Autor: Franz J. Mönks, Irene H. Ypenburg
Editura Polirom
Colectia Psihologia copilului & parenting
An aparitie : 2017
Editia I
Editia originala: Unser kind ist hochbegabt
Traducerea Hedwig Bartolf
ISBN 978-973-46-6864-9
Nr pagini : 216
Format 135 x 200
Pretul la data postarii : 9,9 lei la Editura, 25,45 lei la elefant, lei la libris
Disponibilitate BCU
Descrierea editurii:
Ce este supradotarea? Cum ne dăm seama că un copil este supradotat? Cum pot fi evitate problemele educative şi cele şcolare şi la ce riscuri sînt expuşi copiii supradotaţi din cauza neidentificării la timp a abilităţilor lor? Volumul clarifică aceste chestiuni şi îi învaţă pe părinţi cum să se comporte cu copiii care dovedesc aptitudini remarcabile de la cele mai mici vîrste, oferindu-le sfaturi cu privire la identificarea şi cultivarea unor astfel de talente şi la educaţia generală în familie a copilului supradotat.
„Această carte uşor de citit şi de înţeles are puterea de a lămuri multe confuzii şi de a convinge că a educa un copil cu potenţial aptitudinal înalt este o mare responsabilitate, că necesită o informare specializată, voinţă, răbdare şi perseverenţă din partea educatorului, fie el părinte/bunic/aparţinător sau profesor.” (Carmen Mihaela Creţu)
Franz J. Mönks a fost profesor de psihologia dezvoltării la Universitatea Radboud din Nijmegen şi a devenit cunoscut în Europa ca pionier în cercetarea supradotării. A fost vicepreşedinte al World Council for Gifted and Talented Children şi preşedinte al European Council for High Ability. Este cofondator al Journal für Begabtenförderung. A publicat numeroase articole în reviste de specialitate şi volume pe tema supradotării.
Irene H. Ypenburg este jurnalistă. A publicat numeroase articole şi cărţi avînd ca temă psihologia, educaţia şi proiectele de dezvoltare din ţările în curs de dezvoltare.
Cuprins:
Prefaţă (Carmen Mihaela Creţu) 7
Cuvânt-inainte la prima editie 13
Cuvânt-inainte la ediţia a cincea 15
Introducere 17
1. Dezvoltarea ca proces dinamic 23
2. Ce este supradotarea? 31
Patru modele explicative diferite 33
Un exemplu din practică 41
Modelul multidimensional: capacitate + creativitate + motivatie 43
Noi evoluţii 50
3. Forme diferite ale talentului 59
4. Supradotarea şi talentul 65
5. A găsi şi a promova: gemeni de nedespărţit 69
6. Copilul şi mediul social 85
Andreas 89
Anna 91
Alexander 95
7. Posibilităţi de promovare in afara şcolii 101
Reacţia la setea de cunoaştere a copilului acasă 103
Ce Inseamnă o promovare corectă? 106
Ce inseamnă suprastimularea şi supraIncărcarea? 108
Promovarea organizată a talentelor in afara şcolii 111
8. Metode de promovaie In şcoală 113
Accelerarea 117
Imbogăţirea educaţiei şcolare obişnuite (enrichment) 121
9. Dotat şi sensibil 125
Cinci feluri de sensibilitate accentuată 131
Ingrid 134
10.Copii supradotaţi cu eşec in performanţă (cu sub-realizare şoolară) 141
11.Oferte de educaţie şcolara diferenţiată 149
Jutta este supradotată 151
Thomas este supradotat 162
12.Mişcarea reformei educaţionale 175
Metoda Montessori: curriculumul ascuns pentru elevii supradotaţi 179
Şcoala Planului Jena: promovarea inerentă a talentului 184
13.Şanse egale de dezvoltare pentru toţi 189
Cerere şi realitate in promovarea talentelor 191
Ce pot să facă şooala şi părinţii 193
Gănduri de Incheiere 207
Resurse 209
Lisra ilustraţiilor şi a creditelor foto 213
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu