Autor : Alois Ghergut
Editura Polirom (click pentru a accesa editura)
Colectia COLLEGIUM.Asistenta sociala
An aparitie :2001
ISBN 973-683-819-6
Nr pagini :200
Format 160 x 235
Descrierea
editurii:
„Este timpul ca printr-o serie de cercetari si activitati de cercetare-actiune sa intervenim pe toate caile, astfel incit sa formam la viitorii profesori si educatori imaginea reala a ceea ce insemna «scoala pentru toti» si, in acelasi timp, sa atragem atentia parintilor si cadrelor didactice asupra necesitatii si avantajelor educatiei integrate.” (Alois Ghergut)
Alois Ghergut este doctor in stiintele educatiei, cadru didactic la Catedra de Psihologie Medicala si Psihopedagogie Speciala, cancelar al Facultatii de Psihologie si Stiinte ale Educatiei din cadrul Universitatii „Al.I. Cuza” din Iasi, membru in numeroase comisii de specialitate, coordonator, consultant sau membru in cadrul unor proiecte/programe nationale si internationale. A absolvit mai multe stagii de pregatire in domeniile: managementul serviciilor sociale, designul programelor de interventie psihopedagogica, psihopedagogia persoanelor cu cerinte speciale, consiliere psihopedagogica, educatie incluziva.
Cuprins:
In loc de prefaţă.
Capitolul 1
Clarificari
conceptuale /11
Capitolul 2
Educaţia
integrata - izvoare teoretice /25
Capitolul 3
Elemente
privind managementul procesului de introducere
pe scara
larga a educaţiei integrate /37
Capitolul 4
O noua
deschidere a şcolii moderne - şcoala pentru diversitate /45
Capitolul 5
Politici
educaţionale de aplicare
a educaţiei
integrate în alte ţări ; condiţii şi premise
/57
Capitolul 6
Modele şi forme
de realizare a educaţiei integrate ; exemplificari /65
Capitolul 7
Experienţe
şi modalităţi de realizare a educaţiei integrate în alte ţări /75
Capitolul 8
Pregătirea
cadrelor didactice şi a specialiştilor
pentru
educaţia integrata în unele ţări europene
/83
Capitolul 9
Aspecte
privind proiectarea unui curriculum
in
condiţiile educaţiei integrate /91
Capitolul 10
Posibile
soluţii privind integrarea şcolara pentru principalele categorii de copii cu
cerinţe educative speciale /101
Capitolul 11
Metode
activ-participative aplicate în activitatea educativa a copiilor
cu cerinţe
speciale integraţi în şcolile obişnuite; învăţarea prin cooperare /113
Capitolul 12
Procesul de
diagnostic şi evaluare în cercurile educaţiei integrate /123
Capitolul 13
Integrarea
şi reabilitarea copiilor cu deficienţe in/prin comunitate /129
Capitolul 14
Terapia
educaţionala complexa şi integrata a copiilor
cu cerinţe
educative speciale /139
Bibliografie
/177
Anexe
/183
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu