Autor: Florinda Golu, Carmen Ionita
Editura SPER
Colectia Caiete experientiale
An aparitie : 2009
Editia I
ISBN 978-973-8383-41-8
Nr pagini : 134
Format 145 x 200
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
Disponibilitate BCU
Despre autoare:
Florinda Golu a absolvit in 2003 Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, specializarea Psihologie, din cadrul Universitatii din Bucuresti. In 2005 si-a luat masteratul in Psihodiagnostic si psihoterapie in cadrul aceleiasi universitati, iar in 2009, masterul in Integrare europeana si politici sociale la Universitatea Hyperion din Bucuresti. Din anul 2004 este cadru didactic titular al Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea Bucuresti, Departamentul de Psihologie, sustinind seminare si cursuri de psihologia educatiei, psihologia invatarii, psihologie sociala, psihodiagnostic, iar din 2010 este titulara cursului de psihologia dezvoltarii umane. Din 2012 este si cadru didactic asociat la Academia Nationala de Informatii „Mihai Viteazul”. Din anul 2005 este psiholog cu drept de libera practica, acordat de Colegiul Psihologilor din România, iar in 2008 a obtinut titlul de doctor in Psihologie. Sursa Polirom
Dintre lucrarile sale:
Dinamica dezvoltarii personale la virsta prescolara, 2004
Proiectivitatea imaginativ-creativa la copilul prescolar, 2006
Joc si invatare la copilul prescolar. Ghid pentru educatori, parinti si psihologi, EDP 2008
Aplicatii practice ale psihologiei copilului. Dezvoltarea personala ca program de educatie alternativa (coautor), SPER 2009
Pregatirea psihologica a copilului pentru scoala, Polirom 2009
Psihologia dezvoltarii umane, Ed. Universitara 2010
Dimensiuni aplicative ale psihologiei sociale (coautor), Ed. Universitara 2012
Studii de psihologia dezvoltarii (coord.) Ed. Universitara 2012
Manual de psihologia dezvoltarii. O abordare psihodinamica, Polirom 2015
Cuprins:
CAPITOLUL I Dimensiuni psihologice ale vărstei preşcolare 9
1.1. Universul preşcolaritaţii 9
1.2. Repere ale maturizării psihologice . 11
1.3. Stadialitatea perioadei preşcolare 15
1.4. Rolul cornunicarii cu ceilalţi in dezvoltarea personală a copiilor 17
CAPITOLUL II Joc şi dezvoltare personală la vărsta preşcolară 21
2.1. Dimensiuni ale personalităţii copilului preşcolar . 21
2.2. Analiza psihologică a jocului 22
2.3. Jocul ca activitate de dezvoltare personală 26
CAPITOLUL III Nevoi personale ale copilului şi noi provocări educationale . 31
3.1. Perspective asupra noului curriculurn 31
3.2. Copilul - creator al propriei dezvoltari personale 35
3.3. Argument pentru o noua activitate opţionale: dezvoltarea personală . 37
3.4. Oferta educaţională 39
CAPITOLUL IV Programa pentru activitatea optională 42
CAPITOLUL V Propuneri de tematici 46
Grupa mică şi mijlocie. Semestrul I 46
Grupa mică şi mijlocie. Semestrul II 50
Grupa mare şi mare pregătitoare. Sernestrul I 54
Grupa mare şi rnare pregatitoare. Semestrul II 57
CAPITOLUL VI Activităţi practice 61
Propuneri de activităti pentru primul nivel: grupa mică + mijlocie. Semestrul I 61
Propuneri de activităţi pentru primul nivel: grupa mică + mijlocie. Semestrul II 77
Propuneri de activităti pentru al doilea nivel: grupa mare + mare pregătitoare. Semestrul l 93
Propuneri de activităţi pentru al doilea nivel: grupa mare + mare pregătitoare. Semestrul II 111
Scrisoare pentru tine 131
Bibliografie selectivă 133
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu