiul
întrebărilor 101
21. Principiul
feedbackului 107
22. Principiul ascultării
active 112
23. Principiul
participării active 118
24. Principiul lucrului
în echipă 123
25. Principiul interactivităţii 131
26. Principiul
atractivităţii informaţiei 136
27. Principiul
creativităţii 142
28. Principiul motivaţiei 147
29. Principiul
manipulării 156
30. Principiul dovezii
sociale 168
31. Principiul
managementului performanţei şcolare 172
32. Principiul
managementului conflictelor educaţionale 177
33. Principiul conducerii
clasei 183
34. Principiul gestiunii
situaţiilor de criză educaţională 190
35. Principiu]
consecvenţei comportamentale 196
36. Principiul
non-escaladării 204
37. Principiul relaţiei dintre
atitudini şi comportament 207
38. Principiul diminuării
pierderilor 217
39. Principiul
persistenţei în timp a informaţiilor 221
40. Principiul pedepsei
şi recompensei 224
41. Principiul
consecinţelor logice 230
42. Principiul
consolidării 234
43. Principiul relaţiei
predare-învăţare-evaluare 239
44. Principiul
descongestionării informaţionale 244
45. Principiul
diferenţierii instruirii 247
46. Principiul stabilirii
corecte a obiectivelor educaţionale 254
47. Principiul
standardelor de performanţă 257
48. Principiul
explicaţiei 261
49. Principiul
autoevaluării 264
50. Principiul disonanţei
cognitive 270
51. Principiul rarităţii 274
52. Principiul
mentoring-ului şi coaching-ului 277
53. Principiul bunului
model/bunelor practici 282
54. Principiul schimbării
educaţionale 288
55. Principiul succesului 296
56. Principiul
încurajării 306
57. Principiul evitării
gândirii stereotipe 309
58. Principiul
nondiscriminării 315
59. Principiul
nonagresivităţii comportamentale 320
Bibliografie 325
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu