21/12/2022

ANII MAGICI. Cum sa intelegem si sa rezolvam problemele copiilor

Autor: Selma H. Fraiberg
Editura Trei
Colectia Psihologie practica pentru parinti
An aparitie : 2009
Editia I
Editia originala: The Magic Years, Understanding And Handling The Problems Of Early Childhood
Traducerea Marilena Dumitrescu
ISBN 978-973-707-290-0
Nr pagini : 408
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii :  lei la printre carti, 13-30 lei pe okazii, 37 lei la psihoshop
Disponibilitate BCU
pdf aici


        O carte care ajunge la a 50-a ediţie, cum este cartea de faţă, devine clasică şi nu mai este afectată de trecerea timpului. Încă de la prima ediţie, descrierea şi explicarea primilor ani din viaţa copilului, împreună cu recomandările pentru părinţi, medici şi educatori, au reţinut atenţia celor interesaţi. Pentru copilul mic, lumea poate fi foarte interesantă, dar şi instabilă sau înspăimântătoare. Autoarea reuşeşte să-l familiarizeze pe cititor cu mintea copilului, arătându-i cum se confruntă cu lumea şi cum învaţă să-i facă faţă.

«Un expert cu darul de a descrie cum se maturizează copiii de la naştere până la vârsta de şase ani… prezintă teoriile şi faptele legate de alimentaţie, vorbire, educaţie sexuală, fantezie, autocontrol, spaimă şi alte subiecte, folosind termenii practici ai vieţii de zi cu zi.» Parents Magazine

«Volumul Anii magici este de departe cea mai bună descriere a acestei perioade de dezvoltare de la începutul vieţii.» Mental Health Bulletin

        Selma H. Fraiberg a fost profesor la Facultatea de Medicină din Michigan, psihoterapeut şi psihanalist de copii

Cuprins:

Introducere de T. Berry Brazelton 11
Prefaţă  15

PARTEA I: INTRODUCERE

Totul despre vrăjitoare, căpcăuni, tigri şi sănătatea mentală 25
Fabulă 25
Ce este sănătatea mentală? 29
Ce este anxietatea? 34
În primul rând: un protector uman împotriva pericolului 37
Eul se apără de pericol 40
„Tigrul care râde" 42
Copilul mic, om de ştiinţă 51
Imaginaţia, intelectul şi sănătatea mentală 55

PARTEA A II-A: PRIMELE OPTSPREZECE LUNI

Nu mai picoti şi fii atent  65
Nou-născutul  65
De ce zâmbeşte copilul?  70
Lumea ca un puzzle  74
Despre a deveni o persoană  78
Cazul obiectului care dispare  82
Deplasarea şi perspectivele  87
Locomoţia şi sinele solitar  91
Sosesc misionarii  99
La optsprezece luni  105

Civilizarea şi nemulţumirile ei  107
La ce e bună teoria?  107
Programul de hrănire şi teoriile legate de acesta  112
Tulburări legate de anxietatea de separare.  127
Activitatea aduce cu sine şi probleme  137
Introducere în educaţia sfincteriană  137
Câteva tulburări legate de educaţia sfincteriană  148
Prevenirea tulburărilor prin detectarea lor din timp  152

PARTEA A III-A: OPTSPREZECE LUNI, PÂNĂ LA TREI ANI

În Brobdingnag  157
Magicianul  157
Abracadabra  163
Călătorie în Brobdingnag  173
Magia şi ştiinţa 181
„Eu"  190

Educaţia în spiritul realităţii  206
Formarea conştiinţei 206
Punctele slabe ale sistemului de control  223
Să-l ajutăm pe copil să-şi depăşească spaimele  234

PARTEA A IV-A: DE LA TREI LA ŞASE ANI

O schimbare în centrul universului  249
Către vârsta raţiunii  249
Oameni şi şoareci 254
„Cine sunt eu?" „De unde vin?" 266
Despre Complexul Oedip  278

Educaţia pentru iubire 288
Semnificaţia educaţiei sexuale  288
Dilema părinţilor  291
Până unde ar trebui să satisfacem curiozitatea copilului  296
Despre transmiterea informaţiilor referitoare la sex  298
Rolul educativ al părinţilor în etapa oedipiană 305
Identificarea  310
Despre a fi fată  314
Despre a fi băiat  320

Formarea conştiinţei  328
Zorii conştiinţei  328
Disciplina  330
Oprimat  338
Psihologia pedepsei  340
Dobândirea valorilor morale  357
Dreptul de a simţi  369

PARTEA A V-A: CONCLUZII

Spre viitor  385
Tot felul de destine  385
Lecţii din laboratoarele erorilor şi dezastrelor umane  395
Lecţii dintr-o instituţie model 401
Ne putem asigura împotriva nevrozei?  404

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu