Editura Polirom
Colectia COLLEGIUM.Media
An aparitie :2008
Traducerea Adrian Staii
ISBN 978-973-46-0753-2
Nr pagini :272
Format 160x235
Pret : 19,95 lei la Editura,
29,71 lei la elefant , 26,40 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU
Descrierea
editurii:
Sinteza a unei bogate bibliografii in domeniu, volumul lui Bernard Miege ofera o privire de ansamblu asupra progreselor pe care stiintele informatiei si ale comunicarii le-au inregistrat constant in ultimele decenii, ajungind sa se bucure de legitimitate si recunoastere generala. Autorul evita riscurile generalizarilor abuzive si face o analiza aplicata, sustinuta cu numeroase argumente, a „informatiei-comunicare”, concept care ii permite reunirea celor doua discipline. Adresata specialistilor in comunicare si studentilor de la facultatile de profil, lucrarea are in vedere patru dimensiuni fundamentale: relatia dintre informatie si comunicare, identificarea logicilor sociale ale comunicarii, o teorie a actiunii centrata pe actiunea comunicationala, precum si promovarea interdisciplinaritatii in abordarea domeniului.
Bernard Miege (n. 1941) este profesor in stiintele comunicarii la Universitatea Stendhal, Grenoble, din Franta. Dintre cartile sale amintim: Le JT - mise en scene de l’actualite à la television (1986), The capitalisation of Cultural production (1989), La pensee communicationnelle (1997). Volumul Societatea cucerita de comunicare (Polirom, 2000) este intrat in bibliografiile de specialitate ca titlu de referinta.
Sinteza a unei bogate bibliografii in domeniu, volumul lui Bernard Miege ofera o privire de ansamblu asupra progreselor pe care stiintele informatiei si ale comunicarii le-au inregistrat constant in ultimele decenii, ajungind sa se bucure de legitimitate si recunoastere generala. Autorul evita riscurile generalizarilor abuzive si face o analiza aplicata, sustinuta cu numeroase argumente, a „informatiei-comunicare”, concept care ii permite reunirea celor doua discipline. Adresata specialistilor in comunicare si studentilor de la facultatile de profil, lucrarea are in vedere patru dimensiuni fundamentale: relatia dintre informatie si comunicare, identificarea logicilor sociale ale comunicarii, o teorie a actiunii centrata pe actiunea comunicationala, precum si promovarea interdisciplinaritatii in abordarea domeniului.
Bernard Miege (n. 1941) este profesor in stiintele comunicarii la Universitatea Stendhal, Grenoble, din Franta. Dintre cartile sale amintim: Le JT - mise en scene de l’actualite à la television (1986), The capitalisation of Cultural production (1989), La pensee communicationnelle (1997). Volumul Societatea cucerita de comunicare (Polirom, 2000) este intrat in bibliografiile de specialitate ca titlu de referinta.
Cuprins:
Introducere 7
Capitolul 1. Problematizarea relaţiei dintre informaţie şi
comunicare 11
1. Dinamica ambiguă a
comunicării 14
2. Numeroasele dimensiuni ale
comunicării 26
3. Globalizarea, o provocare
civică 37
4. Pentru o grilă de lectură
a dezvoltării tehnicilor de informare şi comunicare 42
5. Capitalismul şi
comunicarea: o nouă epocă în evoluţia societăţii sau accentuarea unor tendinţe
de durată ? 54
6. Informaţionalizare şi
comunicare mediatizată 66
Capitolul 2. în căutarea logicii sociale a comunicării 77
1. Postfaţă la a doua ediţie
a volumului Capitalisme et Industries culturelles 80
2. Industriile culturale şi
revoluţia informaţională 95
3. Comunicaţionalul şi
socialul: un deficit cronic şi o repoziţionare teoretică necesară 101
4. Economia politică a
comunicării: contribuţii teoretice mereu actuale 116
5. Tehnologiile de informare
şi comunicare: un domeniu marcat de complexitate şi de obiective înlănţuite 126
6. O metodă euristică: logica
socială a comunicării 137
Capitolul 3. Pe marginea unei teorii a acţiunii 147
1. Societăţile democratice
occidentale confruntate cu avântul comunicării 150
2. Un spaţiu public
fragmentat mai poate fi numit spaţiu public? 160
3. Fundamentele modelelor de
acţiune comunicaţională 165
4. Pentru o abordare
comunicaţională a implementării TIC în
domeniul educaţiei 177
Capitolul 4. O nouă pledoarie pentru interdisciplinaritate şi
metodologiile corespunzătoare 195
1. în sprijinul cercetării
critice 198
2. Pertinenţa îndoielnică a
teoriilor generale ale comunicării 204
3. Calea îngustă (dar
necesară) a cercetării din domeniul comunicării 211
4. Diversitatea abordărilor
şi relaţiile strânse cu ansamblul domeniului comunicării în Franţa 219
5. Patru motive temeinice
pentru a nu adera la curentul mediologic 238
6. Contribuţiile ştiinţelor
informaţiei şi comunicării în cercetare 240
Concluzii. Diferenţe 257
Lista casetelor cu precizări suplimentare 259
Lista primelor apariţii 261
Bibliografie 263
Index tematic 269
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu