20/04/2013

CUM SA FII UN BUN MANAGER



Autor : Jo Owen                
Editura Polirom
Colectia CARIERA. SUCCES. PERFORMANTE.Seria practic
An aparitie :2008
Traducerea Corina Costache
ISBN  978-973-46-1018-1
Nr pagini :304
Format 130 x 200
Pret : 9,99 lei la Editura ,8 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU



Descrierea editurii:
Managementul necesita inteligenta, relatii optime cu subordonatii si fler in privinta politicii organizationale. Daca sinteti manager si doriti sa va imbunatatiti performantele sau daca aspirati la o cariera de conducere, volumul va poate ajuta sa va dezvoltati abilitatile asociate celor patru coeficienti specifici: de inteligenta (IQ), emotional (EQ), politic (PQ) si de management (MQ). Numeroasele exemple si sfaturi practice privind luarea deciziilor sau gestionarea banilor va pot fi utile in demersul dumneavoastra.

Jo Owen a lucrat cu peste 80 dintre cele mai eficiente intreprinderi din Japonia, Statele Unite si Europa si este cofondatorul unor organizatii nonprofit, cum ar fi Teach First, Future Leaders si Start Up. Dintre lucrarile publicate, amintim: How to Lead. What You Actually Need to Do to Manage, Lead and Succeed (2005), The Leadership Skills Handbook: 50 Key Skills from 1 000 Leaders (2006), Power at Work: The Art of Making Things Happen (2007), Tribal Business School: Lessons in Business Survival and Success from the Ultimate Survivors (2008).
Cuprins:

Capitolul 1. Introducere: manageri reali pentru o lume reală 11
IQ - coeficientul de inteligenţă 16
EQ - coeficientul emoţional 17
PQ - coeficientul politic 19
MQ - coeficientul managerial 21

Capitolul 2. Abilităţile specifice coeficientului de inteligenţă : gestionarea problemelor, a sarcinilor şi a banilor 23
2.1. începeţi cu sfîrşitul: concentraţi-vă asupra rezultatelor 29
        Ce rezultate vreau să obţin în urma acestei situaţii ? 30
        Ce rezultate aşteaptă cealaltă persoană în urma acestei situaţii ? 31
        Care este numărul minim de paşi necesari pentru a obţine acest rezultat ?32
        Care sînt consecinţele acestor acţiuni ?33
2.2. Obţinerea rezultatelor : performanţă şi percepţie 34
        Muncă mai multă 34
        Muncă mai inteligentă 35
        Stabilirea liniei de bază 35
        Jocul cifrelor 35
        Gestionarea axată pe rezultate 37
2.3.Luarea deciziilor : învăţaţi să fiţi intuitivi 38
        Procesul decizional:principii 38
        Capcanele procesului decizional 40
        Procesul decizional în practică 41
2.4. Rezolvarea problemelor: capcane, cadre şi instrumente 47
        Familiarizaţi-vă cu problema 47
        Concentraţi-vă asupra cauzelor, nu a simptomelor48
        Stabiliţi-vă priorităţile 50
        Instrumente de soluţionare a problemelor 51
2.5. Gîndirea strategică : romantici şi clasici 64
        Înţelegeţi importanţa strategică a propriilor activităţi 66
        Învăţaţi să gîndiţi strategic67
        Aplicaţi jocul strategiei 68
        Înţelegeţi natura strategiei 71
Abilităţile financiare 72
2.6. Stabilirea bugetului: politica performanţei 74
        Planificarea unei discuţii bugetare 74
        Reglarea bugetului 76
2.7. Gestionarea bugetului: rutina anuală 77
2.8. Gestionarea costurilor : diminuarea durerii 80
        Intraţi în joc 82
        Constrîngerea uşoară 83
        Constrângerea serioasă 84
        Adevărata schimbare  85
        Puteţi pretinde că faceţi o schimbare reală 86
2.9. Cum să supravieţuiţi tabelelor: ipoteze, nu calcule matematice 89
2.10.Cunoaşterea numerelor: jocul cifrelor 91
        Jocul ipotezelor 91
        Jocul mediilor 92
        Jocul liniilor de bază 93
        Jocul validării: „cowboy ”, „şerifi" şi “primari'‘ 96

Capitolul 3. Abilităţile specifice coeficientului emoţional: gestionarea personalului 99
3.1. Motivarea angajaţilor: atrageţi voluntari 103
        Teoriile fundamentale 102
        Teoriile complexe 105
        Practica motwaţională: regula magică 109
3.2. Influenţarea angajaţilor: cum să vindeţi orice 110
        Principiile influenţării angajaţilor 111
        Procesul de influenţare a individului 116
        Rezumatul procesului 120
        Influenţarea: două reguli secrete 122
3.3. Antrenarea : gata cu instrucţia! 123
        Obiectivele126
        Perspectivele 126
        Opţiunile 126
        Rezultatele 127
3.4. Delegarea: cum să obţineţi mai mult acţionînd mai puţin127
        Stabiliţi sarcinile pe care le puteţi delega 128
        Trebuie să vă cunoaşteţi echipa128
        Stabiliţi obiective clare 129
        Puneţi în discuţie procesul 129
        Traiectoria 130
3.5. Gestionarea conflictelor: de la FEAR la EAR 131
        Primul principiu: trebuie să ştiţi ce lupte să duceţi 133
        Al doilea principiu: de la FEAR la EAR134
        Empatia 137
        Acordul în privinţa problemei 138
        Soluţionarea pozitivă 138
3.6. Feedbackul neoficial: transformarea unui aspect negativ într-unul pozitiv 139
        Primul principiu : oferiţi feedback pozitiv 140
        Al doilea principiu: faceţi în aşa fel încît feedbackul constructiv să fie constructiv 141
3.7. Gestionarea propriei persoane : coeficientul emoţional personal 145
        Automotivarea 146
        Conştiinţa de sine147
3 8. Folosirea eficientă a timpului: activitate vs realizare 152
        Randamentul utilizării timpului 152
        Folosirea timpului în mod eficient 158
3.9. Cum să supravieţuiţi maratonului managerial: de la zile la decade 165
        Stresul şi provocarea maratonului managerial 167
3.10. Deprinderea conduitelor adecvate : ce vor cu adevărat managerii 180
        Concentrarea asupra oamenilor 183
        Perspectiva pozitivă 183
        Apatia 186
        Analiza 186
        Răspunsurile 187
        Acţiunea 187
        Conduita profesională 188

Capitolul 4. Abilităţile specifice coeficientului politic : cum să puneţi lucrurile în mişcare 193
4.1. Cele şapte surse esenţiale de putere : bazele puterii 197
        Banii 198
        Informaţia 199
        Abilităţile 200
        Clienţii 201
        Accesul 201
        Aprobările 202
        Resursele insuficiente 202
4.2. însuşirea puterii: o rază de lumină asupra „artelor întunecate"203
        Unde poate fi găsită puterea 203
        Reţeaua de putere: managementul carierei 208
        Jocul puterii 210
4.3. Construirea reţelelor de putere : cum să deveniţi de neînlocuit 220
        Rolurile din interiorul reţelei dumneavoastră 220
4.4. Folosirea paterii: stabilirea ordinii de zi 228
        Cum să vă daţi seama dacă ordinea de zi este stabilită corect: testele personale 229
        Cum să vă daţi seama daca ordinea de zi este stabilită corect: testele profesionale 230
4.5. Arta managementului nerezonabil: severitatea 235
        Cind să fiţi nerezonabili şi severi 236
        Cum să fiţi nerezonabili şi severi 237
        Cum să vă purtaţi cu un şef sever 240
4.6. Spuneţi “nu” şefului: cum să supravieţuiţi stresului 242
        Priorităţile 243
        Procesul 243
        Oamenii 243
4.7. Putere şi integritate : de la moralitate la supravieţuire 244
4.8. Preluarea controlului: spuneţi poveşti 245
        lată încotro mergem 246
        Iată cum vom ajunge acolo 248
        Iată cum poţi ajuta 248
4.9. Cum sa gestionaţi schimbarea : oameni, nu proiecte 249
        Drumul către schimbare 251
        Gestionarea obstacolelor 253
        Opunerea 254
4.10. Oameni şi schimbare: prin „valea morţii” 257
        Schimbarea îndatoririlor 259
        Schimbarea abilităţilor 262
        Schimbarea organizării sarcinilor şi a echipei: procese şi proceduri 265
        Schimbarea modului de evaluare, recunoaştere şi recompensare 269
        Schimbarea conduitei: schimbare culturală în sensul cel mai general 272

Capitolul 5. Abilităţile specifice coeficientului managerial: cum să vă gestionaţi propria evoluţie 277
5.1. Dobîndirea coeficientului managerial: învăţaţi să aveţi succes 279
5.2. Coeficientul managerial: utilizări şi abuzuri 283
5.3. Descoperirea unei formule de succes: un final fericit 287

Index 289


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu