Editura Didactica si Pedagogica
An aparitie : 1977
Traducerea I. Sulea-Firu
Nr pagini : 316
Format 130 x 200
Anticariat.
Anticariat.
Pretul la data postarii : 15 lei la anticariat-unu, 60
lei pe olx, preturi intre 15-125 lei pe okazii
Download pdf aici sau pe scribd Nota: pdf-ul contine si capitolul XXII (Educatia religioasa), care a fost cenzurata de regimul comunist si nu se regaseste in cartea propriu-zisa
Disponibilitate BCUB
Disponibilitate BCUB
Maria Montessori a fost prima femeie care a practicat medicina in Italia dupa absolvirea Facultatii de Medicina a Universitatii din Roma in 1896. Medic fiind, Dr. Montessori a fost in permanenta legatura cu copiii si a devenit profund interesata de dezvoltarea lor. In urma unei cercetari atente si minutioase, ea a realizat ca micutii isi construiesc propriile lor personalitati pe masura ce interactioneaza cu mediul inconjurator. Deasemenea ea a observat atent modul in care invatau si progresau copiii atunci cand erau lasati sa lucreze in mod liber cu materialele pe care le aveau la dispozitie.
Metoda ei de abordare a educatiei a rezultat dintr-o solida cunoastere a biologiei, psihiatriei si antropologiei.In cadrul metodei sale, Dr. Montessori a conceput un rol cu totul nou pentru educator. De cele mai multe ori ne referim la acesta sub numele de ghid sau director, intrucat educatorul Montessori nu preda in mod traditional. Copiii invata singuri, folosind materialele specifice, timp in care rolul educatorului este sa directioneze, sa stimuleze si sa ghideze activitatea acestora. In prima instanta copiilor li se face o prezentare a materialelor. Incet si cu miscari precise, educatorul utilizeaza materialul potrivit cu destinatia sa, timp in care un grup de copii sau un singur copil il urmareste. In timpul acestei demonstratii, cuvintele si miscarile excesive sunt evitate, iar actiunile sunt segmentate astfel incat sa se asigure o mai buna intelegere a conceptului prezentat. Sursa
Tabel cronologic 7
Studiu introductiv de I. Sulea-Firu 17
Introducere 53
I.Consideratii critice privind stiinta aplicata la scoala 55
II.Istoricul metodelor 69
III.Metode de invatamant adoptate in "Casa copiilor" 85
IV.Natura in educatie 104
V.Educatia miscarilor 114
VI.Materialul de dezvoltare 133
VII.Exercitiile 139
VIII.Discriminari vizuale si auditive 151
IX.Generalitati cu privire la educatia simturilor 165
X.Educatoarea 170
XI.Tehnica lectiilor 174
XII.Observatii asupra prejudecatilor 182
XIII.Inaltarea pe o trapta superioara mediei 191
XIV.Limbajul grafic 200
XV.Mecanismul scrisului 213
XVI.Cititul 233
XVII.Limbajul 242
XVIII.Invatarea numeratiei si introducerea in aritmetica 257
XIX.Progrese ulterioare in aritmetica 257
XX.Desenul si arta reprezentarii 269
XXI.Initierea in arta muzicala 273
XXII.Educatia religioasa 279Bis (doar in materialul pdf)
XXIII.Disciplina in "Casa copiilor" 279
XXIV.VConcluzii si impresii 292
XXV.Cvadriga triumfatoare 293
XXVI.Ordinea si gradatia in prezentarea materialului 299
Adaos 301
Discurs inaugural cu ocazia deschiderii unei "Case a copiilor", in 1907 302
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu