An aparitie :2007
ISBN 978-973-35-2278-2
Nr pagini :142
Pret : 30 lei
Descrierea
editurii:
Sorin Crisan s-a nascut la 24 ianuarie 1966, la Cluj. Licentiat in teatrologie si master in spectacologie si artele spectacolului al Facultatii de Litere a Universitatii -Babes Bolyai- din Cluj. Doctor in teatru al Universitatii de Arta Teatrala si Cinematografica -I.L. Caragiale- din Bucuresti. Din 2006 este conferentiar la Universitatea de Arta Teatrala din Targu Mures, unde preda la nivel de licenta, masterat si doctorat teatrologie, doctrine regizorale, limba si limbaj in artele spectacolului, introducere in psihanaliza si psihodrama.
Detine functia de cancelar al UAT Targu Mures si cea de redactor sef al revistei de studii teatrale Symbolon. Pregateste un al doilea doctorat in istoria culturii, in cadrul institutului de istorie -George Barit- al Academiei Romane. Este expert manuscrise-carte veche, acreditat de Ministerul Culturii si Cultelor si expert evaluator CNCSIS si ARACIS. Membru al Asociatiei Internationale a Criticilor de Teatru, al Uniunii Scriitorilor din Romania si a Societatii de Psihodrama -Jacob Levi Moreno- . Referent stiintific al Institutului de Studii si Cercetari a Terorismului. A publicat studii,eseuri ,cronici si proza in revistele: Teatrul azi, Tribuna, Steaua, Contrafort, Vatra, Sargetia, Biblioteca si Cercetarea, Apostrof etc.
Detine functia de cancelar al UAT Targu Mures si cea de redactor sef al revistei de studii teatrale Symbolon. Pregateste un al doilea doctorat in istoria culturii, in cadrul institutului de istorie -George Barit- al Academiei Romane. Este expert manuscrise-carte veche, acreditat de Ministerul Culturii si Cultelor si expert evaluator CNCSIS si ARACIS. Membru al Asociatiei Internationale a Criticilor de Teatru, al Uniunii Scriitorilor din Romania si a Societatii de Psihodrama -Jacob Levi Moreno- . Referent stiintific al Institutului de Studii si Cercetari a Terorismului. A publicat studii,eseuri ,cronici si proza in revistele: Teatrul azi, Tribuna, Steaua, Contrafort, Vatra, Sargetia, Biblioteca si Cercetarea, Apostrof etc.
Cuprins:
1.
DESPRE PURIFICARE /3
1.1.Teatrul
şi experienţa originarităţii /3
1.2.
Intrusul din Panteon /9
1.3.
Să nu priveşti în urmă /16
1.4.
Oedip sau despre „cunoaşterea detectivistă”/19
1.5.
Şamanismul sau despre izbânda privirii /22
1.6.
Omul adamic /28
2. „CA ŞI CUM” SAU JOCUL CU ALTUL
/30
2.1.
La început a fost inconştientul /30
2.2.
Visul psihanalitic /36
2.3.
Lacan – despre joc, interpretare şi imaginar /42
2.4.
Eu şi Tu /46
2.5.
Corpul şi imaginea sa /49
2.6.
Spontaneitatea psihodramei /51
2.7.
„Nu m-aş juca cu deznădejdea lui,/ De n-ar fi să i-o vindec” /77
2.8.
De la psihodrama psihanalitică la psihodrama triadică /81
2.9.
Psihodrama Balint şi detaliul relaţiilor corporale /83
3.
HAMLET „MELANCOLICUL”/86
4.
MIRACOLUL DIN ALABAMA /94
5.
UMORUL „FIINŢEI NEBĂNUITE”/97
6. TEATRUL SAU DESPRE „ÎNSCENAREA”
SUFERINŢEI /104
6.1.
Stanislavski /105
6.2.
Artaud /106
6.3.
Grotowski /107
6.4.
Eugenio Barba /109
6.5.
Peter Brook /113
6.6.
Alexandro Jodorowski şi „teatrul panicii” /114
6.7.
Augusto Boal: de la „teatrul forum” la „teatrul oprimaţilor”/115
6.8.
Pol Pelletier şi „metoda Dojo”/120
6.9.
Ariane Monouchkine /121
7.
TEATRUL – RIT ŞI PSIHODRAMĂ /127
Bibliografie
/129
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu