joi, 26 iulie 2012

INTELEPCIUNEA MULTIMILOR


Autor : James Surowiecki                 
Editura Publica (click pentru a cumpara de la editura)
Colectia Stiinte Sociale  
An aparitie : 2011 
Editia I       

Traducerea Irina Henegar, Monica Mitarcă 
ISBN 978-973-1931-68-5 
Nr pagini :409 
Format 145 x 205
Pret : 46,55 lei


Descrierea editurii:
În această fascinantă carte, James Surowiecki, editorialist pe zona de business la The New Yorker explorează o idee aparent simplă: un grup numeros de oameni este mai inteligent decât o minoritate de elită, indiferent de nivelul lor de expertiză – sunt mai abili în a rezolva probleme, a susține inovații, a lua decizii înțelepte și chiar a prezice viitorul.

Dovedind o vastă erudiție și o scriitură deosebit de clară, Surowiecki analizează o multitudine de domenii, precum cultura populară, psihologia, biologia, economia comportamentală, inteligența artificială, istoria militară și politica, cu scopul de a evidenția influențele pe care această idee simplă le exercită asupra vieţii cotidiene, alegerii conducătorilor, modului în care funcționează marile companii și a felului în care ne raportăm la lumea înconjurătoare.

"Surowiecki are o capacitate rară de a îmbina gândirea riguroasă cu exemple incitante. Înțelepciunea mulțimilor abundă în idei amuzante care ne fac să ne simțim mai elevaţi." FINANCIAL TIMES

"Autorul are un talent remarcabil pentru a transpune cele mai dificile lucrări academice într-o proză clară și originală." THE NEW YORK TIMES BOOK REVIEW

"Ideea că media opiniilor este adesea mai corectă decât a majorității persoanelor din respectivul grup a început să câștige teren. Aveți în față o analiză deosebit de interesantă a acestei probleme în care se discută atât limitele, cât și avantajele modelului de organizare autonomă." KENNETH ARROW, LAUREAT AL PREMIULUI NOBEL PENTRU ECONOMIE ÎN ANUL 1972

"Stilul clar și exemplele bine alese transpun teorii matematice și sociologice complicate într-un discurs accesibil tuturor... ideile cu privire la modul în care înțelepciunea mulțimilor a conturat lumea în care trăim îi vor încânta pe pasionații de subiecte incitante – și vor face un investitor mai rațional (sau un antrenor mai abil) din orice persoană care își însușește concluziile sale." TIME OUT NEW YORK

"Uluitoare... Una dintre acele cărți care-ți schimbă radical perspectiva asupra lumii. Este o poveste de aventuri, un manifest și cea mai strălucită carte despre afaceri, societate și viața de zi cu zi pe care am citit-o până acum." Malcolm Gladwell

Cuprins:




Introducere /9

PARTEA INTAI
1. Intelepciunea multimilor /25
2. Diferenta pe care o face diferenta: dansul albinelor, Golful Porcilor si valoarea diversitatii /51
3. Ce face omul face si maimuta: imitatia, cascadele de informatii si independenta  /71
4. Asamblarea pieselor: CIA, Linux si arta descentralizarii /101
5. Dansati, va rog? Coordonarea intr-o lume complexa /121
6. Societatea exista: taxele, bacsisul, televiziunea si increderea  /149

PARTEA A DOUA
7. Traficul: incapacitatea soferilor de a-si coordona actiunile  /191
8. Stiinta: colaborare, competitie si reputatie /205
9. Comitete, jurii si echipe: dezastrul Columbia si cum pot fi facute sa functioneze grupurile mici /223
10. Compania: iata noul sef. Eacelas cu cel vechi? /243
11. Pietele: concursuri de frumusete, Sali de bowling si pretul actiunilor /279
12. Democratia: visuri despre un bine comun /323

Postfata la editia Anchor Books /339
Multumiri /351
Note /335


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu