30/08/2022

INTALNIREA CU SINELE. Un comentariu jungian la Ilustraţii la Cartea lui Iov de William Blake

Autor: Edward F. Edinger
Editura Nemira
Colectia Philemon
An aparitie : 2016
Editia I
Editia originala: Encounter with the Self: A Jungian Commentary on William Blake
Traducerea Ema Jalbă-Şoimaru
ISBN 978-606-758-594-0
Nr pagini : 80
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 25 lei la librarie de psihologie

        Publicate prima oara in anul 1825, celebrele ilustratii ale lui William Blake dezvaluie spectaculos urmarile acestei interactiuni asupra inconstientului.

        Povestea lui Iov reprezinta, pentru psihologie, o imagine arhetipala a intalnirii tipice dintre ego si Sine.

        „Gravurile din serie se constituie in adevarate revelatii si sunt demne sa fie puse alaturi de naratiunea pe care o ilustreaza. Interpretarea pe care o propune Blake ne dezvaluie efectul acestei imagini arhetipale asupra inconstientului omului modern sau aproape modern.“ Edward F. Edinger

        Edward F. Edinger (1922 – 1998 ) a fost  psihiatru, psihananalist jungian și scriitor american

Cuprins:

Notă  7
Prefaţă  9
Introducere  11

Ilustraţii la Cartea lui Iov de William Blake  15
Pagina de titlu  17

Gravura 1: Şi aşa făcea Iov mereu  19
Gravura 2: Când Cel Atotputernic era încă cu mine  21
Gravura 3: Focul lui Dumnezeu a căzut din cer  25
Gravura 4: Şi am scăpat numai eu singur şi am venit să-ţi dau de veste  27
Gravura 5: Atunci Satan a plecat dinaintea Domnului  29
Gravura 6: Apoi a lovit pe Iov cu o bubă rea  31
Gravura 7: Şi când ei şi-au ridicat ochii de departe  37
Gravura 8: Piară ziua în care m-am născut  39
Gravura 9: Atunci un duh a trecut prin faţa mea  43
Gravura 10: Cel drept, cel fără vină e pricină de râs  45
Gravura 11: Atunci Tu mă spăimântezi cu vise  47
Gravura 12: Eu sunt tânăr şi voi sunteţi bătrâni  49
Gravura 13: Atunci Dumnezeu i-a răspuns lui Iov, din sânul vijeliei  53
Gravura 14: Atunci când stelele dimineţii cântau laolaltă  57
Gravura 15: la priveşte acum înaintea ta, hipopotamul; şi el ca şi tine este făptura Mea  59
Gravura 16: Dacă tu ai fost pedepsit cu străşnicie, ca un nelegiuit, tu scoate din pedeapsă puterea dreptăţii  63
Gravura 17: Din spusele unora şi altora auzisem despre Tine  67
Gravura 18: Şi Domnul a primit rugăciunea lui Iov  71
Gravura 19: Şi fiecare i-a dat câte un chesita  73
Gravura 20: Femei atât de frumoase ca fetele lui Iov  75
Gravura 21: Şi Dumnezeu a binecuvântat sfârşitul vieţii lui Iov  77

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu