Coord: Elena Bonchis
Editura Universitatii din Oradea
Colectia
An aparitie : 2009
Editia I
ISBN ?
Nr pagini : 154
Format 170 x 240
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
pdf pe scribd
Despre autor:
Elena Bonchiş este profesor doctor, iniţiator şi membru fondator al Asociaţiei Naţionale a Psihologilor Şcolari, preşedinte de onoare al acesteia, editor al Romanian Journal of School Psychology. A publicat numeroase studii şi articole în reviste de specialitate naţionale şi internaţionale. Sursa: Polirom
Dintre lucrarile sale:
Studierea imaginii de sine în copilărie şi adolescenţă (1997),
Copilul şi copilăria – o abordare psihopedagogică (1998),
Metodica predării psihologiei în liceu (1999),
Psihologia desenului copilului (2004),
Teorii ale dezvoltării copilului (2006),
Psihologia copilului (2004),
Desenul şi dezvoltarea cognitivă a copilului (2010),
Am fost prietena lui Trebuie (2016);
Practica pedagogică între tradiţie şi inovaţie (coautor)1997
Copilăria – fundament al personalităţii (coautor) 1997
Educaţia ieri‑azi‑mâine (coautor), 1998
Competenţe predictibile ale dascălului în perspectiva viitorului (2006),
Educăm şi vindecăm prin poveşti (coautor), Ed. Univ din Craiova 2008
Introducere în psihologia personalităţii (coautor), Editura Universitatii din Oradea, 2006, 2009
Dezvoltarea umană – aspecte psihosociale (coord), Editura Imprimeriei de Vest, 2000
Învăţarea şcolară. Teorii, modele, conditii, factori (coord), Ed. Univ. Emanuel, 2002
Psihologia vârstelor(coord), 2004),
Psihologie generală(coord), 2006),
Cunoaşterea psihologică a copilului – premisă a adaptării şcolare(coord), 2009
Impactul parentingului incomplet asupra dezvoltării socioemoţionale a copilului şi adolescentului(coord), 2010
Familia şi rolul ei în educarea copilului (coord), Polirom 2011
Psihologia jocului (coord.), SPER 2014
Învaţă să asculţi (coord), Polirom 2019
Generaţia Z (coord.), Polirom 2021
Plictiseala la copii şi adolescenţi. O perspectivă psihologică (coord.), Polirom 2022
Cuprins:
Cuvant introductiv 4
Cap.I. Cunoasterea psihologica a copilului - o necesitate 5
Cap.II. Dimensiuni ale adaptarii scolare 7
Cap.III. Dezvoltarea fizica si a motricitatii 9
3.1. Caracterizare generala 9
3.2. Instrumente de evaluare 10
3.2.1. Scala Oseretski 10
3.3. Interventia psihoeducationala 25
Cap.IV. Dezvoltarea cognitiva 27
4.1. Caracterizare generala
4.2. Instrumente de evaluare 28
4.2.1. Evaluarea proceselor perceptive 284.2.2. Evaluarea gandirii 35
4.2.2.1. Operatiile gandirii 35
4.2.2.1.1. Analiza 354.2.2.1.2. Sinteza 364.2.2.1.3. Comparatia 374.2.2.1.4. Abtractizarea 394.2.2.1.5. Generalizarea 39
4.2.2.2. Intelegerea 404.2.2.3. Notiunile 414.2.2.4. Rezolvarea de probleme 44
4.2.3. Evaluarea limbajului 474.2.4. Evaluarea memoriei 544.2.5. Evaluarea imaginatiei 574.2.6. Evaluarea atentiei 59
4.3. Interventia psihoeducationala
4.3.1. Procesele perceptive 614.3.2. Gandirea 624.3.3. Limbajul 694.3.4. Memoria 704.3.5. Imaginatia 70
4.3.6. Atentia 70
Cap.V. Dezvoltarea socio-afectiva 72
5.1. Dezvoltarea sociala 72
5.1.1. Caracterizare generala 72
5.1.2. Instrumente de evaluare 74
5.1.2.1. Evaluarea caracterului 745.1.2.2. Evaluarea temperamentului 845.1.2.3. Evaluarea aptitudinilor 87
5.1.3. Interventia psihoeducationala 101
5.2. Dezvoltarea afectiva 102
5.2.1. Caracterizare generala 1025.2.2. Instrumente de evaluare 103
5.2.3. Interventie psihoeducationala 106
Cap.VI. Fisa de caracterizare psihopedagogica a copilului 107
6.1. Prezentare generala 107
6.2. Fisa psihopedagogica a prescolarului 111
6.3. Grila de observatie a prescolarului 120
6.4. Fisa psihopedagogica a scolarului mic 129
6.5. Grila de observatie a scolarului mic 139
Bibliografie 150
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu