Editura Polirom
Colectia COLLEGIUM.Relatii publice si publicitate
An aparitie :2009
Traducerea Gloria-Mona Sauciuc, Felicia Radulescu
ISBN 978-973-46-0273-5
Nr pagini :368
Format 160 x 235
Pret : 29,95 lei la Editura,31,41
lei la elefant (lei ebook-ul), 29,40 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU
Descrierea
editurii:
Strategia creativa in publicitate prezinta etapele elaborarii unei reclame, de la culegerea informatiilor, stabilirea publicului-tinta si evaluarea concurentei pina la alegerea strategiilor si canalelor mediatice. Pe linga notiuni teoretice, studentii la relatii publice si cei ce lucreaza in domeniul publicitatii vor gasi exemple si studii de caz utile pentru intelegerea elementelor-cheie ale unei campanii eficiente. Volumul contine de asemenea numeroase activitati aplicative si site-uri unde cei interesati pot viziona reclamele cu cel mai mare succes de public.
Bonnie L. Drewniany este profesor asociat la School of Journalism and Mass Communications, University of South Carolina, Columbia. A fost director de copywriting publicitar si a colaborat cu American Express. A publicat in Wall Street Journal si in diverse reviste academice.
A. Jerome Jewler a primit in 2000 titlul de Distinguished Advertising Educator al American Advertising Federation. Este profesor emerit al School of Journalism and Mass Communications, University of South Carolina, Columbia. Este coeditor al volumului Your College Experience, foarte apreciat in SUA, cu numeroase reeditari.
Cuprins:Strategia creativa in publicitate prezinta etapele elaborarii unei reclame, de la culegerea informatiilor, stabilirea publicului-tinta si evaluarea concurentei pina la alegerea strategiilor si canalelor mediatice. Pe linga notiuni teoretice, studentii la relatii publice si cei ce lucreaza in domeniul publicitatii vor gasi exemple si studii de caz utile pentru intelegerea elementelor-cheie ale unei campanii eficiente. Volumul contine de asemenea numeroase activitati aplicative si site-uri unde cei interesati pot viziona reclamele cu cel mai mare succes de public.
Bonnie L. Drewniany este profesor asociat la School of Journalism and Mass Communications, University of South Carolina, Columbia. A fost director de copywriting publicitar si a colaborat cu American Express. A publicat in Wall Street Journal si in diverse reviste academice.
A. Jerome Jewler a primit in 2000 titlul de Distinguished Advertising Educator al American Advertising Federation. Este profesor emerit al School of Journalism and Mass Communications, University of South Carolina, Columbia. Este coeditor al volumului Your College Experience, foarte apreciat in SUA, cu numeroase reeditari.
Cuvânt înainte 15
Capitolul 1. Creativitatea: mesaje neaşteptate, dar relevante
pentru vânzări 17
Definirea creativităţii 22
Suportul media: noua
inspiraţie 24
Inspiraţia clienţilor 25
E distractiv, dar e
publicitate? 31
Umorul 33
Girul vedetelor 36
Personajele create pentru diferite
branduri 39
Problemele etice şi legale 41
Cât de departe sunteţi dispus să
mergeţi pentru a fi „creativ” ? 41
Reglementările 41
Provocarea creativă 43
Activităţi recomandate 44
Căutaţi online! Descoperiţi
mai multe despre creativitate 45
Studiu de caz. Ce înseamnă pentru dumneavoastră „
urgent" ? 47
Capitolul 2. Brandingul: strategia construirii identităţii şi
a imaginii 53
Definirea brandingului 53
Identitatea face imaginea 53
Elementele de identitate ale
brandului 55
Numele 55
Logoul 55
Tag line-ul 56
Paleta de culori 57
Arhitectura şi designul interior 58
Sunetele 59
Dezvoltarea identităţii brandului:
munca de cercetare 60
Construirea unui mesaj unitar
60
Adaptarea identităţii unui brand
pentru diferite suporturi media şi culturi 61
Protejarea identităţii
brandului 61
Legea care protejează marca înregistrată
62
Brand puternic = marcă înregistrată
slabă? 63
Legea copyrightului 63
Strategia referitoare la
identitate 65
Activităţi recomandate 65
Căutaţi online! Descoperiţi
mai multe despre creativitate 66
Studiu de caz. Campania Dove pentru o frumuseţe adevărată 67
Capitolul 3. Diversitatea; ţintirea unei pieţe în continuă
schimbare 75
Afro-americanii 76
Hispanicii 77
Asiaticii americani 79
Amerindienii 80
Arabii americani 81
Cum vă adresaţi minorităţilor
etnice 82
Persoanele peste 50 de ani 84
Sfaturi pentru a vă adresa pieţei
celor în vârstă 85
Persoanele cu dizabilităţi 87
Homosexualii 88
Lecţii care se aplică tuturor
segmentelor 89
Activităţi recomandate 91
Căutaţi online! Descoperiţi
mai multe despre creativitate 92
Studiu de caz. Tide en espanol 93
Capitolul 4. Cercetarea: elementul fundamental al unei
activităţi creative eficiente 97
Etapa 1: formulaţi-vă
întrebările 98
Etapa 2: cercetaţi şi sursele
secundare 99
Registrele companiei 99
Asociaţiile pe ramură 103
Bibliotecile 103
Website-uri 109
Etapa 3 : coordonarea
cercetării primare 110
Experienţa nemijlocită 110
Observaţia 111
Chestionarele 111
Focu s-grupurile 112
Interviurile 113
Etnografia 113
Tehnicile proiective 114
Experimentul 116
Cercetarea online 116
Utilizarea metodelor multiple de
cercetare 116
Etapa 4 : interpretarea
datelor 117
Etapele viitoare ale
procesului 117
Greşeli comune în cercetare 119
Activităţi recomandate.... 120
Căutaţi online! Descoperiţi
mai multe despre creativitate 121
Studiu de caz. Bell Helmets : Curaj pe capul tău 122
Capitolul 5. Strategia: o hartâ pentru echipa de creaţie 127
Abordarea strategiei în trei
puncte a lui O’Tbole 129
Concentraţi-vă pe nevoile
umane 132
Cum abordează agenţia McCann
Erickson jocul de rol 133
O abordare privind
coordonarea contului 134
Definirea strategiei 137
Conexiunea dintre strategie
şi scalele raţiune/sentiment şi importanţă mare/mică .... 137
Gândiţi-vă permanent la
amortizarea investiţiei 140
Listă de întrebări despre strategie
140
Activităţi recomandate 140
Căutati online! Descoperiţi
mai multe despre creativitate 141
Studiu de caz. Mâncaţi ma mult pui sau aceste vaci sunt o
cauză pierdută! 142
Capitolul 6. Ideile: valuta secolului XXI 149
Cum vine marea idee? 149
Marile idei vin şi în timpul
definirii strategiei 151
Transformaţi ideea într-o
temă de campanie 151
De la o mare idee la sute de
idei 153
Unde va fi difuzată reclama? 153
Care este contextul mesajului? 155
Care este momentul reclamei? 155
Ce se aude la ştiri? 156
Vă puteţi inspira din istorie? 156
Care sunt aspectele negative ale
brandului ? 157
Dacă produsul ar fi fost altceva? 158
Ce citeşte şi ce urmăreşte
publicul-ţintă? 159
Cum arată produsul? 159
Unde este fabricat şi vândut produsul?
' 160
Puteţi transmite mesajul exclusiv prin
imagini sau cuvinte? 160
Există un purtător de cuvânt ideal? 161
Ce transmite numele brandului? 161
Care este opusul a ceea ce încercaţi
să spuneţi? 162
Puteţi combina exerciţiile de creaţie?
162
Sugestii pentru brainstorming
164
Recurgeţi la critică pentru a
vă îmbunătăţi ideile 166
Activităţi recomandate 167
Căutaţi online ! Descoperiţi
mai multe despre creativitate 173
Studiu de caz. Icetandair şi Aeroportul Internaţional Baldmore
Washington elimină corvezile călătoriei 174
Capitolul 7. Cuvinte pe hârtie: conectarea la inima şi mintea
consumatorilor 177
Titlurile ajută la formarea
unei prime impresii favorabile 179
Funcţiile titlurilor 180
Tipuri de titluri 181
Textul reclamei spune restul
poveştii 188
Abordări în scrierea textului de
reclamă 188
Expresiile obligatorii:
scrierea termenilor legali 191
Răspunsuri la întrebări
frecvente despre scrierea unui text publicitar 191
Este bine să încălcaţi regulile? 191
Cât de mare trebuie să fie titlul? 192
Cum e mai bine, un text lung sau unul
scurt ? 192
Un brand are nevoie de slogan? 193
Ce format trebuie să aibă textul
publicitar? 194
Repere pentru scrierea unui
text publicitar eficient 195
Listă de întrebări despre
textul publicitar 201
Activităţi recomandate 202
Căutaţi online ! Descoperiţi
mai multe despre creativitate 202
Studiu de caz. Aceşti câini rătăciţi aparţin unei societăţi
inumane 203
Capitolul 8. Layouturile: comunicarea prin design 207
Funcţiile designului 207
Principiile designului 209
Echilibrul 209
Contrastul 210
Armonia 210
Proporţia 210
Mişcarea 211
Teoria Gestalt 211
Spaţiul negativ sau „alb” 214
Cei cinci „R” ai designului 214
Cercetarea 214
Versiunile brute 215
Revizia 216
Varianta finală 216
Publicarea 217
Selectarea corpului de literă
217
Layouturi de bază 222
Lectura seducătoare 222
Crearea reclamei finale:
computere şi design 224
Designul stradal şi reclamele
de tranzit 224
Răspunsuri la întrebări
frecvente despre design 225
Trebuie să prezentaţi produsul ? 225
Trebuie să prezentaţi un logo? 225
Toate reclamele din cadrul campaniei
trebuie să arate la fel ? 225
Culoarea este mai eficientă decât un
simplu alb-negru ? 226
Fotografii sau ilustraţii? 226
Trebuie să studiaţi reclamele
concurenţei ? 226
Activităţi recomandate 226
Căutaţi online! Descoperiţi
mai multe despre creativitate 227
Studiu de caz. Revista National Geographic Traveler vă
trimite ideile lor - cumpărătorii de spaţii publicitare vor urma în curând 228
Capitolul 9. Radioul: vezi ce vorbesc? 233
De ce să faceţi reclamă la
posturile de radio ? 233
Teatrul minţii 233
Recomandări cu privire Ia
redactarea spoturilor eficiente pentru radio 234
Abordări ale reclamelor de
radio 239
O singură voce 240
Dialogul 240
Mai multe voci 241
Dramatizarea 242
Generatorul de sunet 242
Vinietele 242
Interviul 243
Jingle-ul 243
în direct versus înregistrat 243
Formatul scenariului de radio
244
Listă de întrebări despre
scenariul de radio 246
Activităţi recomandate 247
Căutaţi online! Descoperiţi
mai multe despre creativitate 247
Studiu de caz. Tom Bodett vinde accesibilitate şi confort
pentru Motel 6 248
Capitolul 10. Televiziunea: puterea imaginii, sunetului şi
mişcării 251
Combinaţia dintre imagine,
sunet şi mişcare 252
Pregătirea pentru scrierea
reclamelor de televiziune 253
Vizionaţi reclamele TV cu un ochi
critic 254
Întrebări pe care trebuie să vi le
puneţi înainte de a începe să scrieţi 254
De la imagine la text 255
Formatele pentru reclamele TV
255
Cadrele de filmare, mişcările
şi tranziţiile camerei 259
Cadrele de filmare 259
Mişcările camerei 260
Tranziţiile camerei 261
Montajul 261
Metodele de montaj 262
Punctul de vedere 262
Muzica şi efectele sonore 263
Muzica 263
Efectele sonore 264
Voice-over
265
Punerea pe hârtie : scenariul
de televiziune 265
Clarificarea: storyboard-ul
de televiziune 266
Producţia de televiziune 266
Listă de întrebări despre
spotul de televiziune 267
Activităţi recomandate 268
Căutaţi online! Descoperiţi
mai multe despre creativitate 268
Studiu de caz. Pepsi găseşte o nouă cale de a face haz de „
Cealaltă Cola" 269
Capitolul 11. Marketingul direct: avantajul de a face
cumpărături de acasă 273
Marketingul direct: o idee
veche, îmbunătăţită prin tehnologie 273
Cum se diferenţiază
marketingul direct de publicitatea din mass-media 274
Avantajele marketingului
direct faţă de alte forme de publicitate 275
Bazele de date computerizate
: cheia spre atragerea celor mai buni potenţiali clienţi 275
Marketingul direct implică
publicul-ţintă 276
Cele trei imperative pentru
un marketing direct de succes 277
Lista 277
Mesajul 277
Oferta 277
Designul pachetului în
marketingul direct 278
Marketingul direct ca parte a
întregii campanii publicitare 278
Colectarea de fonduri prin
marketing direct 278
Cataloagele : acces direct la
magazine, de la birou sau de acasă 279
Personalizarea mesajului din
marketingul direct 281
A sosit poşta electronică 282
Aspectele etice ale
marketingului direct 285
Activităţi recomandate 285
Căutaţi online! Descoperiţi
mai multe despre creativitate 286
Studiu de caz. Tatăl caută răzbunare pentru virginitatea
pierdută a fiicei 287
Capitolul 12. Internetul: o abordare mai directă ca niciodată 291
Echipa interactivă 291
Designul publicitar pentru
Internet: un proces în patru etape 292
Etapa 1 : cercetarea şi
planificarea 292
Designul pentru Web : harta site-ului 292
Etapa 2 : conceptele 295
Etapa 3 : dezvoltarea 297
Perfecţionarea designului 297
Redactarea textelor pentru Internet 298
Etapa 4 : producţia 299
Reclamele tip banner 299
Recomandări pentru crearea reclamelor
tip banner 300
Activităţi recomandate 300
Căutaţi online! Descoperiţi
mai multe despre creativitate 301
Studiu de caz. Petreceţi vacanţa de primăvară in Islanda 302
Capitolul 13. Comunicarea integrată de marketing: construirea
unor relaţii puternice între brand şi consumator 305
Comunicarea integrată de
marketing 306
Vânzările promoţionale 306
Concursurile, tombolele şi jocurile -
306
Bonusurile 307
Cupoanele de reducere 308
Mostrele 308
Programele continue 310
Reducerile de preţ 310
Publicitatea în punctul de desfacere 311
Strategiile push and pull 311
Relaţiile publice 312
Comunicatele de presă 312
Evenimentele speciale 315
Managementul de criză 316
Produsele promoţionale 317
Ambalajele speciale 318
Sponsorizările 318
Marketingul legat de o cauză 319
Marketingul de gherilă 320
Integrarea produsului şi
advertainment-ul 321
Activităţi recomandate 322
Căutaţi online! Descoperiţi
mai multe despre creativitate 322
Studiu de caz. Carolina de Nord joacă în rolul principal 323
Capitolul 14. Prezentările: cum să vâ vindeţi ideile 327
Prezentarea 328
O prezentare cu stil 329
Puncte de reper pentru
realizarea prezentărilor 332
Riscurile şi capcanele
prezentărilor 333
Cum rezolvaţi problemele 335
Utilizarea eficientă a
programului PowerPoint 336
Activităţi recomandate 337
Căutaţi online! Descoperiţi
mai multe despre creativitate 337
Studiu de caz. Campania publicitară corporatistă a ITT
Industries: personalizarea unei mari corporaţii 338
Anexa I. Portofoliul 343
Anexa 2. Sarcini de lucru 347
Index 355
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu