25/12/2022

COPIII SI JOCUL EMOTIILOR. 12 scenarii de dezvoltare personala


Autor: Oana Petcu
Editura SPER
Colectia Masteralia
An aparitie : 2018
Editia I
ISBN 978-606-8429-70-0
Nr pagini : 142
Format 145 x 205
Pretul la data postarii : 25 lei la Editura, 25 lei la psihoshop, 25 lei la carturesti


Descrierea editurii:

        Într-o lume a emoțiilor puternice, copiii au nevoie de susținere și de experiențe provocative menite să le stimuleze dezvoltarea. Această provocare este una continuă și apare în gestionarea ghemului încâlcit de trăiri afective; la fel de continuă este și învățarea de a se adapta emoțional în orice situație.

Oana Petcu este psihoterapeut, absolventa a Facultatii de Psihologie si Stiinlele Educatiei, Universitatea din Bucuresti, si a masterului de,,Psihodiagnoza, psihoterapie experientiala unificatoare (P.E.U.) si dezvoltare personala" de Ia aceeasi universitate.
Are competente in psihoterapia experientiala a unificarii (abordand toate categoriile de varsta: copii, adolescentl, adulti), dezvoltare personala unificatoare individuala sau de grup, terapia limbajului.

Cuprins:

INTRODUCERE 7

Capitolul 1.
NOȚIUNI TEORETICE 9
1.1.  Copilul la vârsta preșcolară (5-6 ani) – scurt portret 9
1.2.  Abilitățile emoționale la vârsta preșcolară (5-6 ani) 10
1.2.1.  Emoțiile – delimitări conceptuale 10
1.2.2.  Specificul emoțiilor la copilul preșcolar 11
1.2.3.  Înțelegerea și exprimarea emoțiilor 13
1.2.4.  Empatia 16
1.2.5.  Competența emoțională 17
1.3.  Abilitățile adaptative la vârsta preșcolară (5-6 ani) 19
1.3.1.  Construirea relațiilor cu cei din jur 19
1.3.2.  Relațiile cu familia 21
1.3.3.  Grădinița: interacțiunea cu exteriorul 22
1.3.4.  Jocul în evoluția și adaptarea preșcolarului 24
1.4.  Adaptarea copiilor la mediul școlar 25
1.5.  Grupul Experiențial Unificator în dezvoltarea personală a preșcolarului mare 27
1.5.1.  Metoda Experiențială Unificatoare – complexitate în dezvoltare 27
1.5.2.  Tehnici și metode expresiv-creative  29
1.5.3.  Creativitatea și imaginația – factori catalizatori 31

Capitolul 2.
OBIECTIVELE ȘI METODOLOGIA CERCETĂRII  34
2.1.  Obiectivele cercetării  34
2.2.  Ipotezele cercetării  34
2.3.  Modelul cercetării  35
2.3.1.  Variabilele cercetării  35
2.3.2.  Descrierea participanților  35
2.3.3.  Metodele de investigație  37
2.3.4.  Caracterizarea inițială a membrilor grupului 40
2.3.5.  Metodele de intervenție  44

Capitolul 3.
REZULTATELE CERCETĂRII   49
3.1.  Prezentarea ședințelor  49
3.1.1.  Ședința I  49
3.1.2.  Ședința a II-a  56
3.1.3.  Ședința a III-a  63
3.1.4.  Ședința a IV-a  69
3.1.5.  Ședința a V-a  74
3.1.6.  Ședința a VI-a  81
3.1.7.  Ședința a VII-a 87
3.1.8.  Ședința a VIII-a  92
3.1.9.  Ședința a IX-a  97
3.1.10.Ședința a X-a  102
3.1.11.Ședința a XI-a  109
3.1.12.Ședința a XII-a  115
3.2.  Prezentarea și analiza datelor statistice  118
3.3.  Interpretarea psihologică a rezultatelor  121
3.4.  Efecte terapeutice  123

Capitolul 4.
CONCLUZII ȘI APRECIERI FINALE  128

Capitolul 5.
PERSPECTIVĂ ASUPRA EXPERIENȚEI PERSONALE  131

BIBLIOGRAFIE  134
ANEXE  138

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu