Editura APA Drobeta Turnu-Severin
An aparitie : 2006
Traducerea :Marcel Căpraru
ISBN 973-86902-5-0
Nr pagini : 275
Format 130 x 200
Anticariat.
Anticariat.
Pretul la data postarii : 9 euro la montessori-in-romania
Disponibilitate BCU
De la naștere și până în jurul vârstei de 6 ani, copilul este înzestrat cu ceea ce M. Montessori a numit o “minte absorbantă”. Aceasta este perioada din viața copilului în care se formează baza pentru dezvoltarea intelectuală și emoțională ulterioară. M. Montessori consideră că este vital să se folosească la maximum această “minte” unică astfel încât personalitatea fiecarui copil să se dezvolte din plin.
Mintea asorbantă este un proces inconștient, creativ și non-selectiv, prin care creierul preia toată informația din mediu, ca un burete, fără efort, formând rețele neuronale. În perioada post-natală creierul nu este fixat, astfel încât fiecare copil să se poată adapta la mediul în care a venit pe lume, la timpul, locul și grupul din care face parte. Acesta este mecanismul fundamental de supraviețuire.
Perioada minții absorbante este împărțită în două etape:
- Perioada minții absorbante inconștiente (de la 0 la 3 ani), în care copilul absoarbe inconștient ceea ce se întamplă în jurul său, comportându-se mai mult reactiv decât cu un scop anume
- Perioada minții absorbante conștiente (de la 3 la 6 ani), în care creierul copilului începe să ordoneze și să clasifice experiențele pe care le trăiește. Copilul începe de asemenea să rafineze aceste experiențe și să le utilizeze într-un mod mai plin de sens. Cu toate acestea, perioada între 3 și 6 ani este încă a unei minți absorbante, senzațiile fiind înregistrate fără efort, cu diferența că acum copilul începe să acționeze într-un mod mai conștient față de lumea care-l înconjoară.
Cuprins:
Introducere la prima ediţie 4
Nota traducătorului 5
1.Rolul copilului în reconstrucţia lumii 8
2.Educaţia pentru viaţă 14
3.Perioadele creşterii 22
4.Noua cale 32
5.Miracolul creaţiei 36
6.Embriologie şi comportament 48
7.Embrionul spiritual 60
8.Câştigarea independenţei de către copil 80
9.Primele zile ale vieţii 93
10.Câteva consideraţii asupra limbajului 103
11. Chemarea limbii 111
12.Efectul obstacolelor asupra dezvoltării 121
13.Importanţa mişcării în dezvoltarea generală 130
14.Inteligenţa şi mâna 141
15.Dezvoltarea şi imitaţia 150
16.De la creatorul inconştient la muncitorul conştient 156
17.Dezvoltarea ulterioară prin cultură şi imaginaţie 162
18.Caracterul şi defectele sale în copilărie 180
19.Contribuţia copiilor la societate – normalizarea 189
20.Formarea caracterului este propria realizare a copilului 196
21.Caracterul posesiv al copilului şi transformările lui 203
22.Dezvoltarea socială 208
23.Coeziune în unitatea socială 218
24.Greşelile şi corectarea lor 228
25.Cele trei nivele ale ascultării 235
26.Disciplina şi educatoarea 245
27.Pregătirea educatoarei 257
28.Copilul – izvorul iubirii 267
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu