Autor :
Livia Durac
Editura Institutul European
Colectia Academica
An aparitie :2009
ISBN 978-973-611-583-7
Nr pagini :268
Format 165 x 235
Pret : 43 lei la editura, 34,40 la librarie.net
Disponibilitate BCU
Descrierea
editurii:
Suntem contemporani ai unui timp in care accentul este pus pe acele lucrari care abordeaza in maniera interdisciplinara diferitele teme propuse. Semiotica limbajului nonverbal parinte-adolescent se inscrie in zona de confluenta a domeniilor: filosofie, comunicare, lingvistica, psihologie (sociala, a personalitatii, a varstelor), informatiile fiind structurate pe nucleul semioticii. Desi semnificativa sub aspect cantitativ, literatura romaneasca dedicata planului nonverbal al comunicarii nu sondeaza dimensiunile perioadei adolescentei, cu tot ce presupune aceasta etapa de viata (si nu ne referim doar la adolescenti, ci la toti cei cu care acestia interrelationeaza). Demersul se deruleaza prin raportarea la perioada adolescentei, respectiv la relatia dintre parinti si copii, pe parcursul acestei etape de viata.
Livia Durac
Livia Durac
Cuprins:
Prefaţă / 7
Introducere /11
Capitolul I. COMUNICAREA
INTER ŞI INTRAPERSONALA ÎN MODELAREA PERSONALITATE ADOLESCENTULUI /15
I.1. Comunicarea interpersonală /15
1.1. Dimensiunea
psiho-afectivă a comunicării interpersonale /15
1.2. Funcţii şi principii
ale comunicării interpersonale /16
I.2. Comunicarea intrapersonală / 20
2.1. Conceptul de
comunicare intrapersonală / 20
2.2. Monologul interior la
vârsta adolescenţei / 24
I.3. Modele teoretice ale comunicării părinte-adolescent / 26
Concluzii / 30
Capitolul II. SEMIOTICA
LIMBAJULUI NONVERBAL / 31
II.1.Consideraţii preliminare / 31
II.2. Semiotica şi domeniile sale constitutive / 34
2.1. Semiotica: noţiuni introductive
/ 34
2.2. Trihotomia
sintaxă-semantică-pragmatică / 37
2.2.1. Sintaxa / 38
2.2.2. Semantica / 41
2.2.3. Pragmatica / 47
Concluzii / 48
Capitolul III.
COMPORTAMENTUL, SUPORT AL COMUNICĂRII NONVERBALE / 51
III. 1. Comportament nonverbal - comunicare nonverbală / 51
1.1. Consideraţii
terminologice / 51
III.2. Modalităţi de exprimare a comportamentului nonverbal / 55
2.1. Kinezica (studiul
mişcărilor corpului) / 56
2.2. Expresiile feţei / 57
2.3. Contactul vizual / 58
2.4. Olfactica (semnalele
olfactive) / 59
2.5. Elemente de
paralimbaj / 61
2.6. Haptica / 63
2.7. Proxemica / 64
2.8. Cronemica / 66
2.9. Artefactele / 67
Concluzii / 69
Capitolul IV. VALENŢE ALE
COMPORTAMENTULUI NONVERBAL / 71
IV. 1. Nonverbalul din perspectiva intenţionalităţii / 71
IV. 2. Comportament nonverbal în etapa definirii identităţii de sine /
77
IV. 2.1. Dimensiuni comportamental-nonverbale ale relaţiei
părinte-adolescent / 84
2.1.1. Comportamente
nongestuale, cu semnificaţii neverbale / 88
2.1.2. Alte forme de
exprimare nonverbală specifice adolescentului / 92
2.1.3. Expresii faciale
autentice, şi produse intenţionat / 94
Concluzii / 98
Capitolul V: INTERPRETAREA
RELAŢIEI PĂRINTE-ADOLESCENT DIN PERSPECTIVA COMPORTAMENTULUI NONVERBAL FACIAL
ŞI A TRĂSĂTURILOR DE PERSONALITATE (Partea aplicativă)
/ 99
V. l. Prezentarea instrumentelor de cercetare / 99
1.1. Facial Action Coding
System (FACS) / 99
1.2. Chestionarul de
personalitate Alter Ego / 109
V.2. Cadrul descriptiv al cercetării /111
V.2.1. Probleme generale de etica cercetării /111
V.2.2. Desfăşurarea cercetării / 113
2.2.1. Delimitarea
problemei de cercetat, scopul cercetării, subiecţii /113
2.2.2. Obiectivele
cercetării, definirea variabilelor, ipoteze de lucru / 114
2.2.3. Sistematizarea
cercetării / 116
2.2.4. Analiza şi
rezultatele cercetării /120
CONCLUZIILE CERCETĂRII / 228
CONSIDERAŢII FINALE / 229
LIMITE ŞI DESCHIDERI ÎN CERCETARE / 231
BIBLIOGRAFIE / 233
ABSTRACT /249
RESUME/253
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu