13/04/2012

DINAMICA EDUCATIEI SPECIALE




Autor : Vasile Preda (coord)           
Editura Presa Universitara Clujeana 
An aparitie : 2010
ISBN 978-973-610-975-1 
Nr pagini :300 
Format ? x 240
Pret : 23 lei la lumeacartii


Descriere:
 In orice carte care abordează problematica educaţiei copiilor şi tinerilor cu diferite dizabilităţi sau cu dificultăţi de învăţare şi pregătirea acestora pentru o inserţie socio-profesională adecvată realelor lor capacităţi se utilizează concepte şi sintagme precum: "egalizarea şanselor", "educaţie incluzivâ", "recuperare funcţională", "reabilitare funcţională" şi "integrare socio-profesională".

Cuprins:

Prefata /9

Strategii europene in sprijinul includerii socio-profesionale a persoanelor cu dizabilitati (Laura-Elena Runceanu) /11

Noile tehnologii ale informatiei si comunicatiei : oportunitati pentru integrarea sociala (Iulian Pah) /21

"Impreuna" - program de asistenta psihopedagogica pentru copii cu cerinte educative speciale integrati in invatamantul de masa (Steliana Eliade, Marin Plosca, Ana Maria Moldovan, Veronica Bogorin, Oana Sarghi, Ruxandra Vasilescu) /33

Abordari multidisciplinare in interventia timpurie la copii cu dizabilitati (Vasile Preda) /49

Parteneriatul profesorul de sprijin - profesorul de la clasa (Anca Maier) /59

Perceperea climatului scolar, sentimentul de apartenenta la institutie si problematica epuizarii profesionale (Vasile Radu Preda) /67

Rolul imaginii de sine in asigurarea succesului elevilor cu dificultati de invatare (Florentina Mogonea, Florentin-Remus Mogonea) /83

Caracteristici ale metacognitiei copiilor cu dificultati de invatare  (Florentina Mogonea, Florentin-Remus Mogonea) /91

Metoda "Touch Match" - pentru elevii cu dificultati de invatare (Dorina Anca Talas) /97

Modele actuale in abordarea dificultatilor specifice de invatare a matematici (Carmen Bodea) /105

Program instructiv-educativ de corectare a discalculiei operationale (Maria-Cristina Surdu) /115

Disgrafia de evolutie (Valeria Costrut) /135

Implicatii ale utilizarii desenului ca mijloc de evaluare, interventie educativa si terapie la copiii cu dizabilitati cognitive (Rodica Preda) /149

Aspecte ale integrarii sociale prin programe de interventie personalizate la scolarii cu deficienta mintala (Doru-Vlad Popovici, Monica Doru) /159

Particularitati ale asociatiilor verbale la deficientii mintali (Oana Preda) /173

Elemente de psihoterapie pentru copiii cu deficiente mintale (Cristina Balas-Baconschi) /189

Stimularea dezvoltarii senzoriale a prescolarilor prin activitatile desfasurate in natura (Maria Ivanescu, Samica Boghiu) /201

Criterii si metode utilizate in evaluarea copiilor cu implant cohlear (Maria Anca) /213

Evaluarea capacitatii de intelegere a limbajului verbal de catre copiii cu implant cohlear (Rodica Popescu, Carmen Aurelia Stefanescu) /221

Repere psihopedagogice ale terapiei auditiv-verbale in conditiile implantarii cohleare (Carolina Hategan) /231

Implicarea parintilor in facilitarea comunicarii cu copilul deficient de auz (Rodica Popescu) /245

Hidroterapia prin metoda Halliwick (Raluca Dragota) /265

Repere ale interventiei psihopedagogice in alexitimie (Adrian Rosan) /275

Modalitati de preventie si diminuare a comportamentului agresiv al elevilor adolescenti in contextul deviantei scolare (Alexandra-Ioana Bolboaca) /285

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu