Editura SPER
Colectia Masteralia
An aparitie : 2018
Editia I
ISBN 978-606-8429-70-0
Nr pagini : 142
Format 145 x 205
Pretul la data postarii : 25 lei la Editura, 25 lei la psihoshop, 25 lei la carturesti
Descrierea editurii:
Într-o lume a emoțiilor puternice, copiii au nevoie de susținere și de experiențe provocative menite să le stimuleze dezvoltarea. Această provocare este una continuă și apare în gestionarea ghemului încâlcit de trăiri afective; la fel de continuă este și învățarea de a se adapta emoțional în orice situație.
Oana Petcu este psihoterapeut, absolventa a Facultatii de Psihologie si Stiinlele Educatiei, Universitatea din Bucuresti, si a masterului de,,Psihodiagnoza, psihoterapie experientiala unificatoare (P.E.U.) si dezvoltare personala" de Ia aceeasi universitate.
Are competente in psihoterapia experientiala a unificarii (abordand toate categoriile de varsta: copii, adolescentl, adulti), dezvoltare personala unificatoare individuala sau de grup, terapia limbajului.
Cuprins:
INTRODUCERE 7
Capitolul 1.
NOȚIUNI TEORETICE 9
1.1. Copilul la vârsta preșcolară (5-6 ani) – scurt portret 9
1.2. Abilitățile emoționale la vârsta preșcolară (5-6 ani) 10
1.2.1. Emoțiile – delimitări conceptuale 101.2.2. Specificul emoțiilor la copilul preșcolar 111.2.3. Înțelegerea și exprimarea emoțiilor 131.2.4. Empatia 161.2.5. Competența emoțională 17
1.3. Abilitățile adaptative la vârsta preșcolară (5-6 ani) 19
1.3.1. Construirea relațiilor cu cei din jur 191.3.2. Relațiile cu familia 211.3.3. Grădinița: interacțiunea cu exteriorul 221.3.4. Jocul în evoluția și adaptarea preșcolarului 24
1.4. Adaptarea copiilor la mediul școlar 25
1.5. Grupul Experiențial Unificator în dezvoltarea personală a preșcolarului mare 27
1.5.1. Metoda Experiențială Unificatoare – complexitate în dezvoltare 271.5.2. Tehnici și metode expresiv-creative 291.5.3. Creativitatea și imaginația – factori catalizatori 31
Capitolul 2.
OBIECTIVELE ȘI METODOLOGIA CERCETĂRII 34
2.1. Obiectivele cercetării 34
2.2. Ipotezele cercetării 34
2.3. Modelul cercetării 35
2.3.1. Variabilele cercetării 352.3.2. Descrierea participanților 352.3.3. Metodele de investigație 372.3.4. Caracterizarea inițială a membrilor grupului 402.3.5. Metodele de intervenție 44
Capitolul 3.
REZULTATELE CERCETĂRII 49
3.1. Prezentarea ședințelor 49
3.1.1. Ședința I 493.1.2. Ședința a II-a 563.1.3. Ședința a III-a 633.1.4. Ședința a IV-a 693.1.5. Ședința a V-a 743.1.6. Ședința a VI-a 813.1.7. Ședința a VII-a 873.1.8. Ședința a VIII-a 923.1.9. Ședința a IX-a 973.1.10.Ședința a X-a 1023.1.11.Ședința a XI-a 1093.1.12.Ședința a XII-a 115
3.2. Prezentarea și analiza datelor statistice 118
3.3. Interpretarea psihologică a rezultatelor 121
3.4. Efecte terapeutice 123
Capitolul 4.
CONCLUZII ȘI APRECIERI FINALE 128
Capitolul 5.
PERSPECTIVĂ ASUPRA EXPERIENȚEI PERSONALE 131
BIBLIOGRAFIE 134
ANEXE 138
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu