Autor : Alan E. Kazdin, Carlo Rotella
Editura Meteor Press (click pentru a cumpara de la editura)
Colectia Mama si copilul
An aparitie :2009
Traducerea
ISBN 978-973728-371-9
Nr pagini :288
Format 130 x 200
Pret : 22,5 lei
Descrierea
editurii:
Ca strategie educativa distrugatoare de mituri, metoda Kazdin sintetizeaza treizeci de ani de experienta cu copiii sub forma unei metode etapizate de crestere a copiilor.
In marea lor majoritate, cartile de crestere a copiilor sunt pline de sfaturi aparent rezonabile, care corespund cunostintelor pe care parintii le detin deja si care - asa cum dovedeste dr. Kazdin - sunt menite sa esueze.
Metoda Kazdin de crestere a copilului obraznic pune pentru prima data la dispozitia parintilor programul atestat ca fiind eficient al dr. Kazdin - unul sustinut de cercetarea cea mai indelungata si mai de incredere consacrata oricarei terapii destinate copiilor.
In marea lor majoritate, cartile de crestere a copiilor sunt pline de sfaturi aparent rezonabile, care corespund cunostintelor pe care parintii le detin deja si care - asa cum dovedeste dr. Kazdin - sunt menite sa esueze.
Metoda Kazdin de crestere a copilului obraznic pune pentru prima data la dispozitia parintilor programul atestat ca fiind eficient al dr. Kazdin - unul sustinut de cercetarea cea mai indelungata si mai de incredere consacrata oricarei terapii destinate copiilor.
Cuprins:
Mulţumiri 9
Introducere 11
Metoda 13
De unde provine metoda 15
Răspândirea metodei 18
In concluzie, nu vă faceţi griji! 21
1. ŞAPTE MITURI DESPRE
EFICACITATEA MESERIEI DE PĂRINTE 23
2. TOT CE TREBUIE SĂ ŞTIŢI (MAI
PUŢIN CUM) 41
Opusul pozitiv 41
Stimularea pozitivă 42
Exersarea prin încurajări 43
Modelarea 43
Eliminarea 45
Reunirea tuturor elementelor: ABC 45
Intrebări şi răspunsuri 46
3. PUNEREA METODEI ÎN PRACTICĂ:
Tranziţii, accese de furie şi un copil foarte mic 54
Definirea problemei şi a opusului său
pozitiv 55
Incepem imediat 56
La ce să vă aşteptaţi în prima săptămână 68
Cheile succesului ~
70
Dr. Al&n E.
Kazdin
4. INTRE 6 şi 12 ANI: Scenele de
la supermarket, întârziatul la şcoală, certurile între fraţi, evitarea temelor şi
altele 77
Scenele de la supermarket 81
Intârziatul la şcoală 86
Certurile între fraţi 96
Certurile între prieteni 98
Evitarea efectuării temelor 100
Implicarea unui profesor 103
5. PREADOLESCENTUL: Atitudine
urâtă, limbaj urât, singur acasă şi multe altele 106
Puţină perspectivă 107
Ce se întâmplă cu ei? 109
Forţarea limitelor 113
Valorile familiei 116
Arta de a face compromisuri 119
Adaptarea metodei pentru preadolescenţi 120
Atitudinea urâtă 122
Injurăturile 127
Dezordinea din cameră 129
Singur acasă 132
Exersarea la un instrument 133
Negocierea 134
Izbucniri în viaţa de zi de zi 136
6. PEDEAPSA: Cel mai prost înţeleasă,
prost aplicată şi prea des folosită unealtă din arsenalul părintesc 140
Motivele care duc la mituri despre pedepse
142
Efecte directe şi efecte secundare ale
pedepselor 144
Cum să pedepsiţi ,...147
O pedeapsă obişnuită: pauza 155
7. SITUAŢII SPECIALE: Cum să
declanşaţi un comportament, să lucraţi cu mai mulţi copii şi să vă ocupaţi de
un comportament cu frecvenţă redusă ...161
Declanşarea comportamentului 161
Participarea la consecinţe 168
Programele în grup 173
Program pentru un comportament cu frecvenţă
scăzută 175
8. IDENTIFICAREA ŞI REZOLVAREA PROBLEMELOR 183
Când aveţi nevoie să identificaţi şi să
rezolvaţi probleme 185
Probleme obişnuite (şi remedii rapide
pentru ele) 186
Detectarea problemelor la elementele de
bază 187
Două întrebări obişnuite şi răspunsuri
rapide 197
Detectarea problemelor complexe 198
9. UNIVERSUL MAI LARG AL COPILULUI 200
Un comportament bun pentru totdeauna 200
Estomparea programului 204
Transferul comportamentelor în situaţii
noi 207
Aţi făcut deja ce a fost mai greu 223
10. STRESUL DE A FI PĂRINTE ŞI
HAOSUL DIN CASĂ 225
Stresul părinţilor 225
Efectele stresului asupra comportamentului
părintelui şi al copilului 229
Efectele stresului asupra ataşamentului 231
Ce se poate face cu stresul din procesul
de creştere a copiilor 232
Studierea stresului şi exemple de familii 233
Haosul din casă 237
Ajutor specializat pentru dumneavoastră 245
11. DINCOLO DE METODĂ 248
Când şi de ce programul nu îmbunătăţeşte
comportamentul? 248
Medicaţia şi alimentaţia 254
Cum căutaţi ajutor pentru copilul
dumneavoastră 259
CONCLUZIE: A fi părinte într-un
mod pozitiv 270
ANEXĂ: Recompense pentru copii în
concordanţă cu vârsta 285
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu