17/07/2015

EDUCAREA PERSOANELOR CU INTARZIERI DE DEZVOLTARE


Autor : O. Ivar Lovaas      
Editura Frontiera
An aparitie :2012
Traducerea Alina Tigau
ISBN  978-606-92464-3-6
Nr pagini : 528
Format 270 x 290
Pretul la data postarii : 85 lei la Editura, 129,17 lei la elefant , 105 lei la psihoshop



Descrierea editurii:

Cunoscută și sub numele de „manualul ABA”, cartea este un titlu de referință din domeniul autismului și întârzierilor de dezvoltare. Sunt prezentate programele de început ale tratamentului comportamental și sunt descriși foarte detaliat pașii de lucru. De asemenea, cartea cuprinde și un capitol extensiv dedicat comunicării prin schimb de imagini (PECS).
Ivar O. Lovaas, care a fost profesor de psihologie la Universitatea California din Los Angeles (UCLA), este considerat fondatorul tratamentului comportamental destinat tulburărilor din spectrul autist.  Tratamentul Lovaas este extrem de eficient pentru majoritatea copiilor cu autism, dar în special pentru copiii care au un stil de învățare auditiv. Ceilalți elevi, care învață în mod preponderent vizual, pot beneficia de pe urma programului de comunicare dezvoltat de Nina Lovaas, Citirea și scrierea, precum și a Sistemului de comunicare prin schimb de imagini (PECS), dezvoltat de Andy Bondy și Lori Frost. Ambele programe sunt prezentate în secțiunea dedicată elevilor vizuali.
Scopul principal al profesorului Lovaas a fost să pună la dispoziția părinților mijloacele care să-i ajute să implementeze un program intensiv de tratament comportamental la domiciliu (40 de ore pe săptămână). Cartea prezintă însă interes pentru oricine dorește să cunoască modul în care învață copiii cu autism, precum și mecanismele aflate în spatele problemelor comportamentale asociate în mod frecvent cu autismul (lipsa de motivație și atenție, autostimularea, accesele de furie).
Cartea a apărut cu sprijinul lui Damian Nedescu și al Centrului Horia Moțoi.

Cuprins:


Prefată la ediţia în limba română   9
Nota redactorului   10
Prefată   11
Autori   17
Introducere   19


SECŢIUNEA 1
Concepte de bază

CAP. 1: Diagnostice, întârzieri comportamentale, excese comportamentale şi comportamente tipice      31
CAP. 2: Modelul continuităţii: Alternative la diagnostice    35
CAP. 3: Evaluarea tratamentului comportamental    45
CAP. 4: Pregătirea     52
CAP. 5: Accesele de furie excesivă şi comportamentele autoagresive    59
CAP. 6: Comportamentul autostimulator    63
CAP. 7: Probleme de motivaţie      68
CAP. 8: Probleme de atenţie    76

SECŢIUNEA 2
Inceputul tratamentului


CAP. 9: Obţinerea cooperării şi reducerea acceselor de furie    81
CAP.10: Rezumatul etapelor de bază ale tratamentului    95
CAP.11: Introducere în programele de potrivire şi imitaţie     108
CAP.12: Potrivirea şi sortarea      111
CAP. 13: Imitaţia nonverbală    122
CAP. 14: Introducere în programele de limbaj     144
CAP.15: Limbajul receptiv timpuriu    150

SECŢIUNEA 3
Primele notiuni


CAP. 16: invăţarea discriminativă    163
CAP. 17: Identificarea receptivă a obiectelor     180
CAP. 18: Identificarea receptivă a comportamentelor    188
CAP. 19: Primele abilităţi de joacă     194
CAP. 20: Arte şi lucru manual    211
CAP. 21: Abilităţile de autoservire     229

SECŢIUNEA 4
Limbajul expresiv


CAP. 22: Imitaţia verbală    255
CAP. 24: Denumirea expresivă a obiectelor     284
CAP. 24: Denumirea expresivă a comportamentelor      289
CAP. 25: Limbajul abstract timpuriu. Predarea noţiunilor de culoare, formă şi mărime    293
CAP. 26: Primele elemente de gramatică: Vreau, Văd, Am     308
CAP. 27: Prepoziţiile     317
CAP. 28: Emoţiile     326

SECŢIUNEA 5
Strategii specifice elevilor cu un stil de invătare vizual


CAP. 29: Citirea şi scrierea: o scurtă introducere    337
CAP. 30: Strategii de comunicare pentru elevii cu un stil de invăţare vizual    359

SECŢIUNEA 6
Consideraţii programatice


CAP. 31: Menţinerea abilităţilor dobândite în timpul tratamentului      377
CAP. 32: Implicarea părinţilor în tratament    381
CAP. 33: Strângerea datelor      388
       ANEXA 33.A: Exemple de fişe din dosar     395
CAP. 34: Despre selectarea consultanţilor pentru programele desfăşurate la domiciliu     398
CAP. 35: Probleme frecvente de predare    404

SECŢIUNEA 7
Chestiuni legislative şi organizatorice


CAP. 36: Strategii pentru crearea organizaţiilor de părinţi dedicate intervenţiei timpurii     421
CAP. 37: Cum să asiguraţi copiilor preşcolari cu autism sau cu tulburări pervazive de dezvoltare (PDD)
o educaţie publică adecvată şi gratuită     434
CAP. 38: Note de pe front: curentul actual în chestiunea ABA    449
CAP. 39: Principiul piramidei: parteneriatul, o alternativă la litigiu      455
CAP. 40: Câteva clarificări privind proiectul UCLA Young Autism Project     470

ANEXA A: O zi obişnuită     499
ANEXA B: Cronologia programului     501

Bibliografie      503
Index    510






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu