18/12/2022

HANSSI. Pasaport pentru viata. O psihanaliza despre separare si travaliul de doliu


Autor: Stefania Dumitrescu
Editura Trei
Colectia Psihologie Psihoterapie. Studii de caz
An aparitie : 2019
Editia I
ISBN 978-606-40-0576-2
Nr pagini : 584
Format 145 x 205
Pretul la data postarii :  lei la carturesti



        Volumul de față vorbește despre finaluri și începuturi. Despre separare, moarte și viață. Este o carte despre relații și despre felul în care relațiile pe care le avem în copilărie își pun amprenta asupra modului în care învățăm, de timpuriu, să facem față anxietății de separare și angoasei de moarte. Este despre cum, dincolo de natura, eșecul sau reușita relațiilor timpurii, mintea umană poate construi – deconstrui și re-construi din nou – o întreagă istorie personală, pe care să o pună în serviciul (re)structurării interne și al alegerilor de viață.

        Hanssi. Pașaport pentru viață înfățișează mișcările bruște ale conținuturilor inconștiente, care, neputând fi gândite, invadează corpul, blocând spațiul mental și procesele de gândire în singura stare ce poate fi exprimată în cuvinte: teroarea atacului de panică. Prezentul volum ne spune cum se formează, evoluează și izbucnește panica și care sunt posibilele soluționări ale atacului de panică. Soluționări care sunt personale, aparținând celui care parcurge travaliul înțelegerii și gândirii propriei panici.

        "– Era tare bine când eram mică… numai că mi se pare că a trecut atât de mult, deși le am atât de aproape în minte… În prezent, nu reușește să mă liniștească nimic. N-am unde să mă retrag ca să-mi încarc bateriile. Acasă la mine e o atmosferă apăsătoare. Nici nu pot să spun acasă la mine, mă simt străină în casa aia, iar când întâlnesc privirea soțului meu, îmi vine să fug mâncând pământul. Doar că n-am încotro s-o iau. E o tensiune permanentă, care plutește între noi. Acasă la ai mei e presiunea bolii, care s-a instalat și a luat în stăpânire totul. Iar eu sunt prinsă între astea două locuri, din care-mi vine să fug și n-am unde. Poate tocmai de aceea, în vis, am fugit la dumneavoastră, zise Hanssi oprindu-se din vorbit. Dau din cap, confirmând ceea ce a spus." (Hanssi. Pașaport pentru viață)

        Ștefania Dumitrescu este psihanalist membru asociat al Societății Române de Psihanaliză (SRP), membru al Asociației Internaționale de Psihanaliză (IPA), fondator și președinte al Asociației Române de Psihanaliză de Cuplu și Familie (ARPCF).
        Cartile sale:
Cand usile se deschid. Primele intalniri psihanalitice, Trei 2016
Hanssi. Pasaport pentru viata. O psihanaliza despre separare si travaliul de doliu, Trei 2019

Cuprins:

1. Fantoma Klara 9
2. Frunze 30
3. Iasomie 51
4. Ariciul 72
5. Barca  92
6. Surpriza 111
7. Primele asocieri libere  130
8. Șalul de mohair 150
9. Vis  170
10. Vacanța  193
11. Nostalgie  217
12. Hmm…  236
13. Coborârea  256
14. Râs de copil  277
15. Declarații de iubire  303
16. Constrângeri  322
17. Revolta 339
18. Pregătirea  360
19. Coșmar  384
20. Realitate  406
21. Pâinea  424
22. Pierderea  441
23. Așezare  459
24. Liniște  477
25. Urcarea  495
26. Dor  514
27. Femeia de pe plajă  534
28. Cutia cu amintiri  553
29. Pașaport pentru viață  567

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu