17/03/2012

DESPRE RELAŢIILE PĂRINŢI-COPII


Autor : Lise Bourbeau                 
Editura Ascendent 
Colectia Răspunsuri 
An aparitie : 2009 
Traducerea Doina Anghel 
ISBN  978-973-1859-40-8 
Nr pagini : 117 
Format 130 x 200
Pret : 16 lei
De cumparat de la eusunt.ro


Descriere:
Lise Bourbeau răspunde întrebărilor pe care le-a primit pe parcursul conferinţelor şi atelierelor pe care le-a susţinut în ultimii ani. Cartea de faţă este a patra dintr-o serie ce conţine până acum şapte teme diferite. 

Cuprins:

PRIMA PARTE - Întrebări şi răspunsuri referitoare la Relaţiile părinţi-copii
Introducere ... 5
Cum puteţi să afirmaţi cu certitudine faptul că noi suntem cei care ne alegem părinţii? ... 7
Explicaţi ce înseamnă exact complexul lui Oedip ... 9
Până la ce vârstă poate dura complexul lui Oedip? ... 10
Este normal să nu îţi aminteşti că ai trăit complexul lui Oedip? ... 11
Faptul de a nu fi depăşit complexul lui Oedip, poate cauza, în cazul unei femei, relaţii dificile cu mama ei? ... 11
Pot exista relaţii "oedipiene" între un copil şi părintele lui de acelaşi sex? ... 12
De ce este atât de greu să îi spun mamei mele "te iubesc"? ... 13
Este o ideea bună faptul că vreau să păstrez unele calităţi ale părinţilor mei? ... 13
Cum să reacţionez atunci când soţul meu este împotriva părinţilor mei? ... 14
Este normal să îmi compar partenerii cu tatăl meu? ... 15
Ce am de învăţat din faptul că am o mamă negativistă, care mă face să trăiesc multe emoţii? ... 15
Faptul că bănuiesc că o femeie este amanta tatălui meu, înseamnă că este adevărat? ... 16
Cum să încetez să mai atrag relaţii de tipul mamă-fiică, cu partenerii mei? ... 17
Îmi este teamă că îi voi răni pe părinţii mei, dacă sunt sinceră cu ei ... 18
Cum să îi vorbesc mamei mele, suferinde, cu care nu mă înţeleg prea bine? ... 19
Faptul că ne este atât de greu să ne schimbăm, are vreo legătură cu părinţii noştri? ... 20
Părinţii mei îmi spun tot timpul ce să fac ... 20
Cum pot să nu mai trăiesc emoţii puternice în faţa violenţei parentale? ... 21
De ce atât de mulţi copii îşi critică părinţii, sunt agresivi şi au multe resentimente faţă de aceştia?..22
Un copil ar trebui să le ascundă părinţilor săi lucrurile pe care aceştia le consideră inacceptabile? .. 22
Dacă vreau să o înţeleg pe mama mea, trebuie să trăiesc aceleaşi experienţe ca şi ea? ... 23
Cum aş putea să accept faptul că mama mea a murit în urmă cu o lună? ... 24
Ce pot face atunci când nu vreau să mănânc ceea ce a pregătit mama mea? ... 24
De ce pe un bărbat de 33 de ani îl deranjează atunci când i se spune că seamănă cu tatăl lui? ... 25
De ce punem totul în spatele părinţilor noştri? ... 25

PARTEA A DOUA - Întrebări şi răspunsuri referitoare la Relaţiile cu copiii
Spuneţi că ne alegem părinţii, ne alegem în acelaşi timp şi copiii? ... 26
Un copil se poate reîncarna într-un moment nepotrivit sau într-o familie nepotrivită? ... 27
Este bine să îl las pe copilul meu să se culce la ce oră vrea el? Cum pot deveni un îndrumător respectat pentru el? ... 28
Cum aş putea să-mi educ bine fiul, fără să îl controlez? ... 30
Cum aş putea să consider un cadou, pierderea unui copil? ... 31
Fiind divorţată, este bine să îi încurajez pe copiii mei să se apropie de tatăl lor? ... 31
Cum aş putea să fiu mai puţin închisă şi mai caldă faţă de copiii mei? ... 32
Fetiţa mea a fost internată în spital la vârsta de patru luni şi de atunci îi este mereu teamă că o voi abandona ... 33
Un copil care este lăsat la creşă, de la vârsta de trei ani, poate trăi acest lucru ca pe o respingere? ... 34
Faptul de a da copilul spre adopţie, imedit după naştere, reprezintă o respingere totală? ... 34
Avortul este o repingere totală a copilului? ... 35
Tatăl copilului nu are partea lui de răspundere în cazul unui avort? ... 36
Cum pot să îl ajut pe fiul meu de şase ani să aibă mai multă încredere în el? ... 36
Copiii mei sunt dificili ş obraznici. Sunt astfel deoarece sunt genul de copii "teflon"? ... 37
Cum să ne purtăm cu un copil care face tot timpul prostii? ... 40
Cum pot să îl ajut pe fiul meu de 14 ani care a trăit mai multe experienţe dificile în ultimele luni? . 41
Cum să mă descurc cu programul şcolar şi cu ritmul mai lent al copilului meu? ... 42
Cum pot să explic atitudinea autoritară a fiicei mele faţă de mine, după moarte soţului meu? ... 43
Consideraţi că este important pentru copii să aibă responsibilităţi în casă? ... 44
Cum să mă port cu copilul meu, un adolescent de 13 ani, care trăieşte o respingere? ... 45
De ce există mai multe cazuri de incest între un tată şi fiica lui, decât între o mamă şi fiul ei? ... 46
Ar trebui să o îndrept pe fiica mea de 12 ani spre altceva, deoarece îi place mult să se uite la TV?.46
Trebuie să le dăm sfaturi copiilor noştri şi, dacă da, cum să procedăm? ... 47
Cum putem să îi facem pe copii să fie disciplinaţi, respectându-i în acelaşi timp? ... 47
Eu sunt dominatoare şi soţul meu ţipă mult şi este foarte exigent cu fiica noastră de 12 ani ... 49
Cum să mă port cu un copil de patru ani, care se trezeşte la ora 4.3o dimineaţa? ... 50
Cum pot să îl ajut pe un copil să îmi spună atunci când mă consideră nedreaptă? ... 51
Cum pot să îl iubesc necondiţionat pe copilul meu, fără să am aşteptări faţă de el sau de la el? ... 51
Fiica mea merge la o şcoală privată şi nu vreau să plătesc încă o dată, dacă ea va repeta anul. Sunt prea exigentă în acest caz? ... 52
Cum poţi să îl faci pe un copil de şapte ani să fie responsabil de ordinea din camera lui? ... 53
Soţul meu refuză să îi arate tandreţe copilului nostru de şase ani ... 55
Cum aş putea să fiu mai apropiat de fiul meu adolescent, care se închide în sine? ... 55
Ce pot face referitor la violenţa din relaţia dintre soţul meu şi fiica mea? ... 56
Copilul nostru, de şapte ani ne spune uneori că este foarte nefericit cu noi ... 57
Ce poate face o mamă căreia îi este greu să se lase iubită de fiul ei? ... 58
Copiii pot asculta înregistrările conferinţelor dumneavoastră? ... 58
De ce am rămas însărcinată, deşi nu îmi doream acest lucru? ... 59
Trebuie să nu îi mai pretind fiicei mele de 15 ani să se întoarcă acasă înainte de miezul nopţii? ... 60
Fiul meu de 19 ani mă manipulează mereu când este vorba despre bani ... 61
Ce pot face cu un copil de doi ani, care se agită tot timpul şi nu vrea să vorbească? ... 61
Cum să stabilesc o relaţie frumoasă cu fiica mea, cu care am foarte multe conflicte? ... 62
Fetiţa noastră de şapte ani se supără şi îşi acoperă ochii atunci când eu şi soţul meu ne sărutăm .. 63
De ce îmi este mereu teamă că copiii mei se vor certa sau se vor supăra unii pe alţii? ... 63
Ce poţi face atunci când nevoile copiilor nu corespund nevoilor părinţilor? ... 63
Putem să avem o dorinţă pentru copilul nostru, pe care să o împlinim noi? ... 64
Cum pot să nu mă mai amestec în problemele copiilor mei? Cum să nu mă simt neglijată de copiii mei, când ei nu mă iubesc? ... 65
Cum să îl ajut pe fiul meu de 15 ani, care nu se descurcă deloc la şcoală? ... 66
Ce putem face cu adolescenţii care fac ce vor ei şi care ne folosesc lucrurile personale, fără să ne ceară permisiunea? ... 67
De ce am copii care dorm foarte puţin? ... 68
Cum să mă port cu copilul meu adolescent, care înjură? ... 69
Ce pot face când copiilor nu le place mâncarea pe care le-o pregătesc eu? ... 69
Fiica mea, de trei ani, spune că are prea multe gânduri pentru a reuşi să adoarmă ... 70
Cum trebuie să îi pregătim pe copiii noştri pentru viitor? ... 71
Un copil "teflon" este un copil caracterial? De ce atfel de copii "teflon" fură, deşi sunt sinceri? ... 71
Fiul meu este atras şi influenţat de muzica heavy-metal ... 72
Fiica mea, de cinci ani vrea tot timpul să doarmă cu noi ... 73
Devin agresivă cu fiul meu adolescent, care este foarte încăpăţânat atunci când îi refuz ceva ... 73
De la naşterea celui deal doilea copil, sufăr de migrene ... 74
Ce îi poţi spune unui adolescent de cincisprezece ani, care suferă de leucemie? ... 75
Fiul meu de 22 de ani nu se grăbeşte să fie responsabil şi autonom ... 76
Dorinţele copiilor noştri sunt într-adevăr doinţe, sau simple capricii? ... 77
îmi ete greu să mă adaptez cu doi dintre copiii mei ... 78
De când tatăl lui a plecat, fiul meu nu mai vrea să râdă ... 78
De ce un copil devine alcoolic sau drogat? ... 79
Cum să mă port cu fiul meu, care este în închisoare? ... 79
Fiul meu, de şapte ani, spune uneori că el este o fetiţă ... 80
Ce pot face cu un copil violent? ... 81
Cum să mă port cu un copil hiperactiv? ... 81
Cum să îi învăţ pe copii să nu se compare între ei? ... 82
Ce fel de mesaj vrea să îmi transmită fiul meu autist? ... 83
Cum să îi spun fiicei mele că îşi răsfaţă prea mult copilul? ... 83
Cum să mă port cu un copil de doi ani, pe care îl păstrez temporar, ca mamă adoptivă, cred că se simte frustrat din cauza abandonului părinţilor lui ... 84
Copiii noştri ne manipulează dacă ne exprimăm sentimentele faţă de ei? ... 85
Cum aş putea să-l ajut pe fiul meu adolescent, care este anorexie? ... 85
Felul meu de a gândi a determinat handicapul copilului meu? ... 87
Cum să reacţionăm în faţa comentariilor copiilor noştri despre adulţi? ... 88
Copilul meu, în vârstă de şapte ani este distrat şi agitat ... 89
Fiul meu de şaisprezece ani practică hipnotismul ... 90
Copilul meu de şase ani este dezamăgit atunci când dorinţele lui nu se realizează ... 91
Cum să îl pun pe soţul meu pe primul plan, fără să îi rănesc pe copiii mei? ... 91
Ar trebui să-mi mărturisesc temerile în faţa elevilor mei? ... 92
Un tată şi o mamă care au credinţe diferite pot face ca acest lucru să dăuneze copiilor? ... 93
Care sunt adevăratele valori? ... 93
Putem avea copii împliniţi, chiar dacă în cuplu nu există dragoste? ... 95
Fetiţele mele, în vârstă de nouă şi de trei ani îşi sug degetul ... 95
Soţul meu o devalorizează pe fiica noastră ... 96
Cum să îi determin pe ceilalţi să-şi facă treaba care le revine în casă? ... 97
Trebuie să îi spun unuia dintre copiii mei că el este preferatul meu? ... 98
Nu ne place să o vizităm pe fiica noastră, din cauza faptului că este dezordonată ... 98
Ce îi pot spune copilului nostru care spune că ar vrea să aibă alţi părinţi? ... 99
Cum să reacţionezi faţă de un copil de şase ani, care face pipi în pat? ... 99
Ţip şi trăiesc emoţii puternice atunci când cei trei copii ai mei se bat ... 100
Este posibil ca un bebeluş de patru luni să ştie deja să manipuleze? ... 100
Boala şi caracterul dificil al fiului meu se datorează faptului că nu l-am dorit? ... 102
De ce tinerii, copiii au atât de multe afecţiuni ale urechilor, ochilor sau ale gâtului? ... 103
Care sunt părţile pozitive în cazul unui cuplu care are copii? ... 104

Concluzii

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu