25/07/2012

METODA KAZDIN DE CRESTERE A COPILULUI OBRAZNIC. Fara pastile, terapie sau dispute de impunere a vointei


Autor : Alan E. Kazdin, Carlo Rotella                  
Editura Meteor Press (click pentru a cumpara de la editura)
Colectia Mama si copilul 
An aparitie :2009 

Traducerea
ISBN  978-973728-371-9
Nr pagini :288 
Format 130 x 200
Pret : 22,5 lei



Descrierea editurii:
Ca strategie educativa distrugatoare de mituri, metoda Kazdin sintetizeaza treizeci de ani de experienta cu copiii sub forma unei metode etapizate de crestere a copiilor.

In marea lor majoritate, cartile de crestere a copiilor sunt pline de sfaturi aparent rezonabile, care corespund cunostintelor pe care parintii le detin deja si care - asa cum dovedeste dr. Kazdin - sunt menite sa esueze.

Metoda Kazdin de crestere a copilului obraznic pune pentru prima data la dispozitia parintilor programul atestat ca fiind eficient al dr. Kazdin - unul sustinut de cercetarea cea mai indelungata si mai de incredere consacrata oricarei terapii destinate copiilor.

Cuprins:



Mulţumiri 9

Introducere 11
     Metoda 13
     De unde provine metoda 15
     Răspândirea metodei 18
     In concluzie, nu vă faceţi griji! 21

1. ŞAPTE MITURI DESPRE EFICACITATEA MESERIEI DE PĂRINTE 23

2. TOT CE TREBUIE SĂ ŞTIŢI (MAI PUŢIN CUM) 41
     Opusul pozitiv 41
     Stimularea pozitivă 42
     Exersarea prin încurajări 43
     Modelarea 43
     Eliminarea 45
     Reunirea tuturor elementelor: ABC 45
     Intrebări şi răspunsuri  46

3. PUNEREA METODEI ÎN PRACTICĂ: Tranziţii, accese de furie şi un copil foarte mic 54
     Definirea problemei şi a opusului său pozitiv 55
     Incepem imediat 56
     La ce să vă aşteptaţi în prima săptămână 68
     Cheile succesului ~ 70
     Dr. Al&n E. Kazdin

4. INTRE 6 şi 12 ANI: Scenele de la supermarket, întârziatul la şcoală, certurile între fraţi, evitarea temelor şi altele 77
     Scenele de la supermarket 81
     Intârziatul la şcoală 86
     Certurile între fraţi 96
     Certurile între prieteni 98
     Evitarea efectuării temelor 100
     Implicarea unui profesor 103

5. PREADOLESCENTUL: Atitudine urâtă, limbaj urât, singur acasă şi multe altele 106
     Puţină perspectivă 107
     Ce se întâmplă cu ei? 109
     Forţarea limitelor 113
     Valorile familiei 116
     Arta de a face compromisuri 119
     Adaptarea metodei pentru preadolescenţi 120
     Atitudinea urâtă 122
     Injurăturile 127
     Dezordinea din cameră 129
     Singur acasă 132
     Exersarea la un instrument 133
     Negocierea 134
     Izbucniri în viaţa de zi de zi 136

6. PEDEAPSA: Cel mai prost înţeleasă, prost aplicată şi prea des folosită unealtă din arsenalul părintesc 140
     Motivele care duc la mituri despre pedepse 142
     Efecte directe şi efecte secundare ale pedepselor 144
     Cum să pedepsiţi ,...147
     O pedeapsă obişnuită: pauza 155

7. SITUAŢII SPECIALE: Cum să declanşaţi un comportament, să lucraţi cu mai mulţi copii şi să vă ocupaţi de un comportament cu frecvenţă redusă ...161
     Declanşarea comportamentului 161
     Participarea la consecinţe 168
     Programele în grup 173
     Program pentru un comportament cu frecvenţă scăzută 175

8. IDENTIFICAREA ŞI REZOLVAREA PROBLEMELOR 183
     Când aveţi nevoie să identificaţi şi să rezolvaţi probleme 185
     Probleme obişnuite (şi remedii rapide pentru ele) 186
     Detectarea problemelor la elementele de bază 187
     Două întrebări obişnuite şi răspunsuri rapide 197
     Detectarea problemelor complexe 198

9. UNIVERSUL MAI LARG AL COPILULUI 200
     Un comportament bun pentru totdeauna 200
     Estomparea programului 204
     Transferul comportamentelor în situaţii noi 207
     Aţi făcut deja ce a fost mai greu 223

10. STRESUL DE A FI PĂRINTE ŞI HAOSUL DIN CASĂ 225
     Stresul părinţilor 225
     Efectele stresului asupra comportamentului părintelui şi al copilului 229
     Efectele stresului asupra ataşamentului 231
     Ce se poate face cu stresul din procesul de creştere a copiilor 232
     Studierea stresului şi exemple de familii 233
     Haosul din casă 237
     Ajutor specializat pentru dumneavoastră 245

11. DINCOLO DE METODĂ 248
     Când şi de ce programul nu îmbunătăţeşte comportamentul? 248
     Medicaţia şi alimentaţia 254
     Cum căutaţi ajutor pentru copilul dumneavoastră 259

CONCLUZIE: A fi părinte într-un mod pozitiv 270

ANEXĂ: Recompense pentru copii în concordanţă cu vârsta 285

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu