31/08/2022

PROBLEME DE PSIHOLOGIE GENETICA. Copilul si realitatea

Autor: Jean Piaget
Editura Trei
Colectia Psihologie si psihoterapie
An aparitie : 2022
Editia I
Editia originala: Problemes de psychologie genetique. L'Enfant et la realite
Traducerea Ruxandra Comsa
ISBN 978-606-40-1371-2
Nr pagini : 224
Format 145 x 205
Pretul la data postarii : 41,65 lei la Editura, 39,20 lei la elefant, 49 lei la libris


Descrierea editurii:

        După ce Jean Piaget a identificat diferitele stadii ale dezvoltării intelectuale a copilului și a indicat regulile cărora li se supune aceasta. Nimic din domeniul psihologiei — fie că vorbim despre achiziția limbajului sau despre apariția moralității infantile — nu a mai fost văzut în același mod. Descoperirile sale orientează astăzi toate activitățile de cercetare, constituie baza pe care se clădește orice formă de educație nouă, inspiră orice reformă serioasă a învățământului. În volumul de față cititorul va descoperi scrieri în care Piaget expune și comentează ideile de bază din principalele sale cărți într-un mod accesibil tuturor celor interesați de psihologia copilului, de creștere și dezvoltare.

        Putem distinge două aspecte în dezvoltarea intelectuală a copilului. Pe de o parte, ceea ce putem numi aspectul psihosocial, adică tot ceea ce copilul primește din exterior, învață prin transmitere familială, școlară, educativă în general; și apoi există dezvoltarea pe care o putem numi spontană, pe care o voi numi pe scurt psihologică, aceasta fiind dezvoltarea inteligenței în sine: ceea ce copilul învață singur, ce nu i‑a fost predat, ci ceea ce trebuie să descopere singur; iar acest lucru este, în esență, ceea ce reclamă mult timp. Jean Piaget

        În școlile noastre de la Geneva, predarea noțiunii de proporție elevilor se începe doar către vârsta de 11 ani. De ce nu mai devreme? Este evident că programa școlară ar fi introdus predarea proporțiilor la vârsta de 9 sau chiar de 7 ani în cazul în care copilul ar putea să o înțeleagă mai devreme. Însă e nevoie să se aștepte până la 11 ani pentru asta, deoarece această noțiune presupune nenumărate operații complexe. Jean Piaget

        Jean Piaget (1986 - 1980) a fost un psiholog, biolog, logician și filosof elvețian cunoscut pentru cercetările sale din domeniul psihologiei dezvoltării. A predat cursuri de Psihologie genetică la Universitatea din Geneva și la Sorbona (Paris) și a fondat Centrul Internațional de Epistemologie Genetică din Geneva. A scris numeroase studii și cărți despre dezvoltarea mentală și afectivă a copilului. 

        Din lucrarile sale traduse la noi:
Teorii ale limbajului, teorii ale invatarii (coautor), Politica 1988
Formele elementare ale dialecticii, Institutul European 2007
Psihologia copilului (coautor), Cartier 2011
Probleme de psihologie genetica. Copilul si realitatea, Trei 2022

Cuprins:

Preambul 7

1.Inconștientul afectiv și inconștientul cognitiv 9
2.Stadiile dezvoltării intelectuale a copilului și a adolescentului 32
3.Praxiile prezente la copil 49
4.Percepție, învățare și empirism 56
5.Limbajul și operațiile intelectuale 106
6.Ceea ce rămâne din teoria gestaltistă 126
7.Necesitatea și semnificația studiilor comparative de psihologie genetică 147
8.Viața și gândirea 171
9.Timpul și dezvoltarea intelectuală a copilului 183

Referințe 222

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu