22/12/2022

COPILUL NOSTRU ESTE SUPRADOTAT

Autor: Franz J. Mönks, Irene H. Ypenburg
Editura Polirom
Colectia Psihologia copilului & parenting
An aparitie : 2017
Editia I
Editia originala: Unser kind ist hochbegabt
Traducerea Hedwig Bartolf
ISBN 978-973-46-6864-9
Nr pagini : 216
Format 135 x 200
Pretul la data postarii : 9,9 lei la Editura, 25,45 lei la elefant, lei la libris
Disponibilitate BCU


Descrierea editurii:

        Ce este supradotarea? Cum ne dăm seama că un copil este supradotat? Cum pot fi evitate problemele educative şi cele şcolare şi la ce riscuri sînt expuşi copiii supradotaţi din cauza neidentificării la timp a abilităţilor lor? Volumul clarifică aceste chestiuni şi îi învaţă pe părinţi cum să se comporte cu copiii care dovedesc aptitudini remarcabile de la cele mai mici vîrste, oferindu-le sfaturi cu privire la identificarea şi cultivarea unor astfel de talente şi la educaţia generală în familie a copilului supradotat. 

        „Această carte uşor de citit şi de înţeles are puterea de a lămuri multe confuzii şi de a convinge că a educa un copil cu potenţial aptitudinal înalt este o mare responsabilitate, că necesită o informare specializată, voinţă, răbdare şi perseverenţă din partea educatorului, fie el părinte/bunic/aparţinător sau profesor.” (Carmen Mihaela Creţu)

        Franz J. Mönks a fost profesor de psihologia dezvoltării la Universitatea Radboud din Nijmegen şi a devenit cunoscut în Europa ca pionier în cercetarea supradotării. A fost vicepreşedinte al World Council for Gifted and Talented Children şi preşedinte al European Council for High Ability. Este cofondator al Journal für Begabtenförderung. A publicat numeroase articole în reviste de specialitate şi volume pe tema supradotării.
        Irene H. Ypenburg este jurnalistă. A publicat numeroase articole şi cărţi avînd ca temă psihologia, educaţia şi proiectele de dezvoltare din ţările în curs de dezvoltare.

Cuprins:

Prefaţă (Carmen Mihaela Creţu)  7 
Cuvânt-inainte la prima editie  13 
Cuvânt-inainte la ediţia a cincea   15 

Introducere  17 
1. Dezvoltarea ca proces dinamic 23 
2. Ce este supradotarea?  31 
Patru modele explicative diferite 33 
Un exemplu din practică  41 
Modelul multidimensional: capacitate + creativitate + motivatie  43 
Noi evoluţii   50 
3. Forme diferite ale talentului   59 
4. Supradotarea şi talentul   65 
5. A găsi şi a promova: gemeni de nedespărţit   69 
6. Copilul şi mediul social  85 
Andreas 89 
Anna 91 
Alexander   95
7. Posibilităţi de promovare in afara şcolii  101 
Reacţia la setea de cunoaştere a copilului acasă  103 
Ce Inseamnă o promovare corectă?  106 
Ce inseamnă suprastimularea şi supraIncărcarea?  108 
Promovarea organizată a talentelor in afara şcolii   111 
8. Metode de promovaie In şcoală   113 
Accelerarea   117 
Imbogăţirea educaţiei şcolare obişnuite (enrichment)  121 
9. Dotat şi sensibil  125 
Cinci feluri de sensibilitate accentuată  131 
Ingrid   134 
10.Copii supradotaţi cu eşec in performanţă (cu sub-realizare şoolară)  141
11.Oferte de educaţie şcolara diferenţiată   149 
Jutta este supradotată  151 
Thomas este supradotat   162 
12.Mişcarea reformei educaţionale  175 
Metoda Montessori: curriculumul ascuns pentru elevii supradotaţi   179
Şcoala Planului Jena: promovarea inerentă a talentului   184 
13.Şanse egale de dezvoltare pentru toţi   189 
Cerere şi realitate in promovarea talentelor  191 
Ce pot să facă şooala şi părinţii  193 
Gănduri de Incheiere   207 

Resurse  209 
Lisra ilustraţiilor şi a creditelor foto  213 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu