19/07/2015

DESCOPERIREA COPILULUI

Autor : Maria Montessori      
Editura Didactica si Pedagogica
An aparitie : 1977
Traducerea I. Sulea-Firu
Nr pagini : 316
Format 130 x 200
Anticariat.
Pretul la data postarii : 15 lei la anticariat-unu, 60 lei pe olx, preturi intre 15-125 lei pe okazii
Download pdf aici  sau pe scribd Nota: pdf-ul contine si capitolul XXII (Educatia religioasa), care a fost cenzurata de regimul comunist si nu se regaseste in cartea propriu-zisa
Disponibilitate BCUB

Descriere:

Maria Montessori a fost prima femeie care a practicat medicina in Italia dupa absolvirea Facultatii de Medicina a Universitatii din Roma in 1896. Medic fiind, Dr. Montessori a fost in permanenta legatura cu copiii si a devenit profund interesata de dezvoltarea lor. In urma unei cercetari atente si minutioase, ea a realizat ca micutii isi construiesc propriile lor personalitati pe masura ce interactioneaza cu mediul inconjurator. Deasemenea ea a observat atent modul in care invatau si progresau copiii atunci cand erau lasati sa lucreze in mod liber cu materialele pe care le aveau la dispozitie.

Metoda ei de abordare a educatiei a rezultat dintr-o solida cunoastere a biologiei, psihiatriei si antropologiei.In cadrul metodei sale, Dr. Montessori a conceput un rol cu totul nou pentru educator. De cele mai multe ori ne referim la acesta sub numele de ghid sau director, intrucat educatorul Montessori nu preda in mod traditional. Copiii invata singuri, folosind materialele specifice, timp in care rolul educatorului este sa directioneze, sa stimuleze si sa ghideze activitatea acestora. In prima instanta copiilor li se face o prezentare a materialelor. Incet si cu miscari precise, educatorul utilizeaza materialul potrivit cu destinatia sa, timp in care un grup de copii sau un singur copil il urmareste. In timpul acestei demonstratii, cuvintele si miscarile excesive sunt evitate, iar actiunile sunt segmentate astfel incat sa se asigure o mai buna intelegere a conceptului prezentat. Sursa

Cuprins:

Tabel cronologic  7
Studiu introductiv de I. Sulea-Firu  17


Introducere  53
I.Consideratii critice privind stiinta aplicata la scoala  55
II.Istoricul metodelor  69
III.Metode de invatamant adoptate in "Casa copiilor"   85
IV.Natura in educatie  104
V.Educatia miscarilor  114
VI.Materialul de dezvoltare  133
VII.Exercitiile  139
VIII.Discriminari vizuale si auditive  151
IX.Generalitati cu privire la educatia simturilor  165
X.Educatoarea  170
XI.Tehnica lectiilor  174
XII.Observatii asupra  prejudecatilor  182
XIII.Inaltarea pe o trapta superioara mediei  191
XIV.Limbajul grafic  200
XV.Mecanismul scrisului  213
XVI.Cititul  233
XVII.Limbajul  242
XVIII.Invatarea numeratiei si introducerea in aritmetica  257
XIX.Progrese ulterioare in aritmetica  257
XX.Desenul si arta reprezentarii  269
XXI.Initierea in arta muzicala  273
XXII.Educatia religioasa  279Bis  (doar in materialul pdf)
XXIII.Disciplina in "Casa copiilor"   279
XXIV.VConcluzii si impresii  292
XXV.Cvadriga triumfatoare  293
XXVI.Ordinea si gradatia in prezentarea materialului  299

Adaos  301
Discurs inaugural cu ocazia deschiderii unei "Case a copiilor", in 1907   302














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu