sâmbătă, 31 martie 2012

STUDIUL DISCIPLINELOR SOCIO-UMANE - Aspecte formative structura si dezvoltarea competentelor




Autor :   Mirela Albulescu , Ion Albulescu                 
Colectia Dacia Educational 
An aparitie : 2002  
ISBN 973-35-1325-3 
Nr pagini : 124 
Format 145 x 205
Pret : 14 lei


Descriere:
Lucrarea de fata, adresata studentilor si profesorilor preocupati de perfectionarea lor continua, se constituie intr-o pledoarie pentru abordarea in maniera formativa a predarii disciplinelor socio-umane.
Cuprins:
CUVÂNT ÎNAINTE...................................................................................... 5


I. EDUCAŢIA ŞI FINALITĂŢILE SALE..................................7
1.O SCHIMBARE A PRIORITĂŢILOR......................................................., 7
2. DEFINIREA OBIECTIVELOR EDUCAŢIONALE..................................22
3. FORMULAREA OBIECTIVELOR STUDIERII DISCIPLINELOR SOCIO UMANE ÎN TERMENI      DE COMPETENŢE................................................28

II. ÎNVĂŢAREA CONCEPTELOR...........................................36
l.FUNDAMENTUL CUNOAŞTERII: CONCEPTELE..................................36
2. STATUTUL CONCEPTELOR IN FILOSOFIE.........................................37
3. ÎNVĂŢAREA CONCEPTELOR IN PROCESUL INSTRUCTIV...............41

III. COMPETENŢE DE OBŢINERE A CUNOŞTINŢELOR ... 53
1. LECTURA INDIVIDUALĂ.........................................................................53
2. EXPLORAREA SPAŢIULUI SOCIAL...................................................... 63
3. INSTRUIREA ASISTATĂ DE CALCULATOR.........................................66

IV.COMPETENŢE DE PRELUCRARE ŞI ORGANIZARE A CUNOŞTINŢELOR..........68
l.  DEZVOLTAREA CAPACITĂŢILOR OPERAŢIONALE............................68
2. ORGANIZAREA CUNOŞTINŢELOR........................................................71
3. EXPLICAŢIA CA PROCEDEU LOGICO-DISCURSIV.............................72

V. COMPETENŢE DE COMUNICARE...................................76
1. EDUCAŢIA PENTRU COMUNICARE......................................................76
2. DIALOGUL DIDACTIC ŞI PROBLEMA ÎNTEMEIERII SUSŢINERILOR 79
3. DISCURSUL ARGUMENTATIV................................................................86

VI. COMPETENŢE DE RELAŢIONARE...............................91
1 EDUCAŢIA PENTRU INTEGRARE SOCIALĂ ..............................91
2 VALENŢELE FORMATIVE ALE ACTIVITĂŢILOR DE GRUP ..........92
3 DEZVOLTAREA COMPORTAMENTULUI PROSOCIAL................... 97

VII. COMPETENŢE DE UTILIZARE A CUNOŞTINŢELOR .. 101
1 UTILIZAREA CUNOŞTINŢELOR ÎN MANIERĂ CREATIVĂ...............101
2.EDUCAREA CREATIVITĂŢII................................................................ 103
3.UN CAZ PARTICULAR: DISERTAŢIA FILOSOFICĂ............................105

BIBLIOGRAFIE..............................................................................113

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu