22/12/2022

COPILUL LA NOUA ANI. Al noualea an de viata, importanta sa în dezvoltarea copilului

Autor: Hermann Koepke
Editura Univers Enciclopedic Gold si Triade
Colectia
An aparitie : 2001 (Ed. Triade), 2016
Editia a II-a
Editia originala: Das neunte Lebensjahr : seine Bedeutung in der Entwicklung des Kindes
Traducerea Diana Salajanu
ISBN 978-606-704-305-1
Nr pagini : 128
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 17,50 lei la Editura, 10 lei la anticariat unu
Disponibilitate BCU (ed. 2001)
pdf pe scribd 
(ed. 2001)


Descrierea editurii:

        O carte profundă, în care Hermann Koepke oferă cititorului o descriere accesibilă, lucidă a semnelor exterioare şi a simptomelor acestui punct de cotitură din viaţa fiecărui copil.Este  vârsta în care cei mici încep să experimenteze esenţa noţiunii „Eu” şi să descopere că în esenţă fiecare este „singur”. Copiii experimentează că viaţa pământească este fragilă şi temporară.

Cuprins:

Cuvânt la noua ediţie  9 
Cuvânt înainte de Jorgen Smit  11 
Introducere  13 

COPILUL LA NOUĂ ANI 

Convorbire cu părinţii lui Peter  15
Vizită la domiciliu a dascălului, la părinţii unui băiat de 9 ani — Colaborarea între dascăl şi casa părintească — Poveşti, cunoştinţe despre lucruri şi meserii, religie — Iosif şi Robinson Crusoe — legătura dintre şcoală şi viaţa zilnică — De unde provine curentul electric — Reîntoarcerea la natură - Influenţe perturbante ale tehnicii asupra copilului de 9 ani — Discuţii privind copilul ca ajutor în educaţie. 
Convorbire cu părinţii Monicăi  29
Vizita la domiciliu a dascălului, la părinţii unei fetiţe de 9 ani — Un comportament ciudat ca expresie a trecerii unui prag în viaţă — Presimţirea morţii şi a faptului că omul e muritor — Jertfirea lui Isaac — Sara şi diavolul — Legăturile de sânge şi iubirea liberă faţă de semeni — Perceperea 
Dragi părinţi!   40
Descrierea, în cadrul unei seri cu părinlii, trecerea de prag care are loc la vârsta de 9 ani — Forţa imitării şi secarea ei — Separarea de mediul înconjurător, trezirea eului — Criza singurătăţii — Disconfort corporal — Sarcina educatorilor — Ajutor acordat prin materiile de Invăţamânt — Cum poate fi condus copilul spre vieţuirea eului — Trecerile de la 9 şi 12 ani infăţişate în jocul de Crăciun despre Paradis — Copilul fură — O convorbire pedagogică — Rezolvarea problemelor sufleteşti prin conducerea autoritativă a copilului — Represiune şi pedeapsă — Importanţa vârstei de 9 ani pentru restul vietii
Vârsta de nouă ani în cadrul biografiei  52
Heinrich Schliemann, savantul — Hans Carossa, poetul si medicul — Oskar Kokoschka, pictorul — Bruno Walter, dirijorul — Dante Alighieri, poetul — Rudolf Steiner, întemeietorul antroposofiei — Heinz Muller, pedagogul. 

ASPECTE ANTROPOLOGICE REFERITOARE LA CEL DE AL NOUĂLEA AN DIN VIAŢĂ 

Cea de a doua perioadă de şapte ani  69
Tripartiţia celei de a doua perioade de şapte ani — Maturizarea dentiţiei, maturizarea respiraţiei — maturizarea pentru viaţa pământească — Influenţe de sus în jos — Cel de al 9-lea an din viaţă ca moment de trecere a unor curenţi diametral opuşi. 
Comparaţie între copilul de 7 ani şi cel de 12 ani  72
      Sfera membrelor 
Lungimea membrelor în raport cu vârsta — Simpatie şi antipatie —A deveni conştient şi a modela. 
     Sfera capului. 
Cap mare şi cap mic — Spiritul care doarme în sfera capului şi spiritul care e treaz sfera capului — invierea dintre imaginaţie şi reprezentare. 
     Sfera trunchiului
Mărimea copilului şezând şi când stă în picioare — la copiii mici predominantă este respiraţia, la cei mari valorile pulsului. 
     Sinteză. Comparaţie între copii de clasa I şi cei de clasa a VI-a 

Copilul la răscrucea de la 9 ani  82
     „Mutarea în casa proprie".
Inversarea din zona capului şi a membrelor — Schirnbări în sistemul ritmic — Influenţa forţelor se sus şi a celor de jos — Curba ascendentă a pulsului şi cea descendentă a respiratiei — Schema planului pentru mutare — Trecerea de la 9 ani în punctul de intersectie — Eliberarea prin eu a gândirii, simţirii şi voinţei — Efecte asupra întregii vieti.
     Cum ajută planul didactic. 
Materiile de Invăţământ: Construcţia caselor — Viaţa agricultorilor — Limba maternă şi limbile străine — Muzica — Consecinţele inversării asupra activităţU pedagogice. Perturbări ale gândirii, voinţei Senzaţia de presiune în cap, dureri abdominale, palpitaţii şi tulburări respiratorii — Otrăvirea celor trei sistem e prin activitatea intelectuală, comparaţie cu povestea „Albă ca Zăpada". 
Incarnarea eului  95
Trei impulsuri ce aduc ajutor: Originea divină, ceea ce e viu în moarte, arta. 

ASPECTE ANTROPOLOGICE ALE TRECERII PRAGULUI CELUI DE AL NOUĂLEA AN DE VIAŢA 

Puncte de vedere ale medicului şcolar Dr. med. Walther Holtzapfel  99
Schimbări în procesele de viaţă în timpul celui de al 9-lea an — Boala şcolarităţii sau „sindromul periodic" — Îmbolnăviri mai grave — Cauza şi tratamentul bolii şcolarităţii. 

ANEXĂ 
Copăcelul cel puternic  103 
O istorioară pentru un copil care n-a făcut trecerea de la 9 ani 
Jumătate de nod lunar  105
Inversarea din cel de al 9-lea an de viaţă ca oglindire a orbitei răstumate a Lunii. 
Inversarea din procesul schimbării dinţilor  107 
Comparare a procesului de formare a dinţilor şi a materiei denumite „Desenul formelor". 
Note şi comentarii  115 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu