Colectia CARTIER Polivalent
An aparitie : 2012
Editia a III-a
Editia originala 1932
Traducerea Dan Răutu
ISBN 978-9975-79-737-5
Nr pagini : 456
Format 130 x 195
Pret : 39 lei la libris
Descriere:
Morala copilului ne ajută să înțelegem într-un sens pe acea a omului. De aceea, nimic nu este mai util pentru a forma oamenii decât să învățam a cunoaște legile acestei formări.
Jean Piaget (1986 - 1980) a fost un psiholog, biolog, logician și filosof elvețian cunoscut pentru cercetările sale din domeniul psihologiei dezvoltării. A predat cursuri de Psihologie genetică la Universitatea din Geneva și la Sorbona (Paris) și a fondat Centrul Internațional de Epistemologie Genetică din Geneva. A scris numeroase studii și cărți despre dezvoltarea mentală și afectivă a copilului.
Din lucrarile sale traduse la noi:
Dimensiuni interdisciplinare ale psihologiei, EDP 1072
Epistemologie genetica, Dacia 1973
Nasterea inteligentei la copil, EDP 1973
Construirea realului la copil, EDP 1976
Teorii ale limbajului, teorii ale invatarii (coautor), Politica 1988
Tratat de logica operatorie, EDP 1991
Formele elementare ale dialecticii, Institutul European 2007
Psihologia inteligentei, Cartier 2008
Psihologia copilului (coautor), Cartier 2011
Judecata morala la copil, Cartier 2012
Reprezentarea lumii la copil, Cartier 2012
Sase studii de psihologie, Trei 2018
Probleme de psihologie genetica. Copilul si realitatea, Trei 2022
Cuprins:
Cuvant
inainte /7
Capitolul I. REGULILE JOCULUI /10
1. Regulile
jocului cu bile /13
2.
Chestionarea si rezultatele generale /22
3.
Practicarea regulii. I. Primele doua stadii /28
4.
Practicarea regulii. II. Stadiul al treilea si al patrulea /43
5.
Constiinta regulii.I. Primele doua stadii /53
6.
Constiinta regulii.II. Stadiul al treilea /69
7. Un alt
joc al fetelor: “Insula ascunsa” /82
8.
Concluzii.I. Regula motorie si cel doua feluri de respect /91
9.
Concluzii.II. Respect pentru grup sau respect pentru persoane. Cautarea unei
ipoteze directoare /110
Capitolul II. CONSTRANGEREA EXERCITATA DE
ADULT SI REALISMUL MORAL /119
1. Despre
metoda /122
2.
Responsabilitatea obiectiva.I. Neindemanarile si furtul /132
3.
Responsabilitatea obiectiva.II. Minciuna /153
4. Minciuna
si cele doua forme de respect /180
5.
Concluzie. Realismul moral /193
Concluzie
generala /217
Capitolul III. COOPERAREA SI DEZVOLTAREA
NOTIUNII DE JUSTITIE /220
1. Problema
sanctiunii si justitia retributiva /222
2.
Responsabilitatea colectiva si transmisibila /259
3. Justitia
imanenta /280
4. Justitia
retributiva si justitia distributiva /292
5. Egalitate
si autoritate /307
6. Justitia
intre copii /328
7.
Concluzie: notiunea de justitie /348
Capitolul IV. CELE DOUA MORALE ALE
COPILULUI SI TIPURILE DE RELATII SOCIALE /362
1. Tezele
lui Durkheim si ale lui Fauconnet despre responsabilitate /363
2. Doctrina
responsabilitatii morale dupa Durkheim.I. Introducere /378
3. Doctrina autoritatii
morale dupa Durkheim.II. Educatia morala /392
4. Teoria
lui Pierre Bovet /412
5. Punctul
de vedere al lui J.M.Baldwin /429
6. Concluzii
/439
Indice de
nume /452
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu