23/08/2022

POPULAR. Puterea atractivitatii intr-o lume obsedata de statut

Autor: Mitch Prinstein
Editura Publica
Colectia Stiinte sociale
An aparitie : 2018
Editia I
Editia originala: Popular: The Power of Likability in a Status-Obsessed World, 2017
Traducerea Iulia Bertea
ISBN 978-606-722-308-8
Nr pagini : 288
Format 145 x 205
Pretul la data postarii : 36 lei la Editura, 36 lei la delfin, 9,90 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU


Descrierea editurii:

        Cartea de faţă examinează motivele pentru care popularitatea joacă un rol atât de important în dezvoltarea noastră, influenţându-ne fericirea și succesul pe termen lung. În multe aspecte ale vieţii, aceste vechi dinamici ale copilăriei și adolescenţei continuă să se manifeste în fiecare întâlnire de afaceri, în reuniunile sociale, în relaţiile personale și chiar în felul în care ne creștem copiii. Popularitatea ne afectează până și ADN-ul, sănătatea și mortalitatea în moduri fascinante, la care nu ne-am gândit până acum. Cercetările sugerează că gradul de popularitate de care ne-am bucurat în primii ani de viaţă prezice, mai mult decât inteligenţa din copilărie, cât de fericiţi și prosperi vom fi la maturitate.

        Însă oamenii populari în modul convenţional nu sunt cei care au cel mai mare succes în viaţă, din simplul motiv că există mai mult decât un singur tip de popularitate – și mulţi dintre noi încă tânjesc după cel potrivit. În copilărie, ne străduim să fim agreabili, ceea ce ne poate aduce beneficii reale nu doar pe terenul de joacă, ci pe tot parcursul vieţii. În schimb, în adolescenţă iese la iveală o nouă formă de popularitate și, brusc, începem să ne pese de status, putere, influenţă și notorietate – iar cercetările arată că acest tip de popularitate ne face mai mult rău decât ne închipuim.

        Dr. Mitch Prinstein este certificat în psihologia clinică a copilului și adolescentului. Este profesor de psihologie și neuroștiinţe și director al catedrei de Psihologie Clinică a Universităţii Carolina de Nord din Chapel Hill. Cercetările sale au fost prezentate în New York Times, Wall Street Journal, Los Angeles Times, CNN, U.S. News & World Report și Time.

Cuprins:

Nota autorului   9 
Introducere  11 

Partea intai: Tipurile de popularitate care ne afectează în prezent  21 
1. Locul de joacă al adulţilor: Unde mai contează Incă popularitatea   23 
2. Golan îngâmfat sau lider agreabil: Există mai multe tipuri de popularitate  37 
3. Capcanele popularităţii: Ce e in neregulă cu ceea ce ne dorim?   65 

Partea a doua: Modurile surprinzătoare in care anumite tipuri de popularitate ne pot schimba viaţa   103 
4. Turme şi dureri de cap: Cum e programat corpul nostru să îi pese de popularitate  105 
5. Bumerangul popularităţii: Cum ne creăm lumea în care trăim  129 

Partea a treia: Aşadar, ce facem în continuare?  159 
6. Moştenirea noastră din liceu: Cum o putem cuceri pe regina balului în zilele noastre 161 
7. Clickuri şi clici: Cum să nu „apreciezi"?   187 
8. Parenting pentru popularitate: Pot mami şi tati să influenţeze lucrurile? Ar trebui să o facă?  201 
9. Cele mai mari şanse de reuşită in viaţă: Cum să alegem tipul de popularitate pe care il dorim   231 

Mulţumiri   239 
Note  247 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu