Autor: Selma H. Fraiberg
Editura Trei
Colectia Psihologie practica pentru parinti
An aparitie : 2009
Editia I
Editia originala: The Magic Years, Understanding And Handling The Problems Of Early Childhood
Traducerea Marilena Dumitrescu
ISBN 978-973-707-290-0
Nr pagini : 408
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : lei la printre carti, 13-30 lei pe okazii, 37 lei la psihoshop
Disponibilitate BCU
pdf aici
O carte care ajunge la a 50-a ediţie, cum este cartea de faţă, devine clasică şi nu mai este afectată de trecerea timpului. Încă de la prima ediţie, descrierea şi explicarea primilor ani din viaţa copilului, împreună cu recomandările pentru părinţi, medici şi educatori, au reţinut atenţia celor interesaţi. Pentru copilul mic, lumea poate fi foarte interesantă, dar şi instabilă sau înspăimântătoare. Autoarea reuşeşte să-l familiarizeze pe cititor cu mintea copilului, arătându-i cum se confruntă cu lumea şi cum învaţă să-i facă faţă.
«Un expert cu darul de a descrie cum se maturizează copiii de la naştere până la vârsta de şase ani… prezintă teoriile şi faptele legate de alimentaţie, vorbire, educaţie sexuală, fantezie, autocontrol, spaimă şi alte subiecte, folosind termenii practici ai vieţii de zi cu zi.» Parents Magazine
«Volumul Anii magici este de departe cea mai bună descriere a acestei perioade de dezvoltare de la începutul vieţii.» Mental Health Bulletin
Selma H. Fraiberg a fost profesor la Facultatea de Medicină din Michigan, psihoterapeut şi psihanalist de copii
Cuprins:
Introducere de T. Berry Brazelton 11
Prefaţă 15
PARTEA I: INTRODUCERE
Totul despre vrăjitoare, căpcăuni, tigri şi sănătatea mentală 25
Fabulă 25Ce este sănătatea mentală? 29Ce este anxietatea? 34În primul rând: un protector uman împotriva pericolului 37Eul se apără de pericol 40„Tigrul care râde" 42Copilul mic, om de ştiinţă 51Imaginaţia, intelectul şi sănătatea mentală 55
PARTEA A II-A: PRIMELE OPTSPREZECE LUNI
Nu mai picoti şi fii atent 65
Nou-născutul 65De ce zâmbeşte copilul? 70Lumea ca un puzzle 74Despre a deveni o persoană 78Cazul obiectului care dispare 82Deplasarea şi perspectivele 87Locomoţia şi sinele solitar 91Sosesc misionarii 99La optsprezece luni 105
Civilizarea şi nemulţumirile ei 107
La ce e bună teoria? 107Programul de hrănire şi teoriile legate de acesta 112Tulburări legate de anxietatea de separare. 127Activitatea aduce cu sine şi probleme 137Introducere în educaţia sfincteriană 137Câteva tulburări legate de educaţia sfincteriană 148Prevenirea tulburărilor prin detectarea lor din timp 152
PARTEA A III-A: OPTSPREZECE LUNI, PÂNĂ LA TREI ANI
În Brobdingnag 157
Magicianul 157Abracadabra 163Călătorie în Brobdingnag 173Magia şi ştiinţa 181„Eu" 190
Educaţia în spiritul realităţii 206
Formarea conştiinţei 206Punctele slabe ale sistemului de control 223Să-l ajutăm pe copil să-şi depăşească spaimele 234
PARTEA A IV-A: DE LA TREI LA ŞASE ANI
O schimbare în centrul universului 249
Către vârsta raţiunii 249Oameni şi şoareci 254„Cine sunt eu?" „De unde vin?" 266Despre Complexul Oedip 278
Educaţia pentru iubire 288
Semnificaţia educaţiei sexuale 288Dilema părinţilor 291Până unde ar trebui să satisfacem curiozitatea copilului 296Despre transmiterea informaţiilor referitoare la sex 298Rolul educativ al părinţilor în etapa oedipiană 305Identificarea 310Despre a fi fată 314Despre a fi băiat 320
Formarea conştiinţei 328
Zorii conştiinţei 328Disciplina 330Oprimat 338Psihologia pedepsei 340Dobândirea valorilor morale 357Dreptul de a simţi 369
PARTEA A V-A: CONCLUZII
Spre viitor 385
Tot felul de destine 385Lecţii din laboratoarele erorilor şi dezastrelor umane 395Lecţii dintr-o instituţie model 401Ne putem asigura împotriva nevrozei? 404
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu