Autor : Brigitte Langevin
Editura Philobia
Colectia Ecologia interioara
An aparitie :2012
Traducerea Cristina I. Rusu
ISBN 978-606-93275-0-0
Nr pagini :144
Format 130 x 200
Descrierea
editurii:
Există oare vreun părinte sau educator care să nu se fi întrebat vreodată ce reprezintă desenul unui copil?
Dacă un desen e plin de personaje înspăimântătoare, ca dintr-un coşmar, este vorba despre o traumă sau explicaţia e mult mai simplă: a desenat o petrecere de Halloween, îi place s-o şocheze pe educatoare sau este fanul unei formaţii de rock ?
Cartea oferă grile de interpretare a desenelor prin care copiii se exprimă, ajutându-ne să prevenim eventuale traume şi să le fim alături celor mici la început de drum.
Desenele sunt adevărate simboluri, o poartă către lumea interioară. Însă departe de a fi un dicţionar arid de simboluri, ceea ce ne propune Brigitte Langevin este o metodă adaptată la complexitatea vieţii de zi cu zi a copilului.
Există oare vreun părinte sau educator care să nu se fi întrebat vreodată ce reprezintă desenul unui copil?
Dacă un desen e plin de personaje înspăimântătoare, ca dintr-un coşmar, este vorba despre o traumă sau explicaţia e mult mai simplă: a desenat o petrecere de Halloween, îi place s-o şocheze pe educatoare sau este fanul unei formaţii de rock ?
Cartea oferă grile de interpretare a desenelor prin care copiii se exprimă, ajutându-ne să prevenim eventuale traume şi să le fim alături celor mici la început de drum.
Desenele sunt adevărate simboluri, o poartă către lumea interioară. Însă departe de a fi un dicţionar arid de simboluri, ceea ce ne propune Brigitte Langevin este o metodă adaptată la complexitatea vieţii de zi cu zi a copilului.
Cuprins:
Introducere ... 13
Capitolul 1. Evoluţia desenului la copii ... 17
- Un desen face cât o mie de cuvinte ... 17
- De la 18 luni la 2 ani ... 20
- Doi ani ... 22
- Trei ani ... 24
- Patru şi cinci ani ... 25
- De la şase ani în sus ... 26
Capitolul 2. Reguli de aur pentru a înţelege desenele copiilor ... 31
- Cum se primeşte desenul ... 31
- Apreciaţi desenul dincolo de aspectul estetic ... 31
- Evitaţi să interveniţi în desenul copilului ... 32
- Nu faceţi presupuneri cu privire la ce anume reprezintă desenul ... 36
- Nu-i cereţi copilului să-şi explice desenul ... 38
- îndemnaţi copilul să vă vorbească despre ce a desenat ... 38
- Nu-i comunicaţi copilului observaţiile şi concluziile dumneavoastră ... 39
Capitolul 3. Cum privim un desen: la ce anume trebuie să fim atenţi ... 41
- Alegerea hârtiei pentru desen ... 41
- Alegerea cretei şi a creioanelor ... 42
- Prima impresie ... 43
- Predominanţa mişcării sau a formei ... 45
- Utilizarea spaţiului ... 46
- Da la stânga la dreapta ... 50
- De sus în jos ... 52
- Presiunea liniilor ... 55
- Omisiunile majore ... 58
- Elementele repetitive ... 61
- Elementele neobişnuite ... 62
Capitolul 4. Cum să interpretăm corect ... 65
- Ţineţi cont de contextul în care a fost făcut desenul ... 65
- Luaţi în calcul vârsta copilului ... 70
- Când trebuie să ne îngrijorăm? ... 72
- Ce e de făcut? ... 73
- Dicţionarele de simboluri: Fiţi cu băgare de seamă ... 74
Capitolul 5. Desenul cu personaje ... 77
Capitolul 6. Tabloul familiei ... 87
Capitolul 7. Desenul casei ... 99
- Ferestrele ... 100
- Uşa ... 102
- Hornul ... 103
Capitolul 8. Simbolurile ... 105
- Formele elementare ... 106
- Figurile geometrice ... 107
- Culorile ... 107
- Simbolurile naturale ... 115
Capitolul 9. Micul artist în natură ... 125
- Carte de colorat sau foaie albă? ... 125
- Cum clasificăm desenele copiilor: O posibilă metodologie ... 130
- Ştiaţi că ... 130
Concluzii ... 133
Bibliografie ... 135
Despre autoare ... 141
Capitolul 1. Evoluţia desenului la copii ... 17
- Un desen face cât o mie de cuvinte ... 17
- De la 18 luni la 2 ani ... 20
- Doi ani ... 22
- Trei ani ... 24
- Patru şi cinci ani ... 25
- De la şase ani în sus ... 26
Capitolul 2. Reguli de aur pentru a înţelege desenele copiilor ... 31
- Cum se primeşte desenul ... 31
- Apreciaţi desenul dincolo de aspectul estetic ... 31
- Evitaţi să interveniţi în desenul copilului ... 32
- Nu faceţi presupuneri cu privire la ce anume reprezintă desenul ... 36
- Nu-i cereţi copilului să-şi explice desenul ... 38
- îndemnaţi copilul să vă vorbească despre ce a desenat ... 38
- Nu-i comunicaţi copilului observaţiile şi concluziile dumneavoastră ... 39
Capitolul 3. Cum privim un desen: la ce anume trebuie să fim atenţi ... 41
- Alegerea hârtiei pentru desen ... 41
- Alegerea cretei şi a creioanelor ... 42
- Prima impresie ... 43
- Predominanţa mişcării sau a formei ... 45
- Utilizarea spaţiului ... 46
- Da la stânga la dreapta ... 50
- De sus în jos ... 52
- Presiunea liniilor ... 55
- Omisiunile majore ... 58
- Elementele repetitive ... 61
- Elementele neobişnuite ... 62
Capitolul 4. Cum să interpretăm corect ... 65
- Ţineţi cont de contextul în care a fost făcut desenul ... 65
- Luaţi în calcul vârsta copilului ... 70
- Când trebuie să ne îngrijorăm? ... 72
- Ce e de făcut? ... 73
- Dicţionarele de simboluri: Fiţi cu băgare de seamă ... 74
Capitolul 5. Desenul cu personaje ... 77
Capitolul 6. Tabloul familiei ... 87
Capitolul 7. Desenul casei ... 99
- Ferestrele ... 100
- Uşa ... 102
- Hornul ... 103
Capitolul 8. Simbolurile ... 105
- Formele elementare ... 106
- Figurile geometrice ... 107
- Culorile ... 107
- Simbolurile naturale ... 115
Capitolul 9. Micul artist în natură ... 125
- Carte de colorat sau foaie albă? ... 125
- Cum clasificăm desenele copiilor: O posibilă metodologie ... 130
- Ştiaţi că ... 130
Concluzii ... 133
Bibliografie ... 135
Despre autoare ... 141
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu