31/12/2022

CUNOASTEREA PSIHOLOGICA A COPILULUI . Premisa a adaptarii scolare

Coord: Elena Bonchis
Editura Universitatii din Oradea
Colectia
An aparitie : 2009
Editia I
ISBN ?
Nr pagini : 154
Format 170 x 240
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
pdf pe scribd


Despre autor:

        Elena Bonchiş este profesor doctor, iniţiator şi membru fondator al Asociaţiei Naţionale a Psihologilor Şcolari, preşedinte de onoare al acesteia, editor al Romanian Journal of School Psychology. A publicat numeroase studii şi articole în reviste de specialitate naţionale şi internaţionale. Sursa: Polirom
        Dintre lucrarile sale
Studierea imaginii de sine în copilărie şi adolescenţă (1997), 
Copilul şi copilăria – o abordare psihopedagogică (1998), 
Metodica predării psihologiei în liceu (1999), 
Psihologia desenului copilului (2004), 
Teorii ale dezvoltării copilului (2006), 
Psihologia copilului (2004), 
Desenul şi dezvoltarea cognitivă a copilului (2010), 
Am fost prietena lui Trebuie (2016); 
Practica pedagogică între tradiţie şi inovaţie (coautor)1997 
Copilăria – fundament al personalităţii (coautor) 1997 
Educaţia ieri‑azi‑mâine (coautor), 1998 
Competenţe predictibile ale dascălului în perspectiva viitorului (2006), 
Educăm şi vindecăm prin poveşti (coautor), Ed. Univ din Craiova 2008
Introducere în psihologia personalităţii (coautor), Editura Universitatii din Oradea, 2006, 2009 
Dezvoltarea umană – aspecte psihosociale (coord), Editura Imprimeriei de Vest, 2000 
Învăţarea şcolară. Teorii, modele, conditii, factori (coord), Ed. Univ. Emanuel, 2002
Psihologia vârstelor(coord), 2004), 
Psihologie generală(coord), 2006), 
Cunoaşterea psihologică a copilului – premisă a adaptării şcolare(coord), 2009
Impactul parentingului incomplet asupra dezvoltării socioemoţionale a copilului şi adolescentului(coord), 2010 
Psihologia jocului (coord.), SPER 2014
Învaţă să asculţi (coord), Polirom 2019
Generaţia Z (coord.), Polirom 2021
Plictiseala la copii şi adolescenţiO perspectivă psihologică (coord.), Polirom 2022


Cuprins:

Cuvant introductiv  4

Cap.I. Cunoasterea psihologica a copilului - o necesitate  5

Cap.II. Dimensiuni ale adaptarii scolare  7

Cap.III. Dezvoltarea fizica si a motricitatii  9
3.1. Caracterizare generala 9
3.2. Instrumente de evaluare 10
3.2.1. Scala Oseretski 10
3.3. Interventia psihoeducationala  25

Cap.IV. Dezvoltarea cognitiva  27
4.1. Caracterizare generala
4.2. Instrumente de evaluare 28
4.2.1. Evaluarea proceselor perceptive 28
4.2.2. Evaluarea gandirii 35
4.2.2.1. Operatiile gandirii 35
4.2.2.1.1. Analiza 35
4.2.2.1.2. Sinteza 36
4.2.2.1.3. Comparatia 37
4.2.2.1.4. Abtractizarea 39
4.2.2.1.5. Generalizarea 39
4.2.2.2. Intelegerea 40
4.2.2.3. Notiunile 41
4.2.2.4. Rezolvarea de probleme 44
4.2.3. Evaluarea limbajului 47
4.2.4. Evaluarea memoriei  54
4.2.5. Evaluarea imaginatiei  57
4.2.6. Evaluarea atentiei  59
4.3. Interventia psihoeducationala 
4.3.1. Procesele perceptive  61
4.3.2. Gandirea  62
4.3.3. Limbajul  69
4.3.4. Memoria  70
4.3.5. Imaginatia  70
4.3.6. Atentia  70

Cap.V. Dezvoltarea socio-afectiva 72
5.1. Dezvoltarea sociala  72
5.1.1. Caracterizare generala 72
5.1.2. Instrumente de evaluare  74
5.1.2.1. Evaluarea caracterului  74
5.1.2.2. Evaluarea temperamentului  84
5.1.2.3. Evaluarea aptitudinilor  87
5.1.3. Interventia psihoeducationala  101
5.2. Dezvoltarea afectiva  102
5.2.1. Caracterizare generala  102
5.2.2. Instrumente de evaluare  103
5.2.3. Interventie psihoeducationala  106

Cap.VI. Fisa de caracterizare psihopedagogica a copilului
  107
6.1. Prezentare generala  107
6.2. Fisa psihopedagogica a prescolarului  111
6.3. Grila de observatie a prescolarului 120
6.4. Fisa psihopedagogica a scolarului mic  129
6.5. Grila de observatie a scolarului mic 139

Bibliografie  150

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu